Bilişim Güvenliği Teknolojisi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | DIL644 | ||||
Ders İsmi: | Arapça 4 | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: |
DIL643 - Arabic 3 |
||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. MERVE KESKİN | ||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr. Gör. NOORHAN QASIM MOHAMMED AL-ANI |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, başlangıç düzeyindeki öğrencilerin temel Arapça dil bilgisi ve iletişim becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Özellikle, öğrencilerin okuma, yazma, dinleme, konuşma ve kelime becerilerini geliştirirken, onlara günlük hayatta modern Arapça kullanımını öğretmeyi hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders okuma,yazma, konuşma ve dinleme yoluyla temel iletişim becerilerini geliştirmeyi içerir. Aynı zamanda Arapça konuşulan ülkelerin kültürel inançlarını, değerlerini ve günlük yaşamın çeşitli yönlerini içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler, ilgi alanlarında olan, teknik terimleri içeren ve hatta uzmanlık gerektiren konulardaki metinleri bile sözlük yardımıyla anlayabilir. 2) Öğrenciler, hem soyut hem de somut konulardaki karmaşık metinleri okuyup ana fikrini anlayabilir. 3) Öğrenciler, sık kullanılmayan sözcük ve deyimlerde zorluk yaşamalarına rağmen, okurken kapsamlı bir sözcük dağarcığından faydalanabilirler. 4) Öğrenciler, yazarların argüman ve perspektifini yansıtan güncel konulardaki deneme ve raporları anlayabilirler. 5) Öğrenciler, anadili İngilizce olan birini anlamakta fazla zorluk çekmeksizin, belli bir ölçüde akıcı ve doğal bir iletişim kurabilirler. 6) Öğrenciler, farklı konularda ayrıntılı ve anlaşılır bir şekilde kendilerini yazılı veya sözlü olarak ifade edebilir, ve bir konunun olumlu ve olumsuz yönlerini tartışarak kendi bakış açılarını sunabilirler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Günlük rutin hakkında konuşma | |
2) | Ev işleri hakkında konuşma | |
3) | Meslekler hakkında konuşma | |
4) | CV hazırlamayı öğrenme | |
5) | Spor hakkında konuşma | |
6) | Boş zamanında ne yaparsın? | |
7) | Kapalı mekanlarda ve açık mekanlarda yapılan aktiviteleri öğrenme | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Tercihler hakkında konuşma | |
10) | Ulaşım araçları | |
11) | Arap dünyasında yolculuk | |
12) | Popüler ve tarihi yerleri öğrenme | |
13) | Ünlü yerleri, şehirleri ve ülkeleri karşılaştırma | |
14) | Genel tekrar haftası | |
15) | Dönem Sonu Sınavı | |
16) | Dönem Sonu Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Bu derste yukarıda belirtilen amaçlara ulaşmak ve öğrencilere temel Arapça becerilerini kazandırmak amacıyla, ders kitabı olarak Modern Arabic Books kullanılmaktadır. - To achieve the aims mentioned above and help students gain basic Arabic skills, modern Arabic Books are used as the Course Book in this course. |
Diğer Kaynaklar: | Modern Arabic Books kitaplarına ek olarak ekstra okuma ve dinleme materyalleri dersi veren öğretim görevlisi tarafından hazırlanıp kullanılmıştır. - In addition to Modern Arabic Books, extra reading and listening materials are prepared and used by the instructor of the course. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Program algoritması yaratma hakkında bilgi ve beceriye sahiptir. | ||||||||||||
2) Son kullanıcı güvenliği için gerekli olan yazılımların ve donanımların kurulumunu ve yönetimini yapabilir. | ||||||||||||
3) Güncel güvenlik ürünlerini takip edebilir. | ||||||||||||
4) Siber saldırı olaylarına karşın hem yazılımları hem de ortamda bulunan kişileri yönetebilir. | ||||||||||||
5) Bilgisayarın temel yazılımları ve donanımlarının kurulumu yapar. | ||||||||||||
6) Açık kaynak işletim sistemi ve bilgisayar ağları yazılımları kurar ve yönetir. | ||||||||||||
7) Siber saldırı olaylarında yazılımları donanımları ve ortamda bulunan kişileri yönetir. | ||||||||||||
8) Web sayfasını ve veritabanını kendi yaratır düzenler ve açık taraması yapabilir. | ||||||||||||
9) Bulut platformlarında alan yaratır, yönetir ve düzenler. | ||||||||||||
10) Güvenlik duvarı yazılımı de donanımının kurulumunu sağlar yönetir ve düzenler. | ||||||||||||
11) Bir aygıtın da yazılımın çalışma mantığını çözer işlevlerini maksimum düzeyde verim alması için gerekli düzenlemeleri yapar. | ||||||||||||
12) Alanı hakkında mesleki, etik, sosyal ve hukuksal alanlardaki konuya hakim olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Program algoritması yaratma hakkında bilgi ve beceriye sahiptir. | |
2) | Son kullanıcı güvenliği için gerekli olan yazılımların ve donanımların kurulumunu ve yönetimini yapabilir. | |
3) | Güncel güvenlik ürünlerini takip edebilir. | |
4) | Siber saldırı olaylarına karşın hem yazılımları hem de ortamda bulunan kişileri yönetebilir. | |
5) | Bilgisayarın temel yazılımları ve donanımlarının kurulumu yapar. | |
6) | Açık kaynak işletim sistemi ve bilgisayar ağları yazılımları kurar ve yönetir. | |
7) | Siber saldırı olaylarında yazılımları donanımları ve ortamda bulunan kişileri yönetir. | |
8) | Web sayfasını ve veritabanını kendi yaratır düzenler ve açık taraması yapabilir. | |
9) | Bulut platformlarında alan yaratır, yönetir ve düzenler. | |
10) | Güvenlik duvarı yazılımı de donanımının kurulumunu sağlar yönetir ve düzenler. | |
11) | Bir aygıtın da yazılımın çalışma mantığını çözer işlevlerini maksimum düzeyde verim alması için gerekli düzenlemeleri yapar. | |
12) | Alanı hakkında mesleki, etik, sosyal ve hukuksal alanlardaki konuya hakim olur. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 4 | 4 | 4 | 32 | |||
Uygulama | 4 | 4 | 4 | 32 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 4 | 4 | 32 | |||
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 1 | 4 | |||
Proje | 1 | 3 | 1 | 4 | |||
Ödevler | 10 | 3 | 1 | 40 | |||
Küçük Sınavlar | 1 | 2 | 1 | 3 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 2 | 6 | |||
Final | 1 | 4 | 2 | 6 | |||
Toplam İş Yükü | 159 |