Dersin Amacı: |
Mandarin Çince (Çin’nin resmin dili) , HSK (Yabancıların Çince
Seviye Tespit Sınavı) 4. Seviyesinin girişi bu derste amaçlanan,
öğrenciye günlük hayatta gerekli olabilecek durumlarda kendini
ifade edebilme (yazılı / sözlü) ve anlama (yazılı / sözlü) beceresi
kazandırılmasıdır.
|
Dersin İçeriği: |
Günlük hayatta para değiştirme, ziyaret ettiği yerini anlatma, kitap ödünç alma ve geriye verme, yeni arkadaşı edinme, karşılaştırma, kıyafeti satın alma, posta ofiste olma, nesne betimleme, hatırlatma, hobilerini bahsetme, Şimdiki Zaman, sebebi sorma, Yeni Yılı kutlama gibi konularda kendilerini ifade edebilir konuma gelirler. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
15.ÜNİTE O Şangay’e gitti.
Yeni Kelimeler
Durum Belirtme Tümleci-1
Fonksiyon kelime ‘了’ ile bitmiş eylemi anlatma
Fiil tekrarlı kalıp
Sayılar 100-10,000 |
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
2) |
15.ÜNİTE O Şangay’e gitti.
Selam verme
Gerçekleşen olayı kanıtlama
Eylemi veya hareketi değerlendirme
Bankada para değiştirme
Ziyaret ettiği yeri anlatma
Çince karakterin yapı yöntemi-1
|
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
3) |
16.ÜNİTE Bu olayı unuttum.
Yeni Kelimeler
Kişi zamir ‘自己’ ve zarf ‘就’
Basit yön belirtme tümleci
‘把’ cümlesi
zaman belirtme tümleci |
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
4) |
16.ÜNİTE Bu olayı unuttum.
Formu doldurma
Kitap ödünç alma
Kitap geriye verme
Yeni arkadaşı edinme
Kısa bir sürede ayrılma
Çince karakterin yapı yöntemi-2 |
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
5) |
17.ÜNİTE Bu Cheongsam diğerinden daha güzel
Yeni Kelimeler
Fonksiyon kelime ‘了’ ve ‘了’ birleşik kullanımı
Fonksiyon kelimesi ‘了’ ile dereceyi belirtme
Fiil ‘来、去、到, vb.’ ile zaman betimleme tümleci |
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
6) |
17.ÜNİTE Bu Cheongsam diğerinden daha güzel
‘的’ kelime kalıplar
‘比’ edat ile karşılaştırma
Sayı belirtme tümleci
Nesne betimleme |
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
7) |
17.ÜNİTE Bu Cheongsam diğerinden daha güzel
Nesneler karşılaştırma
Kıyafeti satın alma
Çince karakterin yapı yöntemi-3 |
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
8) |
VİZE |
Başarının Yolu 1-2
Road to Success 1-2 |
9) |
18.ÜNİTE Doğru anladım, yanlış hatırladım.
Yeni Kelimeler
Birim kelimesi ‘些’ ; Edat kelimesi ‘往’
Kişi zamir ‘咱们’ ve ‘大家’
Sonuç belirtme tümleci
‘把’ ve ‘是’ cümleler |
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
10) |
18.ÜNİTE Doğru anladım, yanlış hatırladım.
Posta ofiste
Nesne belirtme
Belirsiz durum
Uyarma
Otobüse binme
Çince karakterin yapı yöntemi-4 |
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
11) |
19.ÜNİTE Çin resim ve yağlı boya aynı değildir
Yeni Kelimeler
‘还没(有) +V+呢’ kalıp
‘好’ sonuç belirtme tümleci
‘是不是’ soru cümlesi
‘来 + V/VP’ kalıp
Zaman belirtme tümleci |
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
12) |
19.ÜNİTE Çin resim ve yağlı boya aynı değildir
‘跟 .... (不)一样’ kullanılarak karşılaştırma
Çoğu fiilli cümleyle eylemin yöntemini açıklama
Vedalaşma
Nesneler karşılaştırma
Hobilerinden bahsetme
Devam eden bir durumu ifade etme
Çince karakterin yapı yöntemi-5 a |
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
13) |
20.ÜNİTE Yeni Yıl
Yeni Kelimeler
Bağlaç ‘因为.....所以....;或者; ....的时候’
‘呢’ ile kısatma soru cümlesi
Zarf kelimesi ‘再’ ve ‘又’
|
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
14) |
20.ÜNİTE Yeni Yıl
6 tane temel cümle öğesi
Çoğu fiilli cümleler
Sebebini sorma
Hızlandırma
Yeni Yılı kutlama
Çince karakterin yapı yöntemi-6 |
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
15) |
FİNAL |
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
16) |
FİNAL |
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ameliyathane hizmetleri alanı ile ilgili teorik bilgiye ve uygulama ve alanıyla ilgili öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alıp çözüm geliştirme becerisine sahiptir. |
|
1) |
Ameliyathane Hizmetleri Programı’nın amacı, ameliyathanede kullanılan tüm alet ve malzemenin ameliyata hazır hale getirilmesini, cerrahi ekibe malzeme sağlanmasını ve ameliyathane ortamının, ameliyatın özelliğine göre uygun hale getirilmesini sağlayan yardımcı cerrahi sağlık personeli yetiştirmektir. Hem özel hem de kamu hastanelerinin bu alanda özel eğitim görmüş sağlık personeline ihtiyaç duyulması nedeniyle mezunların iş bulma imkânları yüksektir. |
|
2) |
Alanıyla ilgili görev hak ve sorumlulukları içeren mevzuata hakimdir. |
|
3) |
Ameliyathane hizmetleri alanı ile ilgili tıbbi terimlerin bilgisine sahiptir. |
|
4) |
İdeal ameliyathane ortamı ile ilgili bilgi sahibidir. |
|
5) |
Cerrahi teknikleri, ameliyathanede kullanılan araç ve malzemelerin bilgisine sahiptir. |
|
6) |
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır. Ekip çalışması bilincine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinliklerini yürütür. |
|
7) |
Ameliyathanenin ve ameliyat ekibinin aseptik hazırlıklarını yapabilecek bilgi ve beceriye sahiptir. |
|
8) |
Sepsi-antisepsi, sterilizasyon, dezenfeksiyon, kontaminasyonla ilgili teorik ve pratik bilgiye sahiptir. |
|
9) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile alanı ile ilgili, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. |
|
10) |
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. |
|
11) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. |
|
12) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
13) |
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
14) |
Operasyon ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. |
|
15) |
Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. |
|