Dersin Amacı: |
Mandarin Çince (Çin’nin resmin dili) , HSK (Yabancıların Çince
Seviye Tespit Sınavı) 4. Seviyesinin girişi bu derste amaçlanan,
öğrenciye günlük hayatta gerekli olabilecek durumlarda kendini
ifade edebilme (yazılı / sözlü) ve anlama (yazılı / sözlü) beceresi
kazandırılmasıdır.
|
Dersin İçeriği: |
Günlük hayatta para değiştirme, ziyaret ettiği yerini anlatma, kitap ödünç alma ve geriye verme, yeni arkadaşı edinme, karşılaştırma, kıyafeti satın alma, posta ofiste olma, nesne betimleme, hatırlatma, hobilerini bahsetme, Şimdiki Zaman, sebebi sorma, Yeni Yılı kutlama gibi konularda kendilerini ifade edebilir konuma gelirler. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
15.ÜNİTE O Şangay’e gitti.
Yeni Kelimeler
Durum Belirtme Tümleci-1
Fonksiyon kelime ‘了’ ile bitmiş eylemi anlatma
Fiil tekrarlı kalıp
Sayılar 100-10,000 |
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
2) |
15.ÜNİTE O Şangay’e gitti.
Selam verme
Gerçekleşen olayı kanıtlama
Eylemi veya hareketi değerlendirme
Bankada para değiştirme
Ziyaret ettiği yeri anlatma
Çince karakterin yapı yöntemi-1
|
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
3) |
16.ÜNİTE Bu olayı unuttum.
Yeni Kelimeler
Kişi zamir ‘自己’ ve zarf ‘就’
Basit yön belirtme tümleci
‘把’ cümlesi
zaman belirtme tümleci |
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
4) |
16.ÜNİTE Bu olayı unuttum.
Formu doldurma
Kitap ödünç alma
Kitap geriye verme
Yeni arkadaşı edinme
Kısa bir sürede ayrılma
Çince karakterin yapı yöntemi-2 |
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
5) |
17.ÜNİTE Bu Cheongsam diğerinden daha güzel
Yeni Kelimeler
Fonksiyon kelime ‘了’ ve ‘了’ birleşik kullanımı
Fonksiyon kelimesi ‘了’ ile dereceyi belirtme
Fiil ‘来、去、到, vb.’ ile zaman betimleme tümleci |
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
6) |
17.ÜNİTE Bu Cheongsam diğerinden daha güzel
‘的’ kelime kalıplar
‘比’ edat ile karşılaştırma
Sayı belirtme tümleci
Nesne betimleme |
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
7) |
17.ÜNİTE Bu Cheongsam diğerinden daha güzel
Nesneler karşılaştırma
Kıyafeti satın alma
Çince karakterin yapı yöntemi-3 |
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
8) |
VİZE |
Başarının Yolu 1-2
Road to Success 1-2 |
9) |
18.ÜNİTE Doğru anladım, yanlış hatırladım.
Yeni Kelimeler
Birim kelimesi ‘些’ ; Edat kelimesi ‘往’
Kişi zamir ‘咱们’ ve ‘大家’
Sonuç belirtme tümleci
‘把’ ve ‘是’ cümleler |
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
10) |
18.ÜNİTE Doğru anladım, yanlış hatırladım.
Posta ofiste
Nesne belirtme
Belirsiz durum
Uyarma
Otobüse binme
Çince karakterin yapı yöntemi-4 |
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
11) |
19.ÜNİTE Çin resim ve yağlı boya aynı değildir
Yeni Kelimeler
‘还没(有) +V+呢’ kalıp
‘好’ sonuç belirtme tümleci
‘是不是’ soru cümlesi
‘来 + V/VP’ kalıp
Zaman belirtme tümleci |
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
12) |
19.ÜNİTE Çin resim ve yağlı boya aynı değildir
‘跟 .... (不)一样’ kullanılarak karşılaştırma
Çoğu fiilli cümleyle eylemin yöntemini açıklama
Vedalaşma
Nesneler karşılaştırma
Hobilerinden bahsetme
Devam eden bir durumu ifade etme
Çince karakterin yapı yöntemi-5 a |
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
13) |
20.ÜNİTE Yeni Yıl
Yeni Kelimeler
Bağlaç ‘因为.....所以....;或者; ....的时候’
‘呢’ ile kısatma soru cümlesi
Zarf kelimesi ‘再’ ve ‘又’
|
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
14) |
20.ÜNİTE Yeni Yıl
6 tane temel cümle öğesi
Çoğu fiilli cümleler
Sebebini sorma
Hızlandırma
Yeni Yılı kutlama
Çince karakterin yapı yöntemi-6 |
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
15) |
FİNAL |
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
16) |
FİNAL |
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Temel hukuk kavramlarına hâkim olarak okuduğunu anlama, kavrama ve kullanabilme yeterliliğine sahiptir. |
|
2) |
Özel hukuk ve kamu hukuku ayrımı, usule ilişkin temel farklılıkları ve sonuçları hakkında bilgi sahibidir. |
|
3) |
Analitik düşünme yöntemini öğrenerek hukuksal kavramları karşılaştırabilme ve kullanabilme yeteneğini edinmiştir. |
|
4) |
Örnek olay analizleri üzerinden teorik bilgilerini pratik uygulamada kullanabilme becerisi edinmiştir. |
|
5) |
Yargı örgütünün yapısı ve işleyişi ile kapsamlı bilgi sahibi olabilmeli, hukuksal sorunların hangi mercilerde çözülebileceği konusunda gerekli yönlendirmeleri yapabilir. |
|
6) |
Hukukun bilgi kaynaklarına erişme ve etkin biçimde kullanma yeterliliğine sahip olup değişimlere uyum göstererek mesleki alanda kendini geliştirme becerisine sahiptir. |
|
7) |
Adli mekanizmanın gerektirdiği bilgi teknolojileri hakkında kapsamlı bilgi sahibi ve beceri sahibidir. |
|
8) |
Devlet örgütünün yapısı, görevleri ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olabilmeli ve gerekli mevzuatı takip edebilir. |
|
9) |
Bireyin devlet karşısındaki gerek iç hukuktan gerekse uluslararası hukuktan doğan hakları ve yükümlülükleri hakkında kapsamlı bilgi sahibi olabilmeli ve bu bilgiyi pratik uygulamaya yansıtabilecek yetkinliktedir. |
|
10) |
Hukuksal bilgi düşüncelerini mesleğinin gereklilikleri doğrultusunda gerek yazılı gerekse sözlü olarak etkin biçimde ifade edebilir. |
|
11) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte Bilişim ve İletişim teknolojilerini kullanır. |
|
12) |
Kalem mevzuatı hakkında bilgi sahibidir ve hızlı klavye kullanmak suretiyle adli yazışma yapabilir. |
|
13) |
Hukuk alanındaki mesleklerin kendine özgü kuralları ve meslek etiği hakkında bilgi sahibi olabilmeli ve bunları kendi mesleğine uygulayabilecek yetkinliktedir. |
|
14) |
Türk dilinin yapısı ve kurallarını özümsemiş ve bu bilgisini hukuksal metinlerin kabul edilen standartlarına uygulayabilecek yeterliliktedir. |
|
15) |
Bir yabancı dili eğitim öğretim düzeyine göre Avrupa dil portföyü kriteri açısından A2 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|