Ebelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | EBE308 | ||||
Ders İsmi: | Halk Sağlığı | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. ELİF BALKAN | ||||
Dersi Veren(ler): | STAFF | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin Amacı Sağlık ekibinin bir üyesi olan ebelerin halk sağlığı alanlarında birey, aile ve toplum gruplarının öncelikli sağlık sorunlarının belirlenmesi, çözüm önerilerinin sunulması ve sağlığın geliştirilmesi faaliyetlerine yönelik farkındalık kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bireyin, ailenin ve toplumun sağlığını korumaya, sürdürmeye ve iyileştirmeye odaklanır. Halk sağlığının temel uygulama alanlarına özgü rol ve işlevlere ilişkin bilgi ve becerileri geliştirir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Halk Sağlığı ve Ebelik kavramları arasında ilişki kurabilme 2) Halk Sağlığı ve temel kavramalarını temel kavramlarını tanımlayabilmesi 3) Ulusal Sağlık Sistemi ve Koruyucu Sağlık Hizmetlerinin tarihsel gelişimini açıklayabilme 4) Toplum Temelli Sağlığı Koruma-Geliştirme Politikalarının işleyişini açıklayabilme 5) Toplumu Tanıma kavramını tanımlayabilme 6) Aile Sağlığı ve Ev Ziyaretlerinin önemini kavrayabilme 7) Erişkin Kadın ve Erkek Sağlığının önemini anlayabilme 8) Erken Tanı ve Taramaların önemini vurgulayabilme 9) Sağlık Eğitimi ve Danışmanlık kavramını kavrayabilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Halk Sağlığı ve Ebelik, Halk Sağlığı ve Halk Sağlığında Temel Kavramlar | |
2) | Ulusal Sağlık Sistemi ve Koruyucu Sağlık Hizmetlerinin Tarihsel Gelişimi, Toplum Temelli Sağlığı Koruma-Geliştirme ve Politikalar | |
3) | Toplumu Tanıma | |
4) | Aile Sağlığı ve Ev Ziyaretleri | |
5) | Erişkin Kadın ve Erkek Sağlığı | |
6) | Erken Tanı ve Taramalar, Sağlık Eğitimi ve Danışmanlık | |
7) | Vize | |
8) | Klinik Uygulama | |
9) | Klinik Uygulama | |
10) | Klinik Uygulama | |
11) | Klinik Uygulama | |
13) | Klinik Uygulama | |
14) | Klinik Uygulama | |
15) | Final Sınavı | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Halk Sağlığı Hemşireliği, Erci B (Ed). Nobel Tıp Kitabevi, 2016 Kadın Sağlığı ve Hastalıkları, Kızılkaya Beji N. Nobel Tıp Kitabevi, 2017 |
Diğer Kaynaklar: | Halk Sağlığı Hemşireliği, Erci B (Ed). Nobel Tıp Kitabevi, 2016 Kadın Sağlığı ve Hastalıkları, Kızılkaya Beji N. Nobel Tıp Kitabevi, 2017 |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Bakıma temel oluşturan kavram ve kuramları kullanarak, sağlığı koruma ve geliştirmede uygun girişimleri bilir ve planlar. | ||||||||||
2) Sağlık, sosyal ve davranış bilimlerine ilişkin temel bilimsel bilgileri, bilişim ve iletişim teknolojileri aracılığıyla ebelik uygulamalarında kullanır. | ||||||||||
3) Gebeliğin oluşumundan doğuma kadar geçen dönemde normal/riskli gebe ve ailesinin gereksinimi olan nitelikli bakımı verebilir. | ||||||||||
4) Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve normal doğum evrelerine özgü nitelikli bakımı ve uygun girişimleri yapabilir. | ||||||||||
5) Doğum sonu dönemde normal/riskli kadının, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve uygun girişimleri yapabilir. | ||||||||||
6) Kadında sık görülen jinekolojik sorunları tanımlayabilir gerekli bakım ve girişimlerini planlayıp uygulayabilir, bu konuda sağlık eğitimi yapabilir. | ||||||||||
7) Kadının üreme sağlığı konusunda, toplumun her kesimindeki ve her yaştaki kadına sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verebilir. | ||||||||||
8) Ebelik uygulamalarını kanıta dayalı bakım ilkeleri doğrultusunda gerçekleştirir. | ||||||||||
9) Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekiple olumlu iletişim/iş birliği kurar ve etkin bir ekip üyesi olarak çalışabilir. | ||||||||||
10) Ebelik mesleğinin etik ilke ve değerlerine uygun olarak hareket eder. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bakıma temel oluşturan kavram ve kuramları kullanarak, sağlığı koruma ve geliştirmede uygun girişimleri bilir ve planlar. | 3 |
2) | Sağlık, sosyal ve davranış bilimlerine ilişkin temel bilimsel bilgileri, bilişim ve iletişim teknolojileri aracılığıyla ebelik uygulamalarında kullanır. | 3 |
3) | Gebeliğin oluşumundan doğuma kadar geçen dönemde normal/riskli gebe ve ailesinin gereksinimi olan nitelikli bakımı verebilir. | 3 |
4) | Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve normal doğum evrelerine özgü nitelikli bakımı ve uygun girişimleri yapabilir. | 3 |
5) | Doğum sonu dönemde normal/riskli kadının, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve uygun girişimleri yapabilir. | 3 |
6) | Kadında sık görülen jinekolojik sorunları tanımlayabilir gerekli bakım ve girişimlerini planlayıp uygulayabilir, bu konuda sağlık eğitimi yapabilir. | 3 |
7) | Kadının üreme sağlığı konusunda, toplumun her kesimindeki ve her yaştaki kadına sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verebilir. | 3 |
8) | Ebelik uygulamalarını kanıta dayalı bakım ilkeleri doğrultusunda gerçekleştirir. | 3 |
9) | Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekiple olumlu iletişim/iş birliği kurar ve etkin bir ekip üyesi olarak çalışabilir. | 3 |
10) | Ebelik mesleğinin etik ilke ve değerlerine uygun olarak hareket eder. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Derse Özgü Staj | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Uygulama | 15 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 98 |