Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | DIL635 | ||||
Ders İsmi: | Çince 3 | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: |
DIL634 - Chinese 4 |
||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. MERVE KESKİN | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Mandarin Çince (Çin’nin resmin dili) , HSK (Yabancıların Çince Seviye Tespit Sınavı) 3. Seviyesinin dil bilgilerini bu derste amaçlanan, öğrenciye günlük hayatta gerekli olabilecek durumlarda kendini ifade edebilme (yazılı / sözlü) ve anlama (yazılı / sözlü) beceresi kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği: | Öğrenciler Çince istek kipi, saat ve vakit, çoğu fiilli cümle ile amacını belirtme, seçmeli soru cümlesi, yardımcı kelimeler bilgi edinir ve benzer konularda kendilerini ifade edebilir konuma gelirler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Soyut, uzun, karmaşık yapılar içeren veya edebi her türlü metin ve yazışmayı zaman zaman sözlük yardımı alarak anlayabilir. 2) İhtiyaç duyduğu ifadeleri kolaylıkla bulup kendini doğal ve akıcı bir şekilde ifade edebilir. 3) Karmaşık konularda, bağlantıların ve ilişkilerin açıkça ortaya konduğu, iyi yapılandırılmış ve iyi organize edilmiş, ayrıntılar içeren metinler ve denemeler yazabilir. 4) Karmaşık konularda, bağlantıların ve ilişkilerin açıkça ortaya konduğu, iyi yapılandırılmış ve iyi organize edilmiş, ayrıntılar içeren metinler ve denemeler yazabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 11. ÜNİTE Biraz Çince konuşabiririm. Yeni kelime Birim kelime ‘一点儿’ Olumsuz anlamında ‘哪里’ kullanımı ‘䘈’ ile durum ve eylem dışında devamını anlatımı | New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
2) | 11.ÜNİTE Biraz Çince konuşabiririm. Zaman söyleme İstek fiili ‘会、能、可以、应该’ Çoğu fiilli cümleleri -1 Amacı ‘教’ ve ‘问’ ile çift nesneli cümle | New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
3) | 11.ÜNİTE Biraz Çince konuşabiririm. Saat sorma Yetenekleri açıklama İzinli ve yasak açıklama Çince karakterin yapısı-4 | New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
4) | 12.ÜNİTE Kendimi iyi hissetmiyorum. Yeni kelimeler Zamir ‘每’ ‘怎么’ ile sebebi sorma | New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
5) | 12.ÜNİTE Kendimi iyi hissetmiyorum Modal yardımcı kelime ‘吧’ ile konuşma tonu yumuşatma Zarf kelime ‘跟 + Pr/Np + 一起’ ve ‘有一点儿’ İlgeç kelime ‘给’ | New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
6) | 12.ÜNİTE Kendimi iyi hissetmiyorum Özne-yüklem’den oluşan yüklem cümle yapısı Seçmeli soru cümle İstek fiil ‘要、想、愿意’ | New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
7) | 12.ÜNİTE Kendimi iyi hissetmiyorum. Sağlığını bahsetme İsteklerini ifade etme İhtiyacı ve gereğini ifade etme Çince karakterin yapısı-5 | New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
8) | VİZE | Başarının Yolu 1-2 Road to Success 1-2 |
9) | 13.ÜNİTE Güzel bir kızla tanıştım. Yeni kelimeler sıfat ‘多’ ve ‘少’ ‘Pr/N-䘉儿/那儿’ ile yerleşimi işaret etme ‘常常’ ve ‘常’ fiil ve fiilli kelimeler ile tanıtma | New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
10) | 13.ÜNİTE Güzel bir kızla tanıştım. Fonksiyon kelimesi ‘了’ İstek fiil ‘可能、会’ | New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
11) | 13.ÜNİTE Güzel bir kızla tanıştım. Gerçekleşmiş bir olayı bahsetme Evi kiralama Tavsiye edilme Telefon etme Çince yazı kökleriyle sözlükten karakteri arama | New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
12) | 14.ÜNİTE Mutlu Noeller diliyorum! Yeni kelime ‘问……好’ ile selamını iletme Özne+yüklem kalıbı ile betimleme | New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
13) | 14.ÜNİTE Mutlu Noeller diliyorum! 4 çeşit basit cümle 6 çeşit soru cümle kalıp | New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
14) | 14.ÜNİTE Mutlu Noeller diliyorum! Özür dileme ve şikayet etme Selamını iletme Bayramını kutlama Pinyin sırası ile sözlükten Çince karakteri arama | New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
15) | FİNAL | New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
16) | FİNAL | New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
Ders Notları / Kitaplar: | New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
Diğer Kaynaklar: |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||
1) Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Ödev | 10 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 0 | 4 | 52 | |||
Ödevler | 10 | 0 | 7 | 70 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 1 | 1 | |||
Final | 1 | 0 | 1 | 1 | |||
Toplam İş Yükü | 124 |