Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
11. ÜNİTE Biraz Çince konuşabiririm.
Yeni kelime
Birim kelime ‘一点儿’
Olumsuz anlamında ‘哪里’ kullanımı
‘䘈’ ile durum ve eylem dışında devamını anlatımı |
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
2) |
11.ÜNİTE Biraz Çince konuşabiririm.
Zaman söyleme
İstek fiili ‘会、能、可以、应该’
Çoğu fiilli cümleleri -1 Amacı
‘教’ ve ‘问’ ile çift nesneli cümle |
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
3) |
11.ÜNİTE Biraz Çince konuşabiririm.
Saat sorma
Yetenekleri açıklama
İzinli ve yasak açıklama
Çince karakterin yapısı-4 |
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
4) |
12.ÜNİTE Kendimi iyi hissetmiyorum.
Yeni kelimeler
Zamir ‘每’
‘怎么’ ile sebebi sorma
|
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
5) |
12.ÜNİTE Kendimi iyi hissetmiyorum
Modal yardımcı kelime ‘吧’ ile konuşma tonu yumuşatma
Zarf kelime ‘跟 + Pr/Np + 一起’ ve ‘有一点儿’
İlgeç kelime ‘给’
|
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
6) |
12.ÜNİTE Kendimi iyi hissetmiyorum
Özne-yüklem’den oluşan yüklem cümle yapısı
Seçmeli soru cümle
İstek fiil ‘要、想、愿意’
|
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
7) |
12.ÜNİTE Kendimi iyi hissetmiyorum.
Sağlığını bahsetme
İsteklerini ifade etme
İhtiyacı ve gereğini ifade etme
Çince karakterin yapısı-5 |
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
8) |
VİZE |
Başarının Yolu 1-2
Road to Success 1-2 |
9) |
13.ÜNİTE Güzel bir kızla tanıştım.
Yeni kelimeler
sıfat ‘多’ ve ‘少’
‘Pr/N-䘉儿/那儿’ ile yerleşimi işaret etme
‘常常’ ve ‘常’
fiil ve fiilli kelimeler ile tanıtma |
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
10) |
13.ÜNİTE Güzel bir kızla tanıştım.
Fonksiyon kelimesi ‘了’
İstek fiil ‘可能、会’
|
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
11) |
13.ÜNİTE Güzel bir kızla tanıştım.
Gerçekleşmiş bir olayı bahsetme
Evi kiralama
Tavsiye edilme
Telefon etme
Çince yazı kökleriyle sözlükten karakteri arama |
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
12) |
14.ÜNİTE Mutlu Noeller diliyorum!
Yeni kelime
‘问……好’ ile selamını iletme
Özne+yüklem kalıbı ile betimleme |
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
13) |
14.ÜNİTE Mutlu Noeller diliyorum!
4 çeşit basit cümle
6 çeşit soru cümle kalıp |
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
14) |
14.ÜNİTE Mutlu Noeller diliyorum!
Özür dileme ve şikayet etme
Selamını iletme
Bayramını kutlama
Pinyin sırası ile sözlükten Çince karakteri arama |
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
15) |
FİNAL |
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
16) |
FİNAL |
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İlk ve Acil Yardım alanındaki güncel bilgileri içeren ders malzemelerini, uygulama araç-gereçlerini, bilgi teknolojilerini ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği temel bilgi birikimini, becerilerini, yetkinliğini ve tecrübelerini etkili bir biçimde kullanarak bunları mesleki olarak değerlendirir. |
|
2) |
Ani hastalanma, acil doğum, kaza, felaket veya yaralanma gibi acil durumlarda olay yerine hızla ulaşarak, varsa doktor ile birlikte durumu değerlendirir, gerekiyorsa ilk müdahaleyi yapar, hasta transportu sırasında hasta veya yaralıların durumlarına uygun pozisyon verir ve uygun hastane acil servisine doğru yöntemle naklini sağlar. |
|
3) |
İlk ve Acil Yardım alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
|
4) |
İlk ve Acil Yardım alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri kullanarak gerekli olduğu durumlarda görevinin tüm aşamalarında haberleşme ağını doğru ve hızlı bir biçimde kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve problemlere ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. |
|
5) |
İlk ve Acil Yardım alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde uyumlu bir şekilde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir, bu şartlara bağlı kalarak Hasta ile ilgili gerekli kayıtları usulüne uygun şekilde tutar. |
|
6) |
Meslektaşları, hastaları ve hasta yakınları, hekimler ve diğer tüm sağlık çalışanları ile yazılı ve/veya sözlü olarak etkin bir iletişim kurar ve farklı disiplinlerle etkili bir şekilde çalışma becerisine sahiptir. |
|
7) |
Sağlık sistemi içerisinde bulunan kurum ve kuruluşları tanır; İlk ve Acil Yardım alanında çalışan bir birey olarak her türlü görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı bilir ve buna uygun hareket eder. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. |
|
9) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. |
|
10) |
Sağlık alanında kullanılan tıbbi cihazların yapısı, özellikleri, kullanım alanları ve yasal düzenlemeler hakkında edindiği bilgi ve birikimleri kullanarak; bu bilgileri araştırma, geliştirme ve teknolojik gelişmelerin takibinde kullanır. |
|
11) |
Acil yardım durumunda olay yerinde sakin, hızlı, seri ve doğru karar vererek hem hastanın hem de kendisinin bedensel, sosyal ve ruhsal sağlığını koruyabilme ve en üst düzeyde tutabilme bilgi ve becerisine sahiptir. |
|
12) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. |
|
13) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
14) |
Mesleki hastalık ve kazalara yönelik önlemleri bilir ve bu durumlarda İş Sağlığı ve Güvenliği esaslarını uygular. |
|
15) |
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. |
|