Dış Ticaret | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | DIL623 | ||||
Ders İsmi: | İspanyolca 3 | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: |
DIL621 - İspanyolca 1 | DIL622 - Spanish 2 |
||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. MERVE KESKİN | ||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr. Gör. STAFF Öğr. Gör. ESNIHT YULIET ATEHORTUA MESA |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilerin alt orta İspanyolca dil bilgisi ve iletişim becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Özellikle, dil bilgisi yapılarına artan yeterlilik sağlama, hem yazılı hem sözlü olarak alt orta seviyede artan iletişim kurma becerilerini vermeyi hedefler. |
Dersin İçeriği: | Bu ders okuma, yazma, konuşma ve dinleme yoluyla alt orta seviyede etkili iletişim becerilerini geliştirmeyi içerir. Aynı zaman İspanyolca konuşulan ülkelerin kültürel inançlarını, değerlerini ve günlük yaşamın çeşitli yönlerini içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Hedef dilde alt orta seviyedeki iletişim durumlarında etkili biçimde iletişim kurmak 2) Hedef dilde alt orta seviyede iyi organize edilmiş yazı yazarak iletişim kurmak. 3) Alt-orta seviyedeki dinleme durumlarında hedef konuşma dilini kavrama 4) Hedef dilde alt orta seviyedeki yazılı materyalleri anlamak 5) İspanyolca konuşulan ülkelerin kültürünü açıkça anlamak. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İspanyolca'yı en iyi öğrenme yoluyla ilgili sınıf arkadaşlarımıza tavsiye verme | |
2) | İspanyolca'yı en iyi öğrenme yoluyla ilgili sınıf arkadaşlarımıza tavsiye verme | |
3) | Bir evi tasarlamak ve paylaşmak için ev arkadaşı arama | |
4) | Bir evi tasarlamak ve paylaşmak için ev arkadaşı bakma | |
5) | Sınıf arkadaşlarını tanıtma | |
6) | Sınıf arkadaşlarını tanıtma | |
7) | İnsanlar arasındaki ilişkiler | |
9) | İnsanlar arasındaki ilişkiler | |
10) | Resmi dil kullanmamızı gerektiren sosyal iletişim durumları | |
11) | Resmi dil kullanmamızı gerektiren sosyal iletişim durumları | |
12) | İspanyol bir şehirde bir gün planla | |
13) | İspanyol bir şehirde bir gün planla | |
14) | Bir parti için büfe hazırlamak |
Ders Notları / Kitaplar: | Bu derste yukarıda belirtilen amaçlara ulaşmak ve öğrencilere temel İspanyolca becerilerini kazandırmak amacıyla, ders kitabı olarak Aula 2 kullanılmaktadır. - To achieve the aims mentioned above and help students gain basic Spanish skills, Aula 2 is used as the Course Book in this course. |
Diğer Kaynaklar: | Aula 2 kitabına ek olarak ekstra okuma ve dinleme materyalleri dersi veren öğretim görevlisi tarafından hazırlanıp kullanılmıştır. - In addition to Aula 2, extra reading and listening materials are used prepared by the instructor of the course. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) İş yaşamı için gerekli olan dış ticaret ile ilgili tüm uzmanlığa ve yeteneklere sahip olur. | |||||||
2) Dış ticaret ile ilgili mevzuata hakim olur. | |||||||
3) Dış ticaret ile ilgili gerekli bilgi ve belgelerin neler olduğuna hakim olur. | |||||||
4) Bu alanda tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanıma, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde gerçekleştirir; uygulama için gereken teorik bilgileri ve düşünsel becerileri kullanır. | |||||||
5) Paydaşlar ile ilişkilerde mesleki etik ilkelere uygun hareket eder. | |||||||
6) Mesleği ile ilgili öğrenmeyi bağımsız olarak sürdürür ve öğrendiklerini uygulamaya dönüştürür. | |||||||
7) Mesleki alanda yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İş yaşamı için gerekli olan dış ticaret ile ilgili tüm uzmanlığa ve yeteneklere sahip olur. | |
2) | Dış ticaret ile ilgili mevzuata hakim olur. | |
3) | Dış ticaret ile ilgili gerekli bilgi ve belgelerin neler olduğuna hakim olur. | |
4) | Bu alanda tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanıma, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde gerçekleştirir; uygulama için gereken teorik bilgileri ve düşünsel becerileri kullanır. | |
5) | Paydaşlar ile ilişkilerde mesleki etik ilkelere uygun hareket eder. | |
6) | Mesleği ile ilgili öğrenmeyi bağımsız olarak sürdürür ve öğrendiklerini uygulamaya dönüştürür. | |
7) | Mesleki alanda yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 4 | 56 | |||
Ödevler | 10 | 0 | 7 | 70 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 1 | 1 | |||
Final | 1 | 0 | 1 | 1 | |||
Toplam İş Yükü | 128 |