DIL634 Chinese 4İstinye ÜniversitesiAkademik Programlar EbelikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Ebelik

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DIL634
Ders İsmi: Çince 4
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu: DIL633 - Chinese 3
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. MERVE KESKİN
Dersi Veren(ler): Uzman YUFENG YE
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencinin eğitim ve meslek hayatı ya da günlük konularla ilgili sözlü ve yazılı metin üretmesi beklenir. Geçmiş zaman kalıplarını öğrenir, hastane ve hastalıkla ilgili cümleleri ifade edebilir. İngilizcedeki ‘more than ve the most’ kalıplarını öğrenir, karşılaştırma yapabilir. İsim-fiil cümleleri kurabilir.
Dersin İçeriği: Çince orta seviye kelimeler ve dil bilgisi kuralları üzerinde durularak okuma ve dinleme çalışmaları yapılmaktadır. Günlük dilde kullanılan kalıp ifadelerin yanında karşılaşacakları çeşitli sesli veya yazılı metin türlerini zorlanmadan okuyabilmelerini sağlayacak alıştırmalar yapılmakta ve sınıfta bunlarla ilgili grup ya da karşılıklı konuşma alıştırmaları yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Hem soyut hem de somut konulardaki karmaşık metinleri okuyup ana fikrini anlayabilir.
2) Sık kullanılmayan sözcük ve deyimlerde zorluk yaşanabilmesine rağmen, okurken kapsamlı bir sözcük dağarcığından faydalanabilir.
3) Anadili Çince olan biriyle fazla zorluk çekmeksizin, belli bir ölçüde akıcı ve doğal bir iletişim kurabilir.
4) Öğrenciler, ilgi alanlarında olan, teknik terimleri içeren ve hatta uzmanlık gerektiren konulardaki metinleri bile sözlük yardımıyla anlayabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Unit 6 我们上午八点半上课 Başarının Yolu 1-2 Road to Success 1-2
2) Unit7 银行在哪儿 Başarının Yolu 1-2 Road to Success 1-2
3) Unit 8 墙上有一张中国地图 Başarının Yolu 1-2 Road to Success 1-2
4) Unit 9 你吃米饭还是饺子 Başarının Yolu 1-2 Road to Success 1-2
5) Unit 10 苹果多少钱一斤 Başarının Yolu 1-2 Road to Success 1-2
6) Unit 11 我去银行还钱 Başarının Yolu 1-2 Road to Success 1-2
7) Unit 12 我们骑自行车去颐和园 Başarının Yolu 1-2 Road to Success 1-2
8) VİZE Başarının Yolu 1-2 Road to Success 1-2
9) Unit 13 我们在食堂门口见面 Başarının Yolu 1-2 Road to Success 1-2
10) Unit 14 我不能去看电影 Başarının Yolu 1-2 Road to Success 1-2
11) Unit 15 我从星期一到星期三有课 Başarının Yolu 1-2 Road to Success 1-2
12) Unit 16 我在操场踢球呢 Başarının Yolu 1-2 Road to Success 1-2
13) Unit 17 我不会汉字输入 Başarının Yolu 1-2 Road to Success 1-2
14) Unit 18 一直往前走 Başarının Yolu 1-2 Road to Success 1-2
15) FİNAL Başarının Yolu 1-2 Road to Success 1-2
16) FİNAL Başarının Yolu 1-2 Road to Success 1-2

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Başarının Yolu - Road to Success
Diğer Kaynaklar: Ek alıştırmalar ve dersin öğretim görevlisi tarafından geliştirilmiş çeşitli oyunlar ve etkinlikler.

Teacher created upplementary worksheets, classroom activities and games

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Bakıma temel oluşturan kavram ve kuramları kullanarak, sağlığı koruma ve geliştirmede uygun girişimleri bilir ve planlar.
2) Sağlık, sosyal ve davranış bilimlerine ilişkin temel bilimsel bilgileri, bilişim ve iletişim teknolojileri aracılığıyla ebelik uygulamalarında kullanır.
3) Gebeliğin oluşumundan doğuma kadar geçen dönemde normal/riskli gebe ve ailesinin gereksinimi olan nitelikli bakımı verebilir.
4) Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve normal doğum evrelerine özgü nitelikli bakımı ve uygun girişimleri yapabilir.
5) Doğum sonu dönemde normal/riskli kadının, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve uygun girişimleri yapabilir.
6) Kadında sık görülen jinekolojik sorunları tanımlayabilir gerekli bakım ve girişimlerini planlayıp uygulayabilir, bu konuda sağlık eğitimi yapabilir.
7) Kadının üreme sağlığı konusunda, toplumun her kesimindeki ve her yaştaki kadına sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verebilir.
8) Ebelik uygulamalarını kanıta dayalı bakım ilkeleri doğrultusunda gerçekleştirir.
9) Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekiple olumlu iletişim/iş birliği kurar ve etkin bir ekip üyesi olarak çalışabilir.
10) Ebelik mesleğinin etik ilke ve değerlerine uygun olarak hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bakıma temel oluşturan kavram ve kuramları kullanarak, sağlığı koruma ve geliştirmede uygun girişimleri bilir ve planlar. 3
2) Sağlık, sosyal ve davranış bilimlerine ilişkin temel bilimsel bilgileri, bilişim ve iletişim teknolojileri aracılığıyla ebelik uygulamalarında kullanır. 3
3) Gebeliğin oluşumundan doğuma kadar geçen dönemde normal/riskli gebe ve ailesinin gereksinimi olan nitelikli bakımı verebilir. 3
4) Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve normal doğum evrelerine özgü nitelikli bakımı ve uygun girişimleri yapabilir. 3
5) Doğum sonu dönemde normal/riskli kadının, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve uygun girişimleri yapabilir. 3
6) Kadında sık görülen jinekolojik sorunları tanımlayabilir gerekli bakım ve girişimlerini planlayıp uygulayabilir, bu konuda sağlık eğitimi yapabilir. 3
7) Kadının üreme sağlığı konusunda, toplumun her kesimindeki ve her yaştaki kadına sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verebilir. 3
8) Ebelik uygulamalarını kanıta dayalı bakım ilkeleri doğrultusunda gerçekleştirir. 3
9) Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekiple olumlu iletişim/iş birliği kurar ve etkin bir ekip üyesi olarak çalışabilir. 2
10) Ebelik mesleğinin etik ilke ve değerlerine uygun olarak hareket eder. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Ödev 10 % 10
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 0 4 56
Ödevler 10 0 7 70
Ara Sınavlar 1 0 1 1
Final 1 0 1 1
Toplam İş Yükü 128