Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
11. ÜNİTE Biraz Çince konuşabiririm.
Yeni kelime
Birim kelime ‘一点儿’
Olumsuz anlamında ‘哪里’ kullanımı
‘䘈’ ile durum ve eylem dışında devamını anlatımı |
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
2) |
11.ÜNİTE Biraz Çince konuşabiririm.
Zaman söyleme
İstek fiili ‘会、能、可以、应该’
Çoğu fiilli cümleleri -1 Amacı
‘教’ ve ‘问’ ile çift nesneli cümle |
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
3) |
11.ÜNİTE Biraz Çince konuşabiririm.
Saat sorma
Yetenekleri açıklama
İzinli ve yasak açıklama
Çince karakterin yapısı-4 |
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
4) |
12.ÜNİTE Kendimi iyi hissetmiyorum.
Yeni kelimeler
Zamir ‘每’
‘怎么’ ile sebebi sorma
|
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
5) |
12.ÜNİTE Kendimi iyi hissetmiyorum
Modal yardımcı kelime ‘吧’ ile konuşma tonu yumuşatma
Zarf kelime ‘跟 + Pr/Np + 一起’ ve ‘有一点儿’
İlgeç kelime ‘给’
|
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
6) |
12.ÜNİTE Kendimi iyi hissetmiyorum
Özne-yüklem’den oluşan yüklem cümle yapısı
Seçmeli soru cümle
İstek fiil ‘要、想、愿意’
|
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
7) |
12.ÜNİTE Kendimi iyi hissetmiyorum.
Sağlığını bahsetme
İsteklerini ifade etme
İhtiyacı ve gereğini ifade etme
Çince karakterin yapısı-5 |
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
8) |
VİZE |
Başarının Yolu 1-2
Road to Success 1-2 |
9) |
13.ÜNİTE Güzel bir kızla tanıştım.
Yeni kelimeler
sıfat ‘多’ ve ‘少’
‘Pr/N-䘉儿/那儿’ ile yerleşimi işaret etme
‘常常’ ve ‘常’
fiil ve fiilli kelimeler ile tanıtma |
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
10) |
13.ÜNİTE Güzel bir kızla tanıştım.
Fonksiyon kelimesi ‘了’
İstek fiil ‘可能、会’
|
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
11) |
13.ÜNİTE Güzel bir kızla tanıştım.
Gerçekleşmiş bir olayı bahsetme
Evi kiralama
Tavsiye edilme
Telefon etme
Çince yazı kökleriyle sözlükten karakteri arama |
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
12) |
14.ÜNİTE Mutlu Noeller diliyorum!
Yeni kelime
‘问……好’ ile selamını iletme
Özne+yüklem kalıbı ile betimleme |
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
13) |
14.ÜNİTE Mutlu Noeller diliyorum!
4 çeşit basit cümle
6 çeşit soru cümle kalıp |
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
14) |
14.ÜNİTE Mutlu Noeller diliyorum!
Özür dileme ve şikayet etme
Selamını iletme
Bayramını kutlama
Pinyin sırası ile sözlükten Çince karakteri arama |
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
15) |
FİNAL |
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
16) |
FİNAL |
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yaratıcı yazı yazabilmek, özgün ve ilgi çekici kurmaca senaryolar, mekanlar ve evrenler düşleyebilmek ve üretebilmek. 2 boyutlu ve 3 boyutlu görsel tasarım yapabilmek ve etkileyici işitsel kurgu yapabilmek. Tüm bu sanatsal faaliyetleri, birtakım amaçlar doğrultusunda ve tasarım odaklı planlayabilmek. Oyun tasarım sürecinin kendisini tasarlayabilmek. |
|
2) |
Matematiksel veri üzerinden düşünebilmek ve yaratıcı içerik üretebilmek. Parametrik tasarım yapabilmek. Yaratıcı yazın, grafik, illüstratif, mekânsal ve karakter tasarım gibi sanat ve tasarım faaliyetlerini sayısallaştırabilmek. Kantitatif ve nesnel yaklaşım ile kalitatif ve öznel fikir üretebilmek. |
|
3) |
Farklı uzmanlık alanlarını ve bu alanlardan doğan içerikleri bir arada düşünerek proje yapabilmek. Farklı fikirlerin ve becerilerin birlikteliğiyle barışık biçimde takım çalışması yapabilmek. Kapsamlı ve bütünsel video oyun konseptleri üretebilmek. Yapılan çalışmaları portfolyo ve sunum formatında hazırlayabilmek, sergileyebilmek, anlatabilmek ve savunabilmek. |
|
4) |
Video oyun tarihi ve kuramı üzerine eleştirel düşünce okur-yazarlığı kazanmak. Oyunların felsefi, antropolojik, politik ve toplumsal açılımları üzerine düşünebilmek ve akademik metin üretebilmek. Video oyun bilgi alanının güncel sorunsallarından haberdar olmak. Eleştiri kabul etme profesyonelliğini gösterebilmek. |
|
5) |
Video oyun kültürü ve video oyun kültürünün beslendiği diğer kültürel etkinlik alanlarının tarihsel birikimlerinden ve güncel üretimlerinden haberdar olmak. Hem estetik hem teknik üretim ve düşünce biçimlerini kültürel etkinlik olarak ele alabilmek, yorumlayabilmek ve konumlandırabilmek. |
|
6) |
Video oyunlarının toplumsal ve ekonomik gerçekliklerinin geçmişiyle ilgili bilgi sahibi, güncel koşullarından haberdar ve gelecekteki potansiyelleriyle ilgili öngörülü olmak. Profesyonel iş ilişkileri kurabilmek, yazışma yapabilmek ve prodüksiyon planlaması kurgulayabilmek. Genele hâkim olurken, belli bir veya birkaç uzmanlık alanında özelleşebilmek. |
|
7) |
Üretimin her aşamasında video oyun bilgi alanı içinde ve dışında araştırma yapabilmek, veri süzebilmek ve sentez yapabilmek. Disiplinler arası araştırma yapabilmek. Farklı kaynaklardan doğan içerikleri birbirlerine kararak özgün fikirler üretmek. Öğrenmeyi öğrenmek. |
|
8) |
Profesyonel dijital içerik üretim araçlarını ve teknolojilerini anlamak, öğrenmek ve kullanmak. Farklı üretim gereksinimlerine hizmet edecek iş akışları tasarlayabilmek. İş akışına dahil olan teknolojileri, alışılagelmiş ve bilinen kapsamları dışında kullanabilmek ve yeri geldiğinde yeni kapsamlara hizmet edecek teknolojiler araştırmak, keşfetmek ve işlevlendirebilmek. |
|