Ebelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | EBE007 | ||||
Ders İsmi: | Enfeksiyon Hastalıklarında Bakım | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. ELİF BALKAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Elham Sadeghi | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrenciye bulaşıcı hastalıkların genel özellikleri, enfeksiyon zinciri, hastane enfeksiyonları ve enfeksiyon hastalıklarından korunma, enfeksiyon hastalıklarının nedenleri, tanı, tedavi ve bakımına yönelik gerekli bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlar. |
Dersin İçeriği: | Bu ders öğrenciye enfeksiyon hastalıklarından korunma, enfeksiyon hastalıklarının nedenleri, tanı, tedavi ve bakımına yönelik bilgi ve beceri kazandırır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Enfeksiyonu tanımlar 2) Sık rastlanılan enfeksiyonları özetler, 3) Enfeksiyondan korunma yöntemlerini sıralar 4) Sterilizasyon-dezenfeksiyon yöntemlerini bilir 5) Enfeksiyon hakkında genel bilgileri verebilir. 6) Enfeksiyon rezervuarı, bulaşma yolları, yeni konakçıya giriş yolu, duyarlı konakları anlatabilir. 7) Enfeksiyon hastalıklarının tedavisi ve bakım anlatır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bulaşıcı hastalıkların epidemiyolojisi | |
2) | Enfeksiyon etkenlerinin genel özellikleri ve infeksiyon oluşumu, Enfeksiyonlardan korunmada bağışıklama | |
3) | Hastane enfeksiyonları ve korunma | |
4) | Enfeksiyonlardan korunmada izolasyon ve izolasyon yöntemleri | |
5) | Solunum yolu ile bulaşan enfeksiyon hastalıkları ve bakımı | |
6) | Sindirim yolu ile bulaşan enfeksiyon hastalıkları ve bakımı | |
7) | Deri ve mukoza yolu ile bulaşan enfeksiyon hastalıkları ve bakımı | |
8) | Ara sınav | |
9) | Su ve besinle bulaşan enfeksiyon hastalıkları ve bakımı | |
10) | Zoonosla bulaşan enfeksiyon hastalıkları ve bakımı | |
11) | Cerrahi alan enfeksiyonları/ Yoğun bakım ünitelerinde enfeksiyon hastalıkları | |
12) | Cinsel yolla bulaşan enfeksiyon hastalıkları ve bakımı | |
13) | Kan yolla bulaşan enfeksiyon hastalıkları ve bakımı | |
14) | Dönem değerlendirmesi | |
15) | Final haftası | |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Avcı Aydın, İ. (2007). Enfeksiyon Hastalıkları. Göktuğ Yayıncılık. Samsun. Canturan, S. Y. (2015). Enfeksiyon Kontrol Hemşireliğ. Nobel Tıp Kitabevi. Furrow, R. (2016). Çev: Anğ, Ö. Anğ, M. Nahçıvan, N, Yumuk, Z. & Erdoğan, S. İnfeksiyon Kontrol Hemşireliği. Nobel Tıp Kitabevi, 2016. Görak, G. Savaşer, S. & Yıldız, S. (2011). Bulaşıcı Hastalıklar Hemşireliği. İstanbul Tıp Kitabevi, İstanbul. Wilke Topçu, A. Söyletir, G. & Doğanay, M. (2008). İnfeksiyon Hastalıkları 1-2. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul https://www.cdc.gov/ (Centers for Disease Control and Prevention) |
Diğer Kaynaklar: | https://www.cdc.gov/ (Centers for Disease Control and Prevention) |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Bakıma temel oluşturan kavram ve kuramları kullanarak, sağlığı koruma ve geliştirmede uygun girişimleri bilir ve planlar. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||
2) Sağlık, sosyal ve davranış bilimlerine ilişkin temel bilimsel bilgileri, bilişim ve iletişim teknolojileri aracılığıyla ebelik uygulamalarında kullanır. | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | |||
3) Gebeliğin oluşumundan doğuma kadar geçen dönemde normal/riskli gebe ve ailesinin gereksinimi olan nitelikli bakımı verebilir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | |||
4) Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve normal doğum evrelerine özgü nitelikli bakımı ve uygun girişimleri yapabilir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | |||
5) Doğum sonu dönemde normal/riskli kadının, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve uygun girişimleri yapabilir. | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | |||
6) Kadında sık görülen jinekolojik sorunları tanımlayabilir gerekli bakım ve girişimlerini planlayıp uygulayabilir, bu konuda sağlık eğitimi yapabilir. | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||
7) Kadının üreme sağlığı konusunda, toplumun her kesimindeki ve her yaştaki kadına sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verebilir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||
8) Ebelik uygulamalarını kanıta dayalı bakım ilkeleri doğrultusunda gerçekleştirir. | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||
9) Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekiple olumlu iletişim/iş birliği kurar ve etkin bir ekip üyesi olarak çalışabilir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | |||
10) Ebelik mesleğinin etik ilke ve değerlerine uygun olarak hareket eder. | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bakıma temel oluşturan kavram ve kuramları kullanarak, sağlığı koruma ve geliştirmede uygun girişimleri bilir ve planlar. | 3 |
2) | Sağlık, sosyal ve davranış bilimlerine ilişkin temel bilimsel bilgileri, bilişim ve iletişim teknolojileri aracılığıyla ebelik uygulamalarında kullanır. | 3 |
3) | Gebeliğin oluşumundan doğuma kadar geçen dönemde normal/riskli gebe ve ailesinin gereksinimi olan nitelikli bakımı verebilir. | 3 |
4) | Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve normal doğum evrelerine özgü nitelikli bakımı ve uygun girişimleri yapabilir. | 2 |
5) | Doğum sonu dönemde normal/riskli kadının, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve uygun girişimleri yapabilir. | 2 |
6) | Kadında sık görülen jinekolojik sorunları tanımlayabilir gerekli bakım ve girişimlerini planlayıp uygulayabilir, bu konuda sağlık eğitimi yapabilir. | 3 |
7) | Kadının üreme sağlığı konusunda, toplumun her kesimindeki ve her yaştaki kadına sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verebilir. | 2 |
8) | Ebelik uygulamalarını kanıta dayalı bakım ilkeleri doğrultusunda gerçekleştirir. | |
9) | Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekiple olumlu iletişim/iş birliği kurar ve etkin bir ekip üyesi olarak çalışabilir. | 3 |
10) | Ebelik mesleğinin etik ilke ve değerlerine uygun olarak hareket eder. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 49 |
Sunum / Seminer | 9 | 45 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 124 |