Ebelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | EBE307 | ||||
Ders İsmi: | Ebelikte Öğretim | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. ELİF BALKAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Ü Ayşegül Şimşek | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilere, ebelik alanında bir eğitimin hazırlanmasında uygun öğrenme ortamının ve öğrenme yöntemlerinin belirlenmesini becerisini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Öğrenme-öğretme süreci, hizmet-içi eğitim, klinik öğretim, yetişkin eğitimi, sağlık eğitimi, hasta eğitimi, öğrenme kuramları, eğitim felsefesi, eğitim programı geliştirme, eğitim teknolojileri, yaşam boyu öğrenme, eğitim etkinliklerini öğrenme-öğretme süreci doğrultusunda gerçekleştirebilmesini içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Emzirme ile ilgili epidemiyolojik eğilimleri, tarihi olayları ve tanıtım girişimlerini tanımlar 2) Bir laktasyon eğitimcisinin rollerini tanımlayın ve bir laktasyon eğitimcisinin uygulama kapsamı dışındaki durumları belirleme yeteneğini gösterir 3) Emzirmeye başlamanın önündeki ortak engelleri belirleyin ve bu engelleri aşmak için stratejiler uygular. 4) Emzirmenin kültürel imkânlarını ve engellerini tanımlayın ve bu engelleri aşmak için stratejiler uygular. 5) Bir annenin bebeğini emzirmede başarılı olması için bilmesi gereken anahtar kavramları tanımlar, ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere: laktasyonun anatomisi ve fizyolojisi, anne beslenmesi, hastane uygulamalarının emzirmeye etkisi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı Ebenin Eğitici Rolü | Ders notları |
2) | Eğitim ve Öğretim ile İlgili Temel Kavramlar | Ders notları |
3) | Öğrenme alanları ve kuramları | Ders notları |
4) | Eğitim ve Öğretimde çoklu zeka kuramı | Ders notları |
5) | Zekâ alanlarının belirlenmesi | Ders notları |
6) | Eğitimde Pedagojik ve Andragojik Yaklaşım, Yetişkin Eğitimi | Ders notları |
7) | Öğrenmeyi etkileyen Faktörler | Ders notları |
8) | Ara sınav | Ders notları ve öğretmenin derste anlattıklarını kapsar. |
9) | Ebelik ve öğretim süreci | Ders notları |
10) | Eğitimde İletişim Tekniklerini Kullanma ve öğretim materyalleri | Ders notları |
11) | Etkili sunum tekniklerini kullanma | Ders notları |
12) | Eğitim ve Öğretim Sürecinde Ölçme ve Değerlendirme | Ders notları |
13) | Sağlık Eğitimi ve Hasta Eğitimi | Ders notları |
14) | Hizmet İçi Eğitim | Ders notları |
15) | Final sınavı | Tüm ders notlarını ve öğretmenin derslerde anlattıklarını kapsar. |
Ders Notları / Kitaplar: | Hacıalioğlu N. (2011). Hemşirelikte Öğretim Öğrenme ve Eğitim. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. Arslan ve Kuzu Kurban (2015)(Çeviri Editörleri). Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü, Anı Yayıncılık, Ankara Akyüz A., Tosun N., Yıldız D., Kılıç A. (2007). Reflection of the Nurses on their Responsibilities and the Students Working System During Clinical Teaching. TAF Prev Med Bull. ; 6(6): 459-464 Karaöz, S. (2003). Hemşirelikte Klinik Öğretime Genel Bir Bakış ve Etkin Klinik Öğretim İçin Öneriler. Hemşirelikte Araştırma ve Geliştirme Dergisi, 5(1), 15-21 Özden M, Sağlık Eğitimi, Feryal matbası.2001 Sözen C, Sağlık Eğitimi, Palme Yayın, 2007 Demirel Ö, Öğretim İlke ve Yöntemleri Öğretme Sanatı, 2010 Demirel Ö, Kaya Z, Eğitim Bilimine Giriş, 2010 |
Diğer Kaynaklar: | Öğretim üyesinin konuya ilişkin önerdiği makale ve kitaplar. Öğrencinin konuya ilişkin kütüphaneden ve elektronik kaynaklardan (Pubmed, ISI Web of Science, vb.) ulaştığı makale ve kitaplar. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Bakıma temel oluşturan kavram ve kuramları kullanarak, sağlığı koruma ve geliştirmede uygun girişimleri bilir ve planlar. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||
2) Sağlık, sosyal ve davranış bilimlerine ilişkin temel bilimsel bilgileri, bilişim ve iletişim teknolojileri aracılığıyla ebelik uygulamalarında kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
3) Gebeliğin oluşumundan doğuma kadar geçen dönemde normal/riskli gebe ve ailesinin gereksinimi olan nitelikli bakımı verebilir. | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | |||||
4) Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve normal doğum evrelerine özgü nitelikli bakımı ve uygun girişimleri yapabilir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
5) Doğum sonu dönemde normal/riskli kadının, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve uygun girişimleri yapabilir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
6) Kadında sık görülen jinekolojik sorunları tanımlayabilir gerekli bakım ve girişimlerini planlayıp uygulayabilir, bu konuda sağlık eğitimi yapabilir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
7) Kadının üreme sağlığı konusunda, toplumun her kesimindeki ve her yaştaki kadına sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verebilir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
8) Ebelik uygulamalarını kanıta dayalı bakım ilkeleri doğrultusunda gerçekleştirir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
9) Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekiple olumlu iletişim/iş birliği kurar ve etkin bir ekip üyesi olarak çalışabilir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
10) Ebelik mesleğinin etik ilke ve değerlerine uygun olarak hareket eder. | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bakıma temel oluşturan kavram ve kuramları kullanarak, sağlığı koruma ve geliştirmede uygun girişimleri bilir ve planlar. | 3 |
2) | Sağlık, sosyal ve davranış bilimlerine ilişkin temel bilimsel bilgileri, bilişim ve iletişim teknolojileri aracılığıyla ebelik uygulamalarında kullanır. | 2 |
3) | Gebeliğin oluşumundan doğuma kadar geçen dönemde normal/riskli gebe ve ailesinin gereksinimi olan nitelikli bakımı verebilir. | 3 |
4) | Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve normal doğum evrelerine özgü nitelikli bakımı ve uygun girişimleri yapabilir. | 2 |
5) | Doğum sonu dönemde normal/riskli kadının, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve uygun girişimleri yapabilir. | 2 |
6) | Kadında sık görülen jinekolojik sorunları tanımlayabilir gerekli bakım ve girişimlerini planlayıp uygulayabilir, bu konuda sağlık eğitimi yapabilir. | 2 |
7) | Kadının üreme sağlığı konusunda, toplumun her kesimindeki ve her yaştaki kadına sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verebilir. | 2 |
8) | Ebelik uygulamalarını kanıta dayalı bakım ilkeleri doğrultusunda gerçekleştirir. | 3 |
9) | Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekiple olumlu iletişim/iş birliği kurar ve etkin bir ekip üyesi olarak çalışabilir. | 3 |
10) | Ebelik mesleğinin etik ilke ve değerlerine uygun olarak hareket eder. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 8 |
Ödevler | 5 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 58 |