EBE007 Enfeksiyon Hastalıklarında Bakımİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar EbelikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Ebelik

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EBE007
Ders İsmi: Enfeksiyon Hastalıklarında Bakım
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Araş. Gör. ELİF BALKAN
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Elham Sadeghi
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders öğrenciye bulaşıcı hastalıkların genel özellikleri, enfeksiyon zinciri, hastane enfeksiyonları ve enfeksiyon hastalıklarından korunma, enfeksiyon hastalıklarının nedenleri, tanı, tedavi ve bakımına yönelik gerekli bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlar.
Dersin İçeriği: Bu ders öğrenciye enfeksiyon hastalıklarından korunma, enfeksiyon hastalıklarının nedenleri, tanı, tedavi ve bakımına yönelik bilgi ve beceri kazandırır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Enfeksiyonu tanımlar
2) Sık rastlanılan enfeksiyonları özetler,
3) Enfeksiyondan korunma yöntemlerini sıralar
4) Sterilizasyon-dezenfeksiyon yöntemlerini bilir
5) Enfeksiyon hakkında genel bilgileri verebilir.
6) Enfeksiyon rezervuarı, bulaşma yolları, yeni konakçıya giriş yolu, duyarlı konakları anlatabilir.
7) Enfeksiyon hastalıklarının tedavisi ve bakım anlatır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bulaşıcı hastalıkların epidemiyolojisi
2) Enfeksiyon etkenlerinin genel özellikleri ve infeksiyon oluşumu, Enfeksiyonlardan korunmada bağışıklama
3) Hastane enfeksiyonları ve korunma
4) Enfeksiyonlardan korunmada izolasyon ve izolasyon yöntemleri
5) Solunum yolu ile bulaşan enfeksiyon hastalıkları ve bakımı
6) Sindirim yolu ile bulaşan enfeksiyon hastalıkları ve bakımı
7) Deri ve mukoza yolu ile bulaşan enfeksiyon hastalıkları ve bakımı
8) Ara sınav
9) Su ve besinle bulaşan enfeksiyon hastalıkları ve bakımı
10) Zoonosla bulaşan enfeksiyon hastalıkları ve bakımı
11) Cerrahi alan enfeksiyonları/ Yoğun bakım ünitelerinde enfeksiyon hastalıkları
12) Cinsel yolla bulaşan enfeksiyon hastalıkları ve bakımı
13) Kan yolla bulaşan enfeksiyon hastalıkları ve bakımı
14) Dönem değerlendirmesi
15) Final haftası
16) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:  Avcı Aydın, İ. (2007). Enfeksiyon Hastalıkları. Göktuğ Yayıncılık. Samsun.
 Canturan, S. Y. (2015). Enfeksiyon Kontrol Hemşireliğ. Nobel Tıp Kitabevi.
 Furrow, R. (2016). Çev: Anğ, Ö. Anğ, M. Nahçıvan, N, Yumuk, Z. & Erdoğan, S. İnfeksiyon Kontrol Hemşireliği. Nobel Tıp Kitabevi, 2016.
 Görak, G. Savaşer, S. & Yıldız, S. (2011). Bulaşıcı Hastalıklar Hemşireliği. İstanbul Tıp Kitabevi, İstanbul.
 Wilke Topçu, A. Söyletir, G. & Doğanay, M. (2008). İnfeksiyon Hastalıkları 1-2. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul
 https://www.cdc.gov/ (Centers for Disease Control and Prevention)
Diğer Kaynaklar: https://www.cdc.gov/ (Centers for Disease Control and Prevention)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Bakıma temel oluşturan kavram ve kuramları kullanarak, sağlığı koruma ve geliştirmede uygun girişimleri bilir ve planlar. 2 2 2 2 2 2 2
2) Sağlık, sosyal ve davranış bilimlerine ilişkin temel bilimsel bilgileri, bilişim ve iletişim teknolojileri aracılığıyla ebelik uygulamalarında kullanır. 3 2 2 1 1 2 2
3) Gebeliğin oluşumundan doğuma kadar geçen dönemde normal/riskli gebe ve ailesinin gereksinimi olan nitelikli bakımı verebilir. 2 2 2 2 2 1 2
4) Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve normal doğum evrelerine özgü nitelikli bakımı ve uygun girişimleri yapabilir. 2 2 2 2 2 1 2
5) Doğum sonu dönemde normal/riskli kadının, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve uygun girişimleri yapabilir. 2 1 2 2 2 2 1
6) Kadında sık görülen jinekolojik sorunları tanımlayabilir gerekli bakım ve girişimlerini planlayıp uygulayabilir, bu konuda sağlık eğitimi yapabilir. 2 1 2 2 2 2 2
7) Kadının üreme sağlığı konusunda, toplumun her kesimindeki ve her yaştaki kadına sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verebilir. 2 2 2 2 2 2 2
8) Ebelik uygulamalarını kanıta dayalı bakım ilkeleri doğrultusunda gerçekleştirir. 2 1 2 2 2 2 2
9) Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekiple olumlu iletişim/iş birliği kurar ve etkin bir ekip üyesi olarak çalışabilir. 2 2 2 2 2 1 1
10) Ebelik mesleğinin etik ilke ve değerlerine uygun olarak hareket eder. 2 1 3 2 2 3 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bakıma temel oluşturan kavram ve kuramları kullanarak, sağlığı koruma ve geliştirmede uygun girişimleri bilir ve planlar. 3
2) Sağlık, sosyal ve davranış bilimlerine ilişkin temel bilimsel bilgileri, bilişim ve iletişim teknolojileri aracılığıyla ebelik uygulamalarında kullanır. 3
3) Gebeliğin oluşumundan doğuma kadar geçen dönemde normal/riskli gebe ve ailesinin gereksinimi olan nitelikli bakımı verebilir. 3
4) Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve normal doğum evrelerine özgü nitelikli bakımı ve uygun girişimleri yapabilir. 2
5) Doğum sonu dönemde normal/riskli kadının, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve uygun girişimleri yapabilir. 2
6) Kadında sık görülen jinekolojik sorunları tanımlayabilir gerekli bakım ve girişimlerini planlayıp uygulayabilir, bu konuda sağlık eğitimi yapabilir. 3
7) Kadının üreme sağlığı konusunda, toplumun her kesimindeki ve her yaştaki kadına sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verebilir. 2
8) Ebelik uygulamalarını kanıta dayalı bakım ilkeleri doğrultusunda gerçekleştirir.
9) Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekiple olumlu iletişim/iş birliği kurar ve etkin bir ekip üyesi olarak çalışabilir. 3
10) Ebelik mesleğinin etik ilke ve değerlerine uygun olarak hareket eder. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 49
Sunum / Seminer 9 45
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 124