Otomotiv Teknolojisi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | DIL655 | ||||
Ders İsmi: | Türkçe 5 | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: |
DIL654 - Turkish 4 |
||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. MERVE KESKİN | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Türkçe’nin önceden öğrenilmiş tüm yapılarının serbestçe kullanım becerisini kazandırmak, değişik konularda ileri düzey yazma becerisi geliştirmek, yazı ve konuşmada kullanılan farklı biçemleri öğretmek hedeflenmektedir. Özellikle Türkçe konuşma becerisine sahip katılımcıların okuma becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Türkçe ileri düzey kelimeler ve dil bilgisi kuralları üzerinde durularak okuma ve dinleme çalışmaları yapılmaktadır. Günlük dilde ihtiyaç duyulan kalıp ifadeler öğretilmekte ve sınıfta bunlar üzerine konuşma alıştırmaları yapılmaktadır. Ayrıca, öğrencilerin yazma becerilerini geliştirmek için her hafta işlenen konuya paralel olarak bir yazma alıştırması yapılmaktadır ya da ödev olarak verilmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Leyleği Havada Görmek | |
2) | Bavul Yerleştirme Teknikleri | |
3) | Turizmin Farklı Yüzleri | |
4) | Geldim, Gördüm, Yazdım | |
5) | Ünlü Seyyahlar | |
6) | Teknoloji | |
7) | İletişim | |
8) | Dönem arası sınav | |
9) | Ulaşım | |
10) | Ruh Halleri ve Karakterler | |
11) | Renkler ve Duygular | |
12) | Duygusal Zeka | |
13) | Müzikle Tedavi | |
13) | Müzikle Tedavi | |
14) | Tekrar | |
15) | Dönem Sonu Sınavı | |
16) | Dönem Sonu Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | İSTANBUL YABANCILAR İÇİN TÜRKÇE DERS KİTABI B2 İSTANBUL TURKISH COURSE BOOK FOR FOREIGNERS B2 |
Diğer Kaynaklar: | Ek alıştırmalar ve dersin öğretim görevlisi tarafından geliştirilmiş çeşitli oyunlar ve etkinlikler. Teacher created upplementary worksheets, classroom activities and games. |
Course Learning Outcomes | |||
---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||
1) Gelişen ve sürekli değişim içerisinde olan otomotiv endüstrisi ve otomotiv sanayi kuruluşları ile ilişkili diğer sektörlerin ihtiyaç duyduğu niteliklere sahip Otomotiv Teknikerlerinden biri olmak | |||
2) Yeni teknoloji motor ve sistem elemanlarının malzemelerini tanır, arızalarını bulabilir, diyagnostik test cihazlarını kullanabilir | |||
3) Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını ve rapor hazırlama tekniklerini kullanabilme becerisi sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Gelişen ve sürekli değişim içerisinde olan otomotiv endüstrisi ve otomotiv sanayi kuruluşları ile ilişkili diğer sektörlerin ihtiyaç duyduğu niteliklere sahip Otomotiv Teknikerlerinden biri olmak | 1 |
2) | Yeni teknoloji motor ve sistem elemanlarının malzemelerini tanır, arızalarını bulabilir, diyagnostik test cihazlarını kullanabilir | |
3) | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını ve rapor hazırlama tekniklerini kullanabilme becerisi sahiptir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 52 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 32 |
Proje | 1 | 24 |
Ödevler | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 124 |