Makine Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | DIL644 | ||||
Ders İsmi: | Arapça 4 | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: |
DIL643 - Arabic 3 |
||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. MERVE KESKİN | ||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, başlangıç düzeyindeki öğrencilerin temel Arapça dil bilgisi ve iletişim becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Özellikle, öğrencilerin okuma, yazma, dinleme, konuşma ve kelime becerilerini geliştirirken, onlara günlük hayatta modern Arapça kullanımını öğretmeyi hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders okuma,yazma, konuşma ve dinleme yoluyla temel iletişim becerilerini geliştirmeyi içerir. Aynı zamanda Arapça konuşulan ülkelerin kültürel inançlarını, değerlerini ve günlük yaşamın çeşitli yönlerini içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler, ilgi alanlarında olan, teknik terimleri içeren ve hatta uzmanlık gerektiren konulardaki metinleri bile sözlük yardımıyla anlayabilir. 2) Öğrenciler, hem soyut hem de somut konulardaki karmaşık metinleri okuyup ana fikrini anlayabilir. 3) Öğrenciler, sık kullanılmayan sözcük ve deyimlerde zorluk yaşamalarına rağmen, okurken kapsamlı bir sözcük dağarcığından faydalanabilirler. 4) Öğrenciler, yazarların argüman ve perspektifini yansıtan güncel konulardaki deneme ve raporları anlayabilirler. 5) Öğrenciler, anadili İngilizce olan birini anlamakta fazla zorluk çekmeksizin, belli bir ölçüde akıcı ve doğal bir iletişim kurabilirler. 6) Öğrenciler, farklı konularda ayrıntılı ve anlaşılır bir şekilde kendilerini yazılı veya sözlü olarak ifade edebilir, ve bir konunun olumlu ve olumsuz yönlerini tartışarak kendi bakış açılarını sunabilirler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Günlük rutin hakkında konuşma | |
2) | Ev işleri hakkında konuşma | |
3) | Meslekler hakkında konuşma | |
4) | CV hazırlamayı öğrenme | |
5) | Spor hakkında konuşma | |
6) | Boş zamanında ne yaparsın? | |
7) | Kapalı mekanlarda ve açık mekanlarda yapılan aktiviteleri öğrenme | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Tercihler hakkında konuşma | |
10) | Ulaşım araçları | |
11) | Arap dünyasında yolculuk | |
12) | Popüler ve tarihi yerleri öğrenme | |
13) | Ünlü yerleri, şehirleri ve ülkeleri karşılaştırma | |
14) | Genel tekrar haftası | |
15) | Dönem Sonu Sınavı | |
16) | Dönem Sonu Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Bu derste yukarıda belirtilen amaçlara ulaşmak ve öğrencilere temel Arapça becerilerini kazandırmak amacıyla, ders kitabı olarak Modern Arabic Books kullanılmaktadır. - To achieve the aims mentioned above and help students gain basic Arabic skills, modern Arabic Books are used as the Course Book in this course. |
Diğer Kaynaklar: | Modern Arabic Books kitaplarına ek olarak ekstra okuma ve dinleme materyalleri dersi veren öğretim görevlisi tarafından hazırlanıp kullanılmıştır. - In addition to Modern Arabic Books, extra reading and listening materials are prepared and used by the instructor of the course. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Toplum sağlığı, güvenliği ve refahı kadar global, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörler özelindeki ihtiyaçlara cevap verebilecek yeterli bilgi birikimine sahip olup mühendislik, bilim ve matematiğin prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
2) Bireysel olarak ve bir takım içerisinde etkin çalışabilir. | |||||||||||||||
3) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
4) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine önem verir. | |||||||||||||||
5) İngilizce yabancı dilini Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanabilir. | |||||||||||||||
6) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetkinliğine sahiptir. | |||||||||||||||
7) Deneysel çalışmaları tasarlayıp yürütebilme, sonuçlarını analiz edip yorumlama ve mühendislik muhakemesinden geçirebilme becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
8) Malzeme bilimi ile ilgili kimyasal ve fiziksel temel bilgiye sahiptir. | |||||||||||||||
9) Temel imalat yöntemleri, kullanılan donanımlar ve uygulama alanları bilgisine sahiptir. | |||||||||||||||
10) Temel mukavemet kavram ve prensipleri ile temel zorlanma durumları için gerilme ve şekil değiştirme hesaplarını yapabilir. | |||||||||||||||
11) Mekanizmaların serbestlik derecesini belirleme ve kinematik çözümlemesini gerçekleştirme becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
12) Isıl sistem tasarımı ve analizi, hesaplamalı akışkanlar dinamiği ile problem çözebilme becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
13) Makine parçalarını tasarlama ve matematik modeller üzerinden konstrüksiyon analizi yapabilir. | |||||||||||||||
14) Hidrolik ve pnömatik sistemler, turbo makinalar, içten yanmalı ve elektrikli motor teknolojisi, taşıt tekniği ve otonom araçlar ile yenilebilir ve alternatif enerji sistemleri gibi alanlarda çalışabilme becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
15) Biyomekaniğin temel prensiplerini, sert ve yumuşak dokuların biyomekanik özellikleri bilgisine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Toplum sağlığı, güvenliği ve refahı kadar global, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörler özelindeki ihtiyaçlara cevap verebilecek yeterli bilgi birikimine sahip olup mühendislik, bilim ve matematiğin prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir. | |
2) | Bireysel olarak ve bir takım içerisinde etkin çalışabilir. | |
3) | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme becerisine sahiptir. | |
4) | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine önem verir. | |
5) | İngilizce yabancı dilini Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanabilir. | |
6) | Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetkinliğine sahiptir. | |
7) | Deneysel çalışmaları tasarlayıp yürütebilme, sonuçlarını analiz edip yorumlama ve mühendislik muhakemesinden geçirebilme becerisine sahiptir. | |
8) | Malzeme bilimi ile ilgili kimyasal ve fiziksel temel bilgiye sahiptir. | |
9) | Temel imalat yöntemleri, kullanılan donanımlar ve uygulama alanları bilgisine sahiptir. | |
10) | Temel mukavemet kavram ve prensipleri ile temel zorlanma durumları için gerilme ve şekil değiştirme hesaplarını yapabilir. | |
11) | Mekanizmaların serbestlik derecesini belirleme ve kinematik çözümlemesini gerçekleştirme becerisine sahiptir. | |
12) | Isıl sistem tasarımı ve analizi, hesaplamalı akışkanlar dinamiği ile problem çözebilme becerisine sahiptir. | |
13) | Makine parçalarını tasarlama ve matematik modeller üzerinden konstrüksiyon analizi yapabilir. | |
14) | Hidrolik ve pnömatik sistemler, turbo makinalar, içten yanmalı ve elektrikli motor teknolojisi, taşıt tekniği ve otonom araçlar ile yenilebilir ve alternatif enerji sistemleri gibi alanlarda çalışabilme becerisine sahiptir. | |
15) | Biyomekaniğin temel prensiplerini, sert ve yumuşak dokuların biyomekanik özellikleri bilgisine sahiptir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 4 | 4 | 4 | 32 | |||
Uygulama | 4 | 4 | 4 | 32 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 4 | 4 | 32 | |||
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 1 | 4 | |||
Proje | 1 | 3 | 1 | 4 | |||
Ödevler | 10 | 3 | 1 | 40 | |||
Küçük Sınavlar | 1 | 2 | 1 | 3 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 2 | 6 | |||
Final | 1 | 4 | 2 | 6 | |||
Toplam İş Yükü | 159 |