Felsefe | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | DIL613 | ||||
Ders İsmi: | Rusça 3 | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: |
DIL612 - Russian 2 |
||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. MERVE KESKİN | ||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr. Gör. ASSEM AMIRZHANOVA |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | - Öğrencilere Sürekli ve Süreksiz fiillerin farkını anlatıp, bunları kullanmayı öğretmek - Geçmiş Zamanda fiillerin çekimlerini öğretip tecrübelerini anlatmalarını ve kendi hayatlarıyla ilgili bilgi vermelerini sağlamak, - Hareket fiillerini ve onlarla cümle kurmayı öğretmek ve, - Rus kültürüyle ilgili yeni bilgiler kazandırmaya devam etmektir. |
Dersin İçeriği: | Rusça orta düzey kelimeler ve dil bilgisi kuralları üzerinde durularak okuma ve dinleme çalışmaları yapılmaktadır. Günlük dilde ihtiyaç duyulan kalıp ifadeler öğretilmekte ve sınıfta bunlar üzerine konuşma alıştırmaları yapılmaktadır. Ayrıca, öğrencilerin yazma becerilerini geliştirmek için her hafta işlenen konuya paralel olarak bir kısa yazma alıştırması yapılmaktadır ya da ödev olarak verilmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler günlük hayatta sık karşılaştığı ve aşina olduğu konulardaki dayalı yazılı ve sözlü ifadeleri ana hatlarıyla anlayabilir. 2) Yabancı dilin konuşulduğu yerlerde veya seyahat ederken iletişim kurmasını gerektiren alışveriş veya adres tarifi gibi çoğu durumun üstesinden gelebileceklerdir. 3) Kişisel ilgi alanları dahilindeki konularda basit, ancak fikirler arası bağlantıların oluşturulmuş olduğu metinler yazabileceklerdir. 4) Yaşadıklarını ve tecrübelerini aktarabilecek; hayallerinden ve isteklerinden söz edebilecek, düşüncelerini ve planlarını kısaca nedenleriyle anlatabileceklerdir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bir önceki dönemin genel tekrarı. | |
2) | Fiiller: Geçmiş zaman. | |
3) | ''Bakmak'' ve ''Görmek'' fiilleri. | |
4) | ''Olmak'' ve ''Bulunmak'' fiilleri. | |
5) | Hareket fiilleri: ''Gitmek'' fiili. Nereye? sorusu. | |
6) | Hareket fiilleri: ''Gitmek'' fiili. Ne ile? sorusu. | |
7) | Sürekli ve Süreksiz fiiller. | |
8) | Vize | |
9) | Saat kaç?, Ne kadar süre? ve Ne zaman? soruları. | |
10) | ''İstemek'' fiili. | |
11) | Bir günü anlatma. | |
12) | ''Yapabilmek'' fiili. Kime? sorusu. | |
13) | "İhtiyacı olmak" fiili | |
14) | Genel Tekrar | |
15) | Final sınavı | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Doroga v Rossiyu 2 Way to Russia 2 |
Diğer Kaynaklar: | Ek alıştırmalar ve dersin öğretim görevlisi tarafından geliştirilmiş çeşitli oyunlar ve etkinlikler. Teacher created upplementary worksheets, classroom activities and games |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Antik Çağ'dan günümüze felsefe tarihine ilişkin kapsamlı bilgi sahibi olur. | ||||||||||||||
2) Analitik ve eleştirel düşünme yetisi kazanır. | ||||||||||||||
3) Ontoloji, epistemoloji, etik gibi temel disiplinlere dair kapsamlı bilgi sahibi olur. | ||||||||||||||
4) Mantık alanına dair teorik bilgi edinir ve bu bilgiyi pratiğe uygulama becerisi kazanır. | ||||||||||||||
5) Felsefe metinlerini yakın okuma, mantıksal açıdan inceleme ve çözümleme, ve akıl yürütme yetileri edinir. | ||||||||||||||
6) Felsefi sorgulama ve farklı akıl yürütme yöntemleri öğrenir. | ||||||||||||||
7) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||||||||||
8) Tarihi ve güncel olayları felsefi bakış açısıyla değerlendirir. | ||||||||||||||
9) Bağımsız araştırma ve inceleme yapma, metin yorumlama ve felsefi metin yazma yeteneği kazanır. | ||||||||||||||
10) İngilizce'yi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||||||||||
11) Felsefeye dair konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||||||||||
12) Felsefi sorgulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda uygulamayı öğrenir ve başka disiplinlere de bu becerilerini aktarır. | ||||||||||||||
13) Felsefe ve bilim arasındaki belirlenim ilişkisine dair tarihsel bir bakış açısı kazanır. | ||||||||||||||
14) Temel felsefi kavramların anlamlarına ve kapsamına ilişkin tarihsel bilgi sahibi olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Antik Çağ'dan günümüze felsefe tarihine ilişkin kapsamlı bilgi sahibi olur. | |
2) | Analitik ve eleştirel düşünme yetisi kazanır. | |
3) | Ontoloji, epistemoloji, etik gibi temel disiplinlere dair kapsamlı bilgi sahibi olur. | |
4) | Mantık alanına dair teorik bilgi edinir ve bu bilgiyi pratiğe uygulama becerisi kazanır. | |
5) | Felsefe metinlerini yakın okuma, mantıksal açıdan inceleme ve çözümleme, ve akıl yürütme yetileri edinir. | |
6) | Felsefi sorgulama ve farklı akıl yürütme yöntemleri öğrenir. | |
7) | Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | |
8) | Tarihi ve güncel olayları felsefi bakış açısıyla değerlendirir. | |
9) | Bağımsız araştırma ve inceleme yapma, metin yorumlama ve felsefi metin yazma yeteneği kazanır. | |
10) | İngilizce'yi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
11) | Felsefeye dair konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | |
12) | Felsefi sorgulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda uygulamayı öğrenir ve başka disiplinlere de bu becerilerini aktarır. | |
13) | Felsefe ve bilim arasındaki belirlenim ilişkisine dair tarihsel bir bakış açısı kazanır. | |
14) | Temel felsefi kavramların anlamlarına ve kapsamına ilişkin tarihsel bilgi sahibi olur. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 4 | 56 | |||
Ödevler | 10 | 0 | 7 | 70 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 1 | 1 | |||
Final | 1 | 0 | 1 | 1 | |||
Toplam İş Yükü | 128 |