Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ECO104
Ders İsmi: Ekonomiye Giriş
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. İLAYDA İSABETLİ FİDAN
Dersi Veren(ler): İmran Emre Karagözlü
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: 1. Mikroekonominin prensiplerini öğreterek firma ve hanehalkı seviyesinde kaynakların verimli kullanımına ilişkin fikir vermek,
2. Arz ve talebe ilişkin temeller ile olayların arz ve talepte meydana getireceği etkileri öğretmek,
3. Esneklik kavramını ve çeşitli piyasa yapılarındaki denge ile ilişkili üretim ve kar seviyelerini hesaplatmak ve öğretmek,
4. Makroekonominin prensiplerini öğreterek ulusal düzeyde makroekonomik göstergelerin yorumlanmasını sağlamak,
5. GSYİH, enflasyon, işsizlik, tasarruflar, yatırımlar, parasal sistem ve açık ekonomiler gibi kavramları öğretmek.
Dersin İçeriği: Arz ve Talep, Piyasa Dengesi, Piyasa Gücü, Ekonomik Büyüme, Makroekonomik Politika, Esneklik, GSYİH, Enflasyon, İşsizlik, Tasarruflar, Yatırımlar, Parasal Sistem, Para Politikası, Açık Ekonomi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Mikroekonominin prensiplerini öğrenir ve firma ve hanehalkı seviyesinde kaynakların verimli kullanımına ilişkin fikir sahibi olur.
2) Arz ve talebe ilişkin temeller ile olayların arz ve talepte meydana getireceği etkileri öğrenir.
3) Elastiklik kavramı, refah ekonomisi ve çeşitli piyasa yapılarındaki denge ile ilişkili üretim ve kar seviyelerini hesaplar ve öğrenir.
4) Makroekonominin prensiplerini öğrenir ve ulusal düzeyde makroekonomik göstergeleri yorumlar.
5) GSYİH, enflasyon, işsizlik, tasarruflar, yatırımlar, parasal sistem ve açık ekonomiler gibi kavramları öğrenir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ekonominin Prensipleri Ekonomist Gibi Düşünmek
2) Bağlılık ve Ticaretten Kazanç Arz ve Talep
3) Elastiklik ve Uygulamaları Arz, Talep ve Devlet Politikaları
4) Tüketiciler, Üreticiler ve Piyasa Etkinliği Vergilemenin Maliyetleri
5) Kamu Sektörü Ekonomisi Üretim Maliyetler
6) Rekabetçi Piyasa, Tekel Piyasası-1
7) Tekel Piyasası-2 Tekelci Rekabet Piyasası
8) Oligopol Piyasa
9) Ulusal Gelir ve Enflasyon
10) Üretim ve Büyüme
11) Yatırımlar, Tasarruflar ve Finansal Sistem
12) İşsizlik
13) Parasal Sistem
14) Açık Ekonomilere Giriş

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Mankiw, G.N. (2011), Principles of Economics, South-Western College Publications
Diğer Kaynaklar: Lecture Notes

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak uluslararası işletmecilik ve ticarete ilişkin geniş ve disiplinler arası bir perspektife sahiptir.
2) Uluslararası işletmecilik ve ticaretin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir.
3) Uluslararası işletmecilik ve ticaret alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlama bilgisi ve becerisine sahiptir.
4) Çeşitli iş ve ticaret problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır.
5) Uluslararası rekabetin gerekleri ile ülkelerin rekabetçil üstünlüklerini açıklar ve uluslararası çevredeki aktörler ve düzenleyici yapıların işleyişini yorumlar.
6) Uluslararası pazar ihtiyaçları dahilinde stratejiler üretmenin ve yeni ticaret projeleri geliştirmenin önemini anlar
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve küresel ticaret problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk ve mevzuat bilgisine sahiptir.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak uluslararası işletmecilik ve ticarete ilişkin geniş ve disiplinler arası bir perspektife sahiptir.
2) Uluslararası işletmecilik ve ticaretin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir.
3) Uluslararası işletmecilik ve ticaret alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlama bilgisi ve becerisine sahiptir.
4) Çeşitli iş ve ticaret problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır.
5) Uluslararası rekabetin gerekleri ile ülkelerin rekabetçil üstünlüklerini açıklar ve uluslararası çevredeki aktörler ve düzenleyici yapıların işleyişini yorumlar.
6) Uluslararası pazar ihtiyaçları dahilinde stratejiler üretmenin ve yeni ticaret projeleri geliştirmenin önemini anlar
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve küresel ticaret problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk ve mevzuat bilgisine sahiptir.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 3 70
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 0 2 28
Küçük Sınavlar 2 5 1 12
Ara Sınavlar 1 15 1 16
Final 1 15 1 16
Toplam İş Yükü 142