Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
11. ÜNİTE Biraz Çince konuşabiririm.
Yeni kelime
Birim kelime ‘一点儿’
Olumsuz anlamında ‘哪里’ kullanımı
‘䘈’ ile durum ve eylem dışında devamını anlatımı |
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
2) |
11.ÜNİTE Biraz Çince konuşabiririm.
Zaman söyleme
İstek fiili ‘会、能、可以、应该’
Çoğu fiilli cümleleri -1 Amacı
‘教’ ve ‘问’ ile çift nesneli cümle |
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
3) |
11.ÜNİTE Biraz Çince konuşabiririm.
Saat sorma
Yetenekleri açıklama
İzinli ve yasak açıklama
Çince karakterin yapısı-4 |
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
4) |
12.ÜNİTE Kendimi iyi hissetmiyorum.
Yeni kelimeler
Zamir ‘每’
‘怎么’ ile sebebi sorma
|
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
5) |
12.ÜNİTE Kendimi iyi hissetmiyorum
Modal yardımcı kelime ‘吧’ ile konuşma tonu yumuşatma
Zarf kelime ‘跟 + Pr/Np + 一起’ ve ‘有一点儿’
İlgeç kelime ‘给’
|
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
6) |
12.ÜNİTE Kendimi iyi hissetmiyorum
Özne-yüklem’den oluşan yüklem cümle yapısı
Seçmeli soru cümle
İstek fiil ‘要、想、愿意’
|
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
7) |
12.ÜNİTE Kendimi iyi hissetmiyorum.
Sağlığını bahsetme
İsteklerini ifade etme
İhtiyacı ve gereğini ifade etme
Çince karakterin yapısı-5 |
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
8) |
VİZE |
Başarının Yolu 1-2
Road to Success 1-2 |
9) |
13.ÜNİTE Güzel bir kızla tanıştım.
Yeni kelimeler
sıfat ‘多’ ve ‘少’
‘Pr/N-䘉儿/那儿’ ile yerleşimi işaret etme
‘常常’ ve ‘常’
fiil ve fiilli kelimeler ile tanıtma |
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
10) |
13.ÜNİTE Güzel bir kızla tanıştım.
Fonksiyon kelimesi ‘了’
İstek fiil ‘可能、会’
|
New Practical Chinese Reader Textbook-2 |
11) |
13.ÜNİTE Güzel bir kızla tanıştım.
Gerçekleşmiş bir olayı bahsetme
Evi kiralama
Tavsiye edilme
Telefon etme
Çince yazı kökleriyle sözlükten karakteri arama |
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
12) |
14.ÜNİTE Mutlu Noeller diliyorum!
Yeni kelime
‘问……好’ ile selamını iletme
Özne+yüklem kalıbı ile betimleme |
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
13) |
14.ÜNİTE Mutlu Noeller diliyorum!
4 çeşit basit cümle
6 çeşit soru cümle kalıp |
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
14) |
14.ÜNİTE Mutlu Noeller diliyorum!
Özür dileme ve şikayet etme
Selamını iletme
Bayramını kutlama
Pinyin sırası ile sözlükten Çince karakteri arama |
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
15) |
FİNAL |
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
16) |
FİNAL |
New Practical Chinese Reader Textbook-1 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına ait temel kavram ve terminolojiyi, değerlendirme süreçlerini ve yöntemsel uygulama prensiplerini bilir; edindiği bu ileri düzey bilgiyi çalışma, araştırma ve uygulamalarda kullanır. |
|
2) |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar. |
|
3) |
Mesleki tutum ve becerileri ışığında Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygular; gerektiği durumda sonlandırır veya değiştirir. |
|
4) |
Toplum sağlığını ve refahını koruma ve geliştirmeye yönelik girişimlerde bulunur; toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık stratejilerinin ve politikalarının üretilmesine katkı sağlar. |
|
5) |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. |
|
6) |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; verilerin toplanması, kayıt altına alınması ve raporlanmasında etik, deontolojik ilkeleri ve yasal çerçeveyi benimser. |
|
7) |
Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür; bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir. |
|
8) |
Kişisel gelişim ilkesini, bilgi okuryazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser; kalite geliştirme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler. |
|