DIL602 Fransızca 2İstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İş Sağlığı ve GüvenliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İş Sağlığı ve Güvenliği

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DIL602
Ders İsmi: Fransızca 2
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu: DIL601 - French 1
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. MERVE KESKİN
Dersi Veren(ler): Uzman ASLİN KALOSTYAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Temel düzeyde dilbilgisi, kelime, okuma, dinleme, yazma, konuşma ve mesleki dil becerilerini kazandırmak.
Dersin İçeriği: Dilbilgisi ve Kelime
Fransız dilinin temel dil yapıları; söz dizimi, biçim bilgisi, anlam ve anlatım becerileri.
Okuma
Basit seviyedeki tanıcı metinleri anlama becerisi, ders içi ve ders dışı okuma alışkanlığının kazandırılması.
Yazma
Tanıtıcı metinler yazabilme, çeşitli cümleleri anlamlı bir şekilde ve dil bilgisini kullanarak bir aray getirme, edat ve bağlaçları doğru ve yerinde kullanmaya başlama.

Konuşma
Çeşitli sözlü iletişim durumları için uygun ifadeler ve stratejiler kullanarak sözlü iletişim kurma becerisinin geliştirilmesi; karşılıklı konuşma, güncel, özgün, işitsel, görsel-işitsel malzemeler kullanılarak konuşma ve duyduğunu anlama becerisinin geliştirilmesi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kısa, basit, günlük dilde yapılandırılmış en çok kullanılan kelimeleri içeren günlük ve mesleki metinleri anlayabilir.
2) Bilgisi olduğu veya günlük hayatla ilgili konularda temel düzeyde iletişim kurabilme.
3) Basit bir dil kullanarak kendisi ve yakın çevresi hakkında bilgi verebilir ve günlük gereksinimlerini karşılayabilme.
4) Olayları ve tecrübelerini kısa ve çok basit anlatımlarla yazabilme.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kendin hakkında daha detaylı konuşma Edito A2
2) Anılar ve tecrübeler hakkında konuşma Edito A2
3) Ev bakma Edito A2
4) Geleceği hayal etme, gelecek zaman Edito A2
5) Günlük belgeleir tanımlama, dilek ve istek kipiyle cümleler kurma Edito A2
6) Yiyecek artıklarını durdurma, gastronomiye odaklanma Edito A2
7) Görünüş ve kişisel özellikler Edito A2
8) Vize
9) Medya hakkında konuşma Edito A2
10) Yemek tüketimi, tüketim alışkanlıkları Edito A2
11) Seyahart ve yabancı bir ülkede kendini ifade etmeye dayalı diyaloglar Edito A2
12) İşe alım süreci Edito A2
13) Festival gibi etkinlikler Edito A2
14) Konu tekrarı Edito A2
15) Final sınavı
16) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Edito
Diğer Kaynaklar: Ek alıştırmalar ve dersin öğretim görevlisi tarafından geliştirilmiş çeşitli oyunlar ve etkinlikler.

Teacher created upplementary worksheets, classroom activities and games

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu ve ilgili güncel mevzuata uygun olarak, iş yerinde sağlıklı ve güvenlikli ortam oluşturacak gerekli çalışmaları yapar.
2) İş yerindeki tehlikeleri tanımlar, risklerini analiz ederek, risk kontrol hiyerarşisine göre çözümler sunar.
3) İş yerinde yapılacak periyodik kontrol, bakım onarım ve gerekli ölçümlerin planlaması yapar. Planların uygulanmasını sağlar.
4) Etkili sunum tekniklerine hakimdir. Farklı sektörlerde iş güvenliği eğitimi verir.
5) Uygun nitelikteki kişisel koruyucu donanımların seçimi, temini, kullanımı, bakımı ve test edilmesiyle ilgili bilgi ve önerilerini işverene sunar.
6) Bir kurumda, hangi risk değerlendirme metodolojisini seçmesi gerektiğini bilir. Ve seçtiği metot veya metotlara göre riski minimize eder.
7) İşyerinde acil durum planı ve ona bağlı eylem planı hazırlar. Gerekli tatbikatları yaptırır. Gerekli donanıma sahip ekipler oluşturur.
8) Üretimin her aşamasında yüksek verimlilik ve güvenlik gözeterek, iş ve çalışan sağlığı kurallarına göre düzenleme sağlar.
9) İşyerinde meydana gelen iş kazası ve meslek hastalıklarının tekrarlanmaması için inceleme ve araştırma yaparak, düzenleyici faaliyet planları yapar ve uygulanmasını sağlar.
10) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
11) Mesleki sorumluluklarını ve etik değerleri bilir.
12) Risk değerlendirme ve acil durum planlarının raporlamasını yapar.
13) Sürekli iyileştirmeyi benimser, riski en düşük değerlere çekmemeyi amaç edinir
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
15) Bir yabancı dili eğitim öğretim düzeyine göre Avrupa dil portföyü kriteri açısından A2 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu ve ilgili güncel mevzuata uygun olarak, iş yerinde sağlıklı ve güvenlikli ortam oluşturacak gerekli çalışmaları yapar.
2) İş yerindeki tehlikeleri tanımlar, risklerini analiz ederek, risk kontrol hiyerarşisine göre çözümler sunar.
3) İş yerinde yapılacak periyodik kontrol, bakım onarım ve gerekli ölçümlerin planlaması yapar. Planların uygulanmasını sağlar.
4) Etkili sunum tekniklerine hakimdir. Farklı sektörlerde iş güvenliği eğitimi verir.
5) Uygun nitelikteki kişisel koruyucu donanımların seçimi, temini, kullanımı, bakımı ve test edilmesiyle ilgili bilgi ve önerilerini işverene sunar.
6) Bir kurumda, hangi risk değerlendirme metodolojisini seçmesi gerektiğini bilir. Ve seçtiği metot veya metotlara göre riski minimize eder.
7) İşyerinde acil durum planı ve ona bağlı eylem planı hazırlar. Gerekli tatbikatları yaptırır. Gerekli donanıma sahip ekipler oluşturur.
8) Üretimin her aşamasında yüksek verimlilik ve güvenlik gözeterek, iş ve çalışan sağlığı kurallarına göre düzenleme sağlar.
9) İşyerinde meydana gelen iş kazası ve meslek hastalıklarının tekrarlanmaması için inceleme ve araştırma yaparak, düzenleyici faaliyet planları yapar ve uygulanmasını sağlar.
10) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
11) Mesleki sorumluluklarını ve etik değerleri bilir.
12) Risk değerlendirme ve acil durum planlarının raporlamasını yapar.
13) Sürekli iyileştirmeyi benimser, riski en düşük değerlere çekmemeyi amaç edinir
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
15) Bir yabancı dili eğitim öğretim düzeyine göre Avrupa dil portföyü kriteri açısından A2 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 0 4 56
Ödevler 10 0 7 70
Ara Sınavlar 1 0 1 1
Final 1 0 1 1
Toplam İş Yükü 128