Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
11. ÜNİTE Biraz Çince konuşabiririm.
Yeni kelime
Birim kelime ‘一点儿’
Olumsuz anlamında ‘哪里’ kullanımı
‘䘈’ ile durum ve eylem dışında devamını anlatımı |
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
2) |
11.ÜNİTE Biraz Çince konuşabiririm.
Zaman söyleme
İstek fiili ‘会、能、可以、应该’
Çoğu fiilli cümleleri -1 Amacı
‘教’ ve ‘问’ ile çift nesneli cümle |
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
3) |
11.ÜNİTE Biraz Çince konuşabiririm.
Saat sorma
Yetenekleri açıklama
İzinli ve yasak açıklama
Çince karakterin yapısı-4 |
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
4) |
12.ÜNİTE Kendimi iyi hissetmiyorum.
Yeni kelimeler
Zamir ‘每’
‘怎么’ ile sebebi sorma
|
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
5) |
12.ÜNİTE Kendimi iyi hissetmiyorum
Modal yardımcı kelime ‘吧’ ile konuşma tonu yumuşatma
Zarf kelime ‘跟 + Pr/Np + 一起’ ve ‘有一点儿’
İlgeç kelime ‘给’
|
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
6) |
12.ÜNİTE Kendimi iyi hissetmiyorum
Özne-yüklem’den oluşan yüklem cümle yapısı
Seçmeli soru cümle
İstek fiil ‘要、想、愿意’
|
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
7) |
12.ÜNİTE Kendimi iyi hissetmiyorum.
Sağlığını bahsetme
İsteklerini ifade etme
İhtiyacı ve gereğini ifade etme
Çince karakterin yapısı-5 |
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
8) |
VİZE |
Başarının Yolu 1-2
Road to Success 1-2 |
9) |
13.ÜNİTE Güzel bir kızla tanıştım.
Yeni kelimeler
sıfat ‘多’ ve ‘少’
‘Pr/N-䘉儿/那儿’ ile yerleşimi işaret etme
‘常常’ ve ‘常’
fiil ve fiilli kelimeler ile tanıtma |
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
10) |
13.ÜNİTE Güzel bir kızla tanıştım.
Fonksiyon kelimesi ‘了’
İstek fiil ‘可能、会’
|
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
11) |
13.ÜNİTE Güzel bir kızla tanıştım.
Gerçekleşmiş bir olayı bahsetme
Evi kiralama
Tavsiye edilme
Telefon etme
Çince yazı kökleriyle sözlükten karakteri arama |
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
12) |
14.ÜNİTE Mutlu Noeller diliyorum!
Yeni kelime
‘问……好’ ile selamını iletme
Özne+yüklem kalıbı ile betimleme |
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
13) |
14.ÜNİTE Mutlu Noeller diliyorum!
4 çeşit basit cümle
6 çeşit soru cümle kalıp |
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
14) |
14.ÜNİTE Mutlu Noeller diliyorum!
Özür dileme ve şikayet etme
Selamını iletme
Bayramını kutlama
Pinyin sırası ile sözlükten Çince karakteri arama |
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
15) |
FİNAL |
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
16) |
FİNAL |
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme. |
|
2) |
İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma. |
|
3) |
İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma. |
|
4) |
İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma. |
|
5) |
Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme. |
|
6) |
İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme. |
|
7) |
Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme. |
|
8) |
İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme. |
|
9) |
Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma. |
|
10) |
Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme. |
|
11) |
Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme. |
|
12) |
Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme. |
|
13) |
Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma. |
|
14) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
|