Bilgisayar Teknolojisi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | DIL651 | ||||
Ders İsmi: | Türkçe 1 | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. MERVE KESKİN | ||||
Dersi Veren(ler): |
Eğitim Danışmanı AHMET KAPLAN Öğr. Gör. TUĞÇE YILDIRIM Öğr. Gör. MERVE KESKİN |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirmeye yönelik dengeli bir yaklaşım içinde Türkçe‘nin temel yapılarını kazandırmaktır. Öğrencilerin temel iletişim gereksinimlerini karşılayacak düzeyde sınırlı sözcük dağarcığını geliştirmek ve yoğun alıştırma yoluyla Türkçe’nin sesyapısının ve basit tümce yapılarını ve temel okuma ve yazma kalıplarını öğretmek hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Türkçe temel kelimeler ve dil bilgisi kuralları üzerinde durularak çoğunlukla okuma ve dinleme çalışmaları yapılmaktadır. Günlük dilde ihtiyaç duyulan selamlaşma, kendini tanıtma, saati sorma, ürünlerin fiyatlarını sorma gibi kalıp ifadeler öğretilmekte ve sınıfta bunlar üzerine grup ya da karşılıklı konuşma alıştırmaları yapılmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler, Türkçede karşısındaki kişi ile selamlaşabilecek ve kendilerini tanıtabileceklerdir. 1) Öğrenciler çok basit dilde yazılmış kısa metinlerin anafikrini anlayabilir. 2) Türkçede, kendi okulu, evi ve çevresi ile ilgili bilgi verebilecektir. 3) Saati sorabilecek ve söyleyebileceklerdir. Ayrıca, gün, ay, yıl, mevsim, gibi zaman ile ilgili kelime ve ifadeleri kullanabileceklerdir. 4) Türk dilinin alfabesini öğrenecek; temel ses bilgisi, telaffuz ve yazma yeterliliği kazanacaklardır. 5) 1’ den 100’e kadar sayabilecekler ve sıra sayılarını kullanabileceklerdir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma/ Selamlaşma/ Dilekler | |
2) | Alfabe/ Bu ne? / Bu kim? | |
3) | Kendini tanıtma / Sayılar | |
4) | Şehirdeki yer isimleri (market, mağaza, banka, hastane vb.) | |
5) | Bir günde neler yapıyoruz? Günlük hayatı anlatma (kalkıyorum, kahvaltı yapıyorum, ders çalışıyorum, kitap okuyorum, banyo yapıyorum vb.) | |
6) | Boş zamanlarımda neler yapıyorum? (müzik dinliyorum, kitap okuyorum, gitar çalıyorum, yemek yapıyorum, futbol oynuyorum vb.) | |
7) | Ailemizi tanıtma | |
8) | Ara sınav | |
9) | Milliyet, dil, ülke adlarını tanıma / Sahiplik belirtme | |
10) | Saati sorma ve söyleme | |
11) | Türkiye'deki milli ve dini bayramlar, özel günler ve kutlamalar | |
12) | Aile, akraba ve çevreyi tanıtma | |
13) | Yer - yön ifadelerini kullanma | |
14) | Vücudumuz ve hastalıklar | |
15) | Dönem Sonu Sınavı | |
16) | Dönem Sonu Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | İSTANBUL - YABANCILAR İÇİN TÜRKÇE DERS KİTABI A1 İSTANBUL - TURKISH COURSE BOOK FOR FOREIGNERS A1 |
Diğer Kaynaklar: | Ek alıştırmalar ve dersin öğretim görevlisi tarafından geliştirilmiş çeşitli oyunlar ve etkinlikler. Teacher created upplementary worksheets, classroom activities and games |
Course Learning Outcomes | 1 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Bilgisayar teknolojileri alanında temel kavramları anlama becerisine sahip olmak | ||||||||||
2) Bilgisayar teknolojileri alanındaki problemleri analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak | ||||||||||
3) Yabancı dilde mesleki konuları anlama becerisine sahip olmak | ||||||||||
4) Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||||||
5) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak. | ||||||||||
6) Bilgisayar donanımının bakım ve onarımını yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||||||
7) Bilgisayar teknolojileri alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak | ||||||||||
8) Bilgisayar ve ağ yazılımları planlama, tasarlama ve üretme becerisine sahip olmak | ||||||||||
9) Web tasarımı ve programlaması yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||||||
10) Veritabanı yönetimi, sorgulama, tasarımı konularındaki bilgilerini uygulamalarda kullanabilme ve veritabanı uygulamaları geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgisayar teknolojileri alanında temel kavramları anlama becerisine sahip olmak | |
2) | Bilgisayar teknolojileri alanındaki problemleri analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak | |
3) | Yabancı dilde mesleki konuları anlama becerisine sahip olmak | |
4) | Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olmak | |
5) | Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak. | |
6) | Bilgisayar donanımının bakım ve onarımını yapabilme becerisine sahip olmak | |
7) | Bilgisayar teknolojileri alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak | |
8) | Bilgisayar ve ağ yazılımları planlama, tasarlama ve üretme becerisine sahip olmak | |
9) | Web tasarımı ve programlaması yapabilme becerisine sahip olmak | |
10) | Veritabanı yönetimi, sorgulama, tasarımı konularındaki bilgilerini uygulamalarda kullanabilme ve veritabanı uygulamaları geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 4 | 56 | |||
Ödevler | 10 | 0 | 7 | 70 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 1 | 1 | |||
Final | 1 | 0 | 1 | 1 | |||
Toplam İş Yükü | 128 |