Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
11. ÜNİTE Biraz Çince konuşabiririm.
Yeni kelime
Birim kelime ‘一点儿’
Olumsuz anlamında ‘哪里’ kullanımı
‘䘈’ ile durum ve eylem dışında devamını anlatımı |
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
2) |
11.ÜNİTE Biraz Çince konuşabiririm.
Zaman söyleme
İstek fiili ‘会、能、可以、应该’
Çoğu fiilli cümleleri -1 Amacı
‘教’ ve ‘问’ ile çift nesneli cümle |
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
3) |
11.ÜNİTE Biraz Çince konuşabiririm.
Saat sorma
Yetenekleri açıklama
İzinli ve yasak açıklama
Çince karakterin yapısı-4 |
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
4) |
12.ÜNİTE Kendimi iyi hissetmiyorum.
Yeni kelimeler
Zamir ‘每’
‘怎么’ ile sebebi sorma
|
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
5) |
12.ÜNİTE Kendimi iyi hissetmiyorum
Modal yardımcı kelime ‘吧’ ile konuşma tonu yumuşatma
Zarf kelime ‘跟 + Pr/Np + 一起’ ve ‘有一点儿’
İlgeç kelime ‘给’
|
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
6) |
12.ÜNİTE Kendimi iyi hissetmiyorum
Özne-yüklem’den oluşan yüklem cümle yapısı
Seçmeli soru cümle
İstek fiil ‘要、想、愿意’
|
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
7) |
12.ÜNİTE Kendimi iyi hissetmiyorum.
Sağlığını bahsetme
İsteklerini ifade etme
İhtiyacı ve gereğini ifade etme
Çince karakterin yapısı-5 |
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
8) |
VİZE |
Başarının Yolu 1-2
Road to Success 1-2 |
9) |
13.ÜNİTE Güzel bir kızla tanıştım.
Yeni kelimeler
sıfat ‘多’ ve ‘少’
‘Pr/N-䘉儿/那儿’ ile yerleşimi işaret etme
‘常常’ ve ‘常’
fiil ve fiilli kelimeler ile tanıtma |
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
10) |
13.ÜNİTE Güzel bir kızla tanıştım.
Fonksiyon kelimesi ‘了’
İstek fiil ‘可能、会’
|
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
11) |
13.ÜNİTE Güzel bir kızla tanıştım.
Gerçekleşmiş bir olayı bahsetme
Evi kiralama
Tavsiye edilme
Telefon etme
Çince yazı kökleriyle sözlükten karakteri arama |
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
12) |
14.ÜNİTE Mutlu Noeller diliyorum!
Yeni kelime
‘问……好’ ile selamını iletme
Özne+yüklem kalıbı ile betimleme |
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
13) |
14.ÜNİTE Mutlu Noeller diliyorum!
4 çeşit basit cümle
6 çeşit soru cümle kalıp |
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
14) |
14.ÜNİTE Mutlu Noeller diliyorum!
Özür dileme ve şikayet etme
Selamını iletme
Bayramını kutlama
Pinyin sırası ile sözlükten Çince karakteri arama |
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
15) |
FİNAL |
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
16) |
FİNAL |
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık alanı ile ilgili kavram ve kavramları lisans düzeyinde anlamak ve sağlık alanında ders kitapları, uygulama araçları ve diğer güncel bilgi kaynakları ile desteklenen ileri düzeyde teorik ve pratik bilgiye sahip olmak. |
|
2) |
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenilirliği ve geçerliliği bilgisi. |
|
3) |
Lisans düzeyinde edindiği ileri düzeyde kuramsal ve olgusal bilgileri kullanma |
|
4) |
Sağlık alanında edindiği ileri düzey bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verilerle yorumlar, değerlendirir, tanımlar, analiz eder, bilgileri paylaşır ve ekip çalışması yapar. |
|
5) |
Sağlık alanında bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. |
|
6) |
Sağlık alanındaki ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bağımsız bir çalışma yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
7) |
Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
8) |
Bir proje sorumluluğunda faaliyetleri planlar, yönetir, izler ve değerlendirir. |
|
9) |
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|
10) |
Öğrenme ihtiyaçlarını ve öğrenme kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenme işlevini yönlendirir. |
|
11) |
Yaşam boyu öğrenmeye yönelik olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. |
|
12) |
Sağlık alanı hakkında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşünce ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak iletir, ilgili kişi ve kurumların görüş, istek ve beklentilerini alır. |
|
13) |
Sosyal sorumluluk bilinciyle, yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek gruplarıyla işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular. |
|
14) |
Alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dil kullanarak iletişim kurar. |
|
15) |
Sözlü ve yazılı olarak kendilerini etkili bir şekilde ifade eder. |
|
16) |
Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilgi ve iletişim teknolojilerini en az İleri Düzeyinde kullanır. |
|
17) |
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olay/gelişmeleri izler ve değerlendirir. |
|
18) |
Kalite Yönetimi ve Süreçlerine uygun hareket eder ve katılır. |
|
19) |
Sağlık alanı ile ilgili sonuçların toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
|
20) |
Birey ve toplum sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak. |
|