EBE307 Ebelikte Öğretimİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar EbelikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Ebelik

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EBE307
Ders İsmi: Ebelikte Öğretim
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Araş. Gör. ELİF BALKAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Ü Ayşegül Şimşek
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere, ebelik alanında bir eğitimin hazırlanmasında uygun öğrenme ortamının ve öğrenme yöntemlerinin belirlenmesini becerisini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Öğrenme-öğretme süreci, hizmet-içi eğitim, klinik öğretim, yetişkin eğitimi, sağlık eğitimi, hasta eğitimi, öğrenme kuramları, eğitim felsefesi, eğitim programı geliştirme, eğitim teknolojileri, yaşam boyu öğrenme, eğitim etkinliklerini öğrenme-öğretme süreci doğrultusunda gerçekleştirebilmesini içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Emzirme ile ilgili epidemiyolojik eğilimleri, tarihi olayları ve tanıtım girişimlerini tanımlar
2) Bir laktasyon eğitimcisinin rollerini tanımlayın ve bir laktasyon eğitimcisinin uygulama kapsamı dışındaki durumları belirleme yeteneğini gösterir
3) Emzirmeye başlamanın önündeki ortak engelleri belirleyin ve bu engelleri aşmak için stratejiler uygular.
4) Emzirmenin kültürel imkânlarını ve engellerini tanımlayın ve bu engelleri aşmak için stratejiler uygular.
5) Bir annenin bebeğini emzirmede başarılı olması için bilmesi gereken anahtar kavramları tanımlar, ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere: laktasyonun anatomisi ve fizyolojisi, anne beslenmesi, hastane uygulamalarının emzirmeye etkisi.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı Ebenin Eğitici Rolü Ders notları
2) Eğitim ve Öğretim ile İlgili Temel Kavramlar Ders notları
3) Öğrenme alanları ve kuramları Ders notları
4) Eğitim ve Öğretimde çoklu zeka kuramı Ders notları
5) Zekâ alanlarının belirlenmesi Ders notları
6) Eğitimde Pedagojik ve Andragojik Yaklaşım, Yetişkin Eğitimi Ders notları
7) Öğrenmeyi etkileyen Faktörler Ders notları
8) Ara sınav Ders notları ve öğretmenin derste anlattıklarını kapsar.
9) Ebelik ve öğretim süreci Ders notları
10) Eğitimde İletişim Tekniklerini Kullanma ve öğretim materyalleri Ders notları
11) Etkili sunum tekniklerini kullanma Ders notları
12) Eğitim ve Öğretim Sürecinde Ölçme ve Değerlendirme Ders notları
13) Sağlık Eğitimi ve Hasta Eğitimi Ders notları
14) Hizmet İçi Eğitim Ders notları
15) Final sınavı Tüm ders notlarını ve öğretmenin derslerde anlattıklarını kapsar.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Hacıalioğlu N. (2011). Hemşirelikte Öğretim Öğrenme ve Eğitim. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul.
Arslan ve Kuzu Kurban (2015)(Çeviri Editörleri). Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü, Anı Yayıncılık, Ankara
Akyüz A., Tosun N., Yıldız D., Kılıç A. (2007). Reflection of the Nurses on their Responsibilities and the Students Working System During Clinical Teaching. TAF Prev Med Bull. ; 6(6): 459-464
Karaöz, S. (2003). Hemşirelikte Klinik Öğretime Genel Bir Bakış ve Etkin Klinik Öğretim İçin Öneriler. Hemşirelikte Araştırma ve Geliştirme Dergisi, 5(1), 15-21
Özden M, Sağlık Eğitimi, Feryal matbası.2001
Sözen C, Sağlık Eğitimi, Palme Yayın, 2007
Demirel Ö, Öğretim İlke ve Yöntemleri Öğretme Sanatı, 2010
Demirel Ö, Kaya Z, Eğitim Bilimine Giriş, 2010
Diğer Kaynaklar: Öğretim üyesinin konuya ilişkin önerdiği makale ve kitaplar.
Öğrencinin konuya ilişkin kütüphaneden ve elektronik kaynaklardan (Pubmed, ISI Web of Science, vb.) ulaştığı makale ve kitaplar.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Bakıma temel oluşturan kavram ve kuramları kullanarak, sağlığı koruma ve geliştirmede uygun girişimleri bilir ve planlar. 2 2 2 2 2
2) Sağlık, sosyal ve davranış bilimlerine ilişkin temel bilimsel bilgileri, bilişim ve iletişim teknolojileri aracılığıyla ebelik uygulamalarında kullanır. 1 1 1 1 1
3) Gebeliğin oluşumundan doğuma kadar geçen dönemde normal/riskli gebe ve ailesinin gereksinimi olan nitelikli bakımı verebilir. 1 1 1 2 2
4) Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve normal doğum evrelerine özgü nitelikli bakımı ve uygun girişimleri yapabilir. 1 1 1 1 1
5) Doğum sonu dönemde normal/riskli kadının, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve uygun girişimleri yapabilir. 1 1 1 1 1
6) Kadında sık görülen jinekolojik sorunları tanımlayabilir gerekli bakım ve girişimlerini planlayıp uygulayabilir, bu konuda sağlık eğitimi yapabilir. 1 1 1 1 1
7) Kadının üreme sağlığı konusunda, toplumun her kesimindeki ve her yaştaki kadına sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verebilir. 1 1 1 1 1
8) Ebelik uygulamalarını kanıta dayalı bakım ilkeleri doğrultusunda gerçekleştirir. 1 1 1 1 1
9) Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekiple olumlu iletişim/iş birliği kurar ve etkin bir ekip üyesi olarak çalışabilir. 1 1 1 1 1
10) Ebelik mesleğinin etik ilke ve değerlerine uygun olarak hareket eder. 2 2 2 2 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bakıma temel oluşturan kavram ve kuramları kullanarak, sağlığı koruma ve geliştirmede uygun girişimleri bilir ve planlar. 3
2) Sağlık, sosyal ve davranış bilimlerine ilişkin temel bilimsel bilgileri, bilişim ve iletişim teknolojileri aracılığıyla ebelik uygulamalarında kullanır. 2
3) Gebeliğin oluşumundan doğuma kadar geçen dönemde normal/riskli gebe ve ailesinin gereksinimi olan nitelikli bakımı verebilir. 3
4) Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve normal doğum evrelerine özgü nitelikli bakımı ve uygun girişimleri yapabilir. 2
5) Doğum sonu dönemde normal/riskli kadının, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve uygun girişimleri yapabilir. 2
6) Kadında sık görülen jinekolojik sorunları tanımlayabilir gerekli bakım ve girişimlerini planlayıp uygulayabilir, bu konuda sağlık eğitimi yapabilir. 2
7) Kadının üreme sağlığı konusunda, toplumun her kesimindeki ve her yaştaki kadına sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verebilir. 2
8) Ebelik uygulamalarını kanıta dayalı bakım ilkeleri doğrultusunda gerçekleştirir. 3
9) Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekiple olumlu iletişim/iş birliği kurar ve etkin bir ekip üyesi olarak çalışabilir. 3
10) Ebelik mesleğinin etik ilke ve değerlerine uygun olarak hareket eder. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 3 8
Ödevler 5 20
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 58