DIL635 Çince 3İstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Anestezi (İÖ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Anestezi (İÖ)

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DIL635
Ders İsmi: Çince 3
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu: DIL634 - Chinese 4
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. MERVE KESKİN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Mandarin Çince (Çin’nin resmin dili) , HSK (Yabancıların Çince Seviye Tespit Sınavı) 3. Seviyesinin dil bilgilerini bu derste amaçlanan, öğrenciye günlük hayatta gerekli olabilecek durumlarda kendini ifade edebilme (yazılı / sözlü) ve anlama (yazılı / sözlü) beceresi kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriği: Öğrenciler Çince istek kipi, saat ve vakit, çoğu fiilli cümle ile amacını belirtme, seçmeli soru cümlesi, yardımcı kelimeler bilgi edinir ve benzer konularda kendilerini ifade edebilir konuma gelirler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Soyut, uzun, karmaşık yapılar içeren veya edebi her türlü metin ve yazışmayı zaman zaman sözlük yardımı alarak anlayabilir.
2) İhtiyaç duyduğu ifadeleri kolaylıkla bulup kendini doğal ve akıcı bir şekilde ifade edebilir.
3) Karmaşık konularda, bağlantıların ve ilişkilerin açıkça ortaya konduğu, iyi yapılandırılmış ve iyi organize edilmiş, ayrıntılar içeren metinler ve denemeler yazabilir.
4) Karmaşık konularda, bağlantıların ve ilişkilerin açıkça ortaya konduğu, iyi yapılandırılmış ve iyi organize edilmiş, ayrıntılar içeren metinler ve denemeler yazabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 11. ÜNİTE Biraz Çince konuşabiririm.  Yeni kelime  Birim kelime ‘一点儿’  Olumsuz anlamında ‘哪里’ kullanımı  ‘䘈’ ile durum ve eylem dışında devamını anlatımı New Practical Chinese Reader Textbook-1
2) 11.ÜNİTE Biraz Çince konuşabiririm.  Zaman söyleme  İstek fiili ‘会、能、可以、应该’  Çoğu fiilli cümleleri -1 Amacı  ‘教’ ve ‘问’ ile çift nesneli cümle New Practical Chinese Reader Textbook-1
3) 11.ÜNİTE Biraz Çince konuşabiririm.  Saat sorma  Yetenekleri açıklama  İzinli ve yasak açıklama  Çince karakterin yapısı-4 New Practical Chinese Reader Textbook-1
4) 12.ÜNİTE Kendimi iyi hissetmiyorum.  Yeni kelimeler  Zamir ‘每’  ‘怎么’ ile sebebi sorma New Practical Chinese Reader Textbook-1
5) 12.ÜNİTE Kendimi iyi hissetmiyorum  Modal yardımcı kelime ‘吧’ ile konuşma tonu yumuşatma  Zarf kelime ‘跟 + Pr/Np + 一起’ ve ‘有一点儿’  İlgeç kelime ‘给’ New Practical Chinese Reader Textbook-1
6) 12.ÜNİTE Kendimi iyi hissetmiyorum  Özne-yüklem’den oluşan yüklem cümle yapısı  Seçmeli soru cümle  İstek fiil ‘要、想、愿意’ New Practical Chinese Reader Textbook-1
7) 12.ÜNİTE Kendimi iyi hissetmiyorum.  Sağlığını bahsetme  İsteklerini ifade etme  İhtiyacı ve gereğini ifade etme  Çince karakterin yapısı-5 New Practical Chinese Reader Textbook-1
8) VİZE Başarının Yolu 1-2 Road to Success 1-2
9) 13.ÜNİTE Güzel bir kızla tanıştım.  Yeni kelimeler  sıfat ‘多’ ve ‘少’  ‘Pr/N-䘉儿/那儿’ ile yerleşimi işaret etme  ‘常常’ ve ‘常’  fiil ve fiilli kelimeler ile tanıtma New Practical Chinese Reader Textbook-1
10) 13.ÜNİTE Güzel bir kızla tanıştım.  Fonksiyon kelimesi ‘了’  İstek fiil ‘可能、会’ New Practical Chinese Reader Textbook-2
11) 13.ÜNİTE Güzel bir kızla tanıştım.  Gerçekleşmiş bir olayı bahsetme  Evi kiralama  Tavsiye edilme  Telefon etme  Çince yazı kökleriyle sözlükten karakteri arama New Practical Chinese Reader Textbook-1
12) 14.ÜNİTE Mutlu Noeller diliyorum!  Yeni kelime  ‘问……好’ ile selamını iletme  Özne+yüklem kalıbı ile betimleme New Practical Chinese Reader Textbook-1
13) 14.ÜNİTE Mutlu Noeller diliyorum!  4 çeşit basit cümle  6 çeşit soru cümle kalıp New Practical Chinese Reader Textbook-1
14)  14.ÜNİTE Mutlu Noeller diliyorum!  Özür dileme ve şikayet etme  Selamını iletme  Bayramını kutlama  Pinyin sırası ile sözlükten Çince karakteri arama New Practical Chinese Reader Textbook-1
15) FİNAL New Practical Chinese Reader Textbook-1
16) FİNAL New Practical Chinese Reader Textbook-1

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: New Practical Chinese Reader Textbook-1
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Anestezi teknikeri meslek bilincine sahiptir.
2) Anestezi teknikerinin görev, yetki ve sorumluluklarının neler olduğunu bilir ve ameliyathanede uyumlu ekip çalışması yürütecek etik davranışlar sergiler.
3) Çağdaş sağlık teknikeri anlayışına uygun, hasta ile iletişimini yürütebilecek, alanı ile ilgili öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirebilen temel bilgi, beceri ve donanıma sahiptir.
4) Hastalara zarar vermeden, sepsi-antisepsi, sterilizasyon, kontaminasyon ve enfeksiyon hakkında temel bilgilere sahip olarak sağlık hizmeti sunduğu çalıştığı ortamında hijyene önem verir.
5) Anestezi uygulamalarında kullanılan tıbbi terimleri anlar ve kullanır.
6) İnsan vücudunun temel yapı ve işlevleri ile biyokimyasal mekanizmaları bilir ve mesleki çalışmalarında kullanır.
7) Temel anatomi ve sistemlere ait hastalıklar hakkında genel bilgilere sahiptir.
8) Mesleğini uygularken uygun bilgi kaynaklarından, bilgi teknolojilerinden yararlanabilir.
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
11) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
12) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
13) Ekip çalışmasını içselleştirmiştir, temel anestezik farmakoloji bilgisine sahip olarak, güvenli anestezik ve analjezik uygulamalarını anestezi hekimi ile birlikte gerçekleştirir.
14) Genel ilk yardım bilgisine sahip olarak acil durumlarda uygun yaklaşım ve doğru uygulama becerisini gösterir.
15) Ekip çalışması için gerekli disipline sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlik yürütür.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Anestezi teknikeri meslek bilincine sahiptir.
2) Anestezi teknikerinin görev, yetki ve sorumluluklarının neler olduğunu bilir ve ameliyathanede uyumlu ekip çalışması yürütecek etik davranışlar sergiler.
3) Çağdaş sağlık teknikeri anlayışına uygun, hasta ile iletişimini yürütebilecek, alanı ile ilgili öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirebilen temel bilgi, beceri ve donanıma sahiptir.
4) Hastalara zarar vermeden, sepsi-antisepsi, sterilizasyon, kontaminasyon ve enfeksiyon hakkında temel bilgilere sahip olarak sağlık hizmeti sunduğu çalıştığı ortamında hijyene önem verir.
5) Anestezi uygulamalarında kullanılan tıbbi terimleri anlar ve kullanır.
6) İnsan vücudunun temel yapı ve işlevleri ile biyokimyasal mekanizmaları bilir ve mesleki çalışmalarında kullanır.
7) Temel anatomi ve sistemlere ait hastalıklar hakkında genel bilgilere sahiptir.
8) Mesleğini uygularken uygun bilgi kaynaklarından, bilgi teknolojilerinden yararlanabilir.
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
11) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
12) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
13) Ekip çalışmasını içselleştirmiştir, temel anestezik farmakoloji bilgisine sahip olarak, güvenli anestezik ve analjezik uygulamalarını anestezi hekimi ile birlikte gerçekleştirir.
14) Genel ilk yardım bilgisine sahip olarak acil durumlarda uygun yaklaşım ve doğru uygulama becerisini gösterir.
15) Ekip çalışması için gerekli disipline sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlik yürütür.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Ödev 10 % 10
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 13 0 4 52
Ödevler 10 0 7 70
Ara Sınavlar 1 0 1 1
Final 1 0 1 1
Toplam İş Yükü 124