Ekonomi (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ECO204
Ders İsmi: Makro Ekonomi 2
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ÇİĞDEM GÜRSOY
Dersi Veren(ler): Gökhan Övenç
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin asıl amacı öğrencilere makro ekonomik olguları ve kavramları tutarlı bir şekilde kullanmalarına yardımcı olmaktır. Makro ekonominin ayrıca bir ampirik disiplin olmasından ötürü ders bazı ülke vakalarını ve veri yorumlamalarını kapsamaktadır. Bazı teorik modeller çerçevesinde Türkiye ve Avrupa ekonomisindeki güncel gelişmelere özel önem verilecektir.
Dersin İçeriği: Makroekonomi dersi, genel ekonomide gelir, üretim, istihdam, fiyat seviyesi, faiz oranları ve döviz kurlarının belirlenmesini kapsayacak şekilde tasarlanmıştır. Genel ekonomi, istikrar politikalarının ve ekonomik büyümenin etkilerini görmek için kısa, orta ve uzun vadeli dönemler boyunca incelenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) TT/TA modellerini yorumlayabilecek yeterli bilgiye sahip olur.
2) Faiz oranı, fiyat seviyesi, üretim ve istihdam arasındaki ilişkiyi değerlendirebilir.
3) TA/TT ve IS/LM modellerini kullanarak herhangi bir faktör değişiminin makroekonomik ortam üzerindeki etkilerini analiz edebilir.
4) Para ve maliye politikalarının genel makro ekonomik ortamı nasıl etkilediğini öğrenir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Modifiye Edilmiş Phillips Eğrisi ve Beklentiler
2) Fiyat ve Ücret Belirleyicileri
3) Cari ve Beklenen Fiyat ve Üretim Maliyetleri
4) Toplam Arz ve Talep Eğrilerinin Türetimi
5) TT ve TA Modelleri ve Mal Piyasasında Denge
6) TT ve TA Modellerinde Kısa, Orta ve Uzun Dönem
7) TT ve TA Modellerinde Para ve Mali Politikalar
8) ARA SINAV
9) IS/LM ve TT/TA Modellerinin Bir Araya Getirilmesi
10) Doğal Üretim Oranı ve Teknoloji/İnnovasyon
11) Açık Ekonomi Modellerinde Faiz ve Döviz Kuru
12) Üretim Dalgalanmaları, Döngüler ve Vaka Analizleri
13) Üretim Dalgalanmaları, Döngüler ve Vaka Analizleri
14) Genel Değerlendirme ve Özet

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Macroeconomics by Gregory Mankiw
Diğer Kaynaklar: Macroeconomics: A European Perspective by Olivier Blanchard (Prentice Hall)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak ekonomiye ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahiptir. 3 3 3 3
2) Ekonominin farklı fonksiyonları ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. 3 3 3 3
3) Çeşitli ekonomik sorunların kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. 3 3 3 3
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincindedir ve bu ihtiyaçları karşılayabilmek için ekonomi bilgisini kullanır. 3 3 3 3
5) Türkiye ekonomisinin ve küresel ekonominin güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgiye sahiptir. 3 3 3 3
6) Türkiye ekonomisinin tarihine ilişkin derinlemesine ve küresel ekonominin tarihine ilişkin temel düzeyde bilgiye sahiptir. 1 1 1 1
7) Çeşitli istatistik teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak doğru ekonomik modeller kurar ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 3 3 3 3
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 2 2 2 2
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 2 2 2 2
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahiptir. 2 2 2 2
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 3 3 3 3
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 3 3 3 3
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3 3 3 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak ekonomiye ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahiptir. 3
2) Ekonominin farklı fonksiyonları ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. 3
3) Çeşitli ekonomik sorunların kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. 3
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincindedir ve bu ihtiyaçları karşılayabilmek için ekonomi bilgisini kullanır. 3
5) Türkiye ekonomisinin ve küresel ekonominin güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgiye sahiptir. 3
6) Türkiye ekonomisinin tarihine ilişkin derinlemesine ve küresel ekonominin tarihine ilişkin temel düzeyde bilgiye sahiptir. 1
7) Çeşitli istatistik teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak doğru ekonomik modeller kurar ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 3
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 3
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 3
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahiptir. 1
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 2
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 3
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 5 % 35
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 1 3 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 0 2 28
Ödevler 5 5 1 30
Ara Sınavlar 1 15 1 16
Final 1 20 1 21
Toplam İş Yükü 151