Ekonomi (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ECO104 | ||||
Ders İsmi: | Ekonomiye Giriş | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. İLAYDA İSABETLİ FİDAN | ||||
Dersi Veren(ler): | İmran Emre Karagözlü | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1. Mikroekonominin prensiplerini öğreterek firma ve hanehalkı seviyesinde kaynakların verimli kullanımına ilişkin fikir vermek, 2. Arz ve talebe ilişkin temeller ile olayların arz ve talepte meydana getireceği etkileri öğretmek, 3. Esneklik kavramını ve çeşitli piyasa yapılarındaki denge ile ilişkili üretim ve kar seviyelerini hesaplatmak ve öğretmek, 4. Makroekonominin prensiplerini öğreterek ulusal düzeyde makroekonomik göstergelerin yorumlanmasını sağlamak, 5. GSYİH, enflasyon, işsizlik, tasarruflar, yatırımlar, parasal sistem ve açık ekonomiler gibi kavramları öğretmek. |
Dersin İçeriği: | Arz ve Talep, Piyasa Dengesi, Piyasa Gücü, Ekonomik Büyüme, Makroekonomik Politika, Esneklik, GSYİH, Enflasyon, İşsizlik, Tasarruflar, Yatırımlar, Parasal Sistem, Para Politikası, Açık Ekonomi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Mikroekonominin prensiplerini öğrenir ve firma ve hanehalkı seviyesinde kaynakların verimli kullanımına ilişkin fikir sahibi olur. 2) Arz ve talebe ilişkin temeller ile olayların arz ve talepte meydana getireceği etkileri öğrenir. 3) Elastiklik kavramı, refah ekonomisi ve çeşitli piyasa yapılarındaki denge ile ilişkili üretim ve kar seviyelerini hesaplar ve öğrenir. 4) Makroekonominin prensiplerini öğrenir ve ulusal düzeyde makroekonomik göstergeleri yorumlar. 5) GSYİH, enflasyon, işsizlik, tasarruflar, yatırımlar, parasal sistem ve açık ekonomiler gibi kavramları öğrenir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ekonominin Prensipleri Ekonomist Gibi Düşünmek | |
2) | Bağlılık ve Ticaretten Kazanç Arz ve Talep | |
3) | Elastiklik ve Uygulamaları Arz, Talep ve Devlet Politikaları | |
4) | Tüketiciler, Üreticiler ve Piyasa Etkinliği Vergilemenin Maliyetleri | |
5) | Kamu Sektörü Ekonomisi Üretim Maliyetler | |
6) | Rekabetçi Piyasa, Tekel Piyasası-1 | |
7) | Tekel Piyasası-2 Tekelci Rekabet Piyasası | |
8) | Oligopol Piyasa | |
9) | Ulusal Gelir ve Enflasyon | |
10) | Üretim ve Büyüme | |
11) | Yatırımlar, Tasarruflar ve Finansal Sistem | |
12) | İşsizlik | |
13) | Parasal Sistem | |
14) | Açık Ekonomilere Giriş |
Ders Notları / Kitaplar: | Mankiw, G.N. (2011), Principles of Economics, South-Western College Publications |
Diğer Kaynaklar: | Lecture Notes |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak ekonomiye ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
2) Ekonominin farklı fonksiyonları ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
3) Çeşitli ekonomik sorunların kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincindedir ve bu ihtiyaçları karşılayabilmek için ekonomi bilgisini kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
5) Türkiye ekonomisinin ve küresel ekonominin güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgiye sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
6) Türkiye ekonomisinin tarihine ilişkin derinlemesine ve küresel ekonominin tarihine ilişkin temel düzeyde bilgiye sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
7) Çeşitli istatistik teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak doğru ekonomik modeller kurar ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | ||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak ekonomiye ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahiptir. | 3 |
2) | Ekonominin farklı fonksiyonları ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. | 3 |
3) | Çeşitli ekonomik sorunların kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | 3 |
4) | Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincindedir ve bu ihtiyaçları karşılayabilmek için ekonomi bilgisini kullanır. | 3 |
5) | Türkiye ekonomisinin ve küresel ekonominin güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgiye sahiptir. | 3 |
6) | Türkiye ekonomisinin tarihine ilişkin derinlemesine ve küresel ekonominin tarihine ilişkin temel düzeyde bilgiye sahiptir. | 2 |
7) | Çeşitli istatistik teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak doğru ekonomik modeller kurar ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 3 |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 3 |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 2 |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahiptir. | 2 |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 3 |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 3 |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 68 |
Ödevler | 2 | 10 |
Küçük Sınavlar | 8 | 18 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 2 | 3 |
Toplam İş Yükü | 144 |