DIL652 Türkçe 2İstinye ÜniversitesiAkademik Programlar FelsefeÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Felsefe

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DIL652
Ders İsmi: Türkçe 2
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu: DIL651 - Turkish 1
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. MERVE KESKİN
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. MERVE KESKİN
Öğr. Gör. ELİF MOLLAMEHMETOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirmeye yönelik dengeli bir yaklaşım içinde Türkçe‘nin temel yapılarını kazandırmaktır. Öğrencilerin temel iletişim gereksinimlerini karşılayacak düzeyde sınırlı sözcük dağarcığını geliştirmek ve yoğun alıştırma yoluyla Türkçe’nin sesyapısının ve basit tümce yapılarını ve temel okuma ve yazma kalıplarını öğretmek hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği: Türkçe temel kelimeler ve dil bilgisi kuralları üzerinde durularak çoğunlukla okuma ve dinleme çalışmaları yapılmaktadır. Günlük dilde ihtiyaç duyulan restoranda sipariş verme, hava durumu hakkında konuşma gibi konular hakkında ifadeler öğretilmekte ve sınıfta bunlar üzerine grup ya da ikili konuşma alıştırmaları yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Günlük temel ihtiyaçlardan olan yiyecek, içecek ve kıyafetlerin isimlerini söyleyebilecek ve yazabileceklerdir.
2) Çevrelerindeki eşyaların renklerini söyleyebileceklertir.
3) Başlıca meslekleri bilecekler ve meslek sahiplerinin ne yaptıklarını açıklayabileceklerdir.
4) Gelecek planları ve tatil planları hakkında konuşabileceklerdir.
5) Yemekler hakkında konuşabilecek ve restoranda yemek siparişi verebileceklerdir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Mutfak ile ilgili terimler, ifadeler ve yemek tarifi verme
2) Menü ve restoranda sipariş verme
3) Buluşlar - İcatlar
4) Geçen hafta sonu / Geçmiş Zaman
5) Gelecek Planları
6) Tatil Planı
7) Hava Durumu
8) Dönem arası sınavı
9) Kim ne yapmış? / Belirsiz geçmiş zaman
10) Masallar, Efsaneler ve Fıkralar
11) Doğa Olayları
12) Alışkanlıklar ve Ricalar
13) Yetenekler / Yeterlilik Fiili
14) İstanbul'da Gezilecek Yerler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İSTANBUL YABANCILAR İÇİN TÜRKÇE DERS KİTABI A2
İSTANBUL TURKISH COURSE BOOK FOR FOREIGNERS A2
Diğer Kaynaklar: Ek alıştırmalar ve dersin öğretim görevlisi tarafından geliştirilmiş çeşitli oyunlar ve etkinlikler.
Teacher created upplementary worksheets, classroom activities and games.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Antik Çağ'dan günümüze felsefe tarihine ilişkin kapsamlı bilgi sahibi olur.
2) Analitik ve eleştirel düşünme yetisi kazanır.
3) Ontoloji, epistemoloji, etik gibi temel disiplinlere dair kapsamlı bilgi sahibi olur.
4) Mantık alanına dair teorik bilgi edinir ve bu bilgiyi pratiğe uygulama becerisi kazanır.
5) Felsefe metinlerini yakın okuma, mantıksal açıdan inceleme ve çözümleme, ve akıl yürütme yetileri edinir.
6) Felsefi sorgulama ve farklı akıl yürütme yöntemleri öğrenir.
7) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
8) Tarihi ve güncel olayları felsefi bakış açısıyla değerlendirir.
9) Bağımsız araştırma ve inceleme yapma, metin yorumlama ve felsefi metin yazma yeteneği kazanır.
10) İngilizce'yi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar.
11) Felsefeye dair konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
12) Felsefi sorgulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda uygulamayı öğrenir ve başka disiplinlere de bu becerilerini aktarır.
13) Felsefe ve bilim arasındaki belirlenim ilişkisine dair tarihsel bir bakış açısı kazanır.
14) Temel felsefi kavramların anlamlarına ve kapsamına ilişkin tarihsel bilgi sahibi olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Antik Çağ'dan günümüze felsefe tarihine ilişkin kapsamlı bilgi sahibi olur.
2) Analitik ve eleştirel düşünme yetisi kazanır.
3) Ontoloji, epistemoloji, etik gibi temel disiplinlere dair kapsamlı bilgi sahibi olur.
4) Mantık alanına dair teorik bilgi edinir ve bu bilgiyi pratiğe uygulama becerisi kazanır.
5) Felsefe metinlerini yakın okuma, mantıksal açıdan inceleme ve çözümleme, ve akıl yürütme yetileri edinir.
6) Felsefi sorgulama ve farklı akıl yürütme yöntemleri öğrenir.
7) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
8) Tarihi ve güncel olayları felsefi bakış açısıyla değerlendirir.
9) Bağımsız araştırma ve inceleme yapma, metin yorumlama ve felsefi metin yazma yeteneği kazanır.
10) İngilizce'yi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar.
11) Felsefeye dair konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
12) Felsefi sorgulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda uygulamayı öğrenir ve başka disiplinlere de bu becerilerini aktarır.
13) Felsefe ve bilim arasındaki belirlenim ilişkisine dair tarihsel bir bakış açısı kazanır.
14) Temel felsefi kavramların anlamlarına ve kapsamına ilişkin tarihsel bilgi sahibi olur.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 0 4 56
Ödevler 10 0 7 70
Ara Sınavlar 1 0 1 1
Final 1 0 1 1
Toplam İş Yükü 128