Ekonomi (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ECO208 | ||||
Ders İsmi: | Ekonometri | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. İLAYDA İSABETLİ FİDAN | ||||
Dersi Veren(ler): | İlayda İsabetli Fidan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1) Öğrencilerin ekonomik ilişkileri, ekonometrik tekniklerle ve farklı türden veri setleri ile anlamalarını sağlamak. 2) Bir araştırma havuzu içinde ekonometrik yöntemleri kullanarak farklı problemlere yanıt aramayı öğretmek. 3) Ekonomik problemlere yaklaşırken eleştirel olmayı öğretmek. 4) Teorik bilgiyi ekonometrik bir model haline getirmeyi öğretmek. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, ekonometriye giriş dersi olarak teoriyi ve uygulamalı alıştırmaları içermektedir. Ders, matematiksel ve istatistiksel yöntemlerle ekonometriye giriş ile başlayacak, regresyon analizi, hipotez testleri, zaman serileri ve panel veri modelleri ile devam edecektir. Bütün adımlar Eviews ve Stata ekonometri paket programları ile gösterilecektir. Ek olarak bu derste ekonometri ile ilgili güncel çalışmalar takip edilecek ve tartışılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Verileri istatistiksel ve ekonometrik analizlere uygun hale getirebilir. 2) Değişkenler arasındaki ilişkileri oluşturan mekanizmaları açıklayan ekonometrik modeller kurabilir. 3) Ekonometrik analizler aracılığı ile elde edilen sonuçları yorumlayabilir. 4) Eviews ve Stata paket programlarını istatistiksel ve ekonometrik analiz için kullanabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ekonometriye Giriş | |
2) | Matematiksel ve İstatistiksel İşlemler | |
3) | Ekonometri Paket Programlarına Giriş (Eviews, Stata, SPSS) | |
4) | Regresyon Analizi ve En Küçük Kareler | |
5) | Regresyon Analizinin Kullanımı-Uygulamalı | |
6) | Klasik Model ve Varsayımları | |
7) | ARA SINAV | |
8) | Hipotez Testleri | |
9) | Bağımsız Değişkenin Seçimi | |
10) | Fonksiyonel Formun Seçimi | |
11) | Çoklu Doğrusal Bağlantı | |
12) | Serisel Korelasyon | |
13) | Proje 1 (Zaman Serileri) | |
14) | Proje 2 (Zaman Serileri) |
Ders Notları / Kitaplar: | • Using Econometrics a Practical Guide, A.H. Studendmund - Sixth Edition 2014, Pearson |
Diğer Kaynaklar: | • Örneklerle Ekonometri, Domadar Gujarati - 2015 Macmillan • Ekonometri – Stata Uygulamalı, Ferda Yerdelen Tatoğlu, 2020, Beta |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak ekonomiye ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
2) Ekonominin farklı fonksiyonları ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
3) Çeşitli ekonomik sorunların kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincindedir ve bu ihtiyaçları karşılayabilmek için ekonomi bilgisini kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
5) Türkiye ekonomisinin ve küresel ekonominin güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgiye sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
6) Türkiye ekonomisinin tarihine ilişkin derinlemesine ve küresel ekonominin tarihine ilişkin temel düzeyde bilgiye sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
7) Çeşitli istatistik teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak doğru ekonomik modeller kurar ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak ekonomiye ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahiptir. | 3 |
2) | Ekonominin farklı fonksiyonları ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. | 3 |
3) | Çeşitli ekonomik sorunların kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | 3 |
4) | Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincindedir ve bu ihtiyaçları karşılayabilmek için ekonomi bilgisini kullanır. | 1 |
5) | Türkiye ekonomisinin ve küresel ekonominin güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgiye sahiptir. | 1 |
6) | Türkiye ekonomisinin tarihine ilişkin derinlemesine ve küresel ekonominin tarihine ilişkin temel düzeyde bilgiye sahiptir. | 1 |
7) | Çeşitli istatistik teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak doğru ekonomik modeller kurar ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 3 |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 2 |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 1 |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahiptir. | 1 |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 3 |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 3 |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 6 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 56 | |||
Uygulama | 14 | 1 | 1 | 28 | |||
Ödevler | 6 | 5 | 1 | 36 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 1 | 16 | |||
Final | 1 | 20 | 1 | 21 | |||
Toplam İş Yükü | 157 |