Bankacılık ve Sigortacılık | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | DIL602 | ||||
Ders İsmi: | Fransızca 2 | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: |
DIL601 - French 1 |
||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. MERVE KESKİN | ||||
Dersi Veren(ler): |
Uzman ASLİN KALOSTYAN |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Temel düzeyde dilbilgisi, kelime, okuma, dinleme, yazma, konuşma ve mesleki dil becerilerini kazandırmak. |
Dersin İçeriği: | Dilbilgisi ve Kelime Fransız dilinin temel dil yapıları; söz dizimi, biçim bilgisi, anlam ve anlatım becerileri. Okuma Basit seviyedeki tanıcı metinleri anlama becerisi, ders içi ve ders dışı okuma alışkanlığının kazandırılması. Yazma Tanıtıcı metinler yazabilme, çeşitli cümleleri anlamlı bir şekilde ve dil bilgisini kullanarak bir aray getirme, edat ve bağlaçları doğru ve yerinde kullanmaya başlama. Konuşma Çeşitli sözlü iletişim durumları için uygun ifadeler ve stratejiler kullanarak sözlü iletişim kurma becerisinin geliştirilmesi; karşılıklı konuşma, güncel, özgün, işitsel, görsel-işitsel malzemeler kullanılarak konuşma ve duyduğunu anlama becerisinin geliştirilmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kısa, basit, günlük dilde yapılandırılmış en çok kullanılan kelimeleri içeren günlük ve mesleki metinleri anlayabilir. 2) Bilgisi olduğu veya günlük hayatla ilgili konularda temel düzeyde iletişim kurabilme. 3) Basit bir dil kullanarak kendisi ve yakın çevresi hakkında bilgi verebilir ve günlük gereksinimlerini karşılayabilme. 4) Olayları ve tecrübelerini kısa ve çok basit anlatımlarla yazabilme. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kendin hakkında daha detaylı konuşma | Edito A2 |
2) | Anılar ve tecrübeler hakkında konuşma | Edito A2 |
3) | Ev bakma | Edito A2 |
4) | Geleceği hayal etme, gelecek zaman | Edito A2 |
5) | Günlük belgeleir tanımlama, dilek ve istek kipiyle cümleler kurma | Edito A2 |
6) | Yiyecek artıklarını durdurma, gastronomiye odaklanma | Edito A2 |
7) | Görünüş ve kişisel özellikler | Edito A2 |
8) | Vize | |
9) | Medya hakkında konuşma | Edito A2 |
10) | Yemek tüketimi, tüketim alışkanlıkları | Edito A2 |
11) | Seyahart ve yabancı bir ülkede kendini ifade etmeye dayalı diyaloglar | Edito A2 |
12) | İşe alım süreci | Edito A2 |
13) | Festival gibi etkinlikler | Edito A2 |
14) | Konu tekrarı | Edito A2 |
15) | Final sınavı | |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Edito |
Diğer Kaynaklar: | Ek alıştırmalar ve dersin öğretim görevlisi tarafından geliştirilmiş çeşitli oyunlar ve etkinlikler. Teacher created upplementary worksheets, classroom activities and games |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Bankacılık ve Sigortacılık alanındaki güncel bilgiler ile temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||||||||||
2) Temel hukuk bilgisi, Bankacılık Kanunu ve Sigortacılık Kanunu ve ilgili mevzuatlara uygun olarak iş yerinde gerekli çalışmaların yapılmasını sağlar. | ||||||||||||||
3) Finansal piyasalarda yaşananları ve güncel gelişmeleri takip eder. | ||||||||||||||
4) Bankacılık ve Sigortacılık ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. | ||||||||||||||
5) Riskleri ve finansal problemleri analiz eder. | ||||||||||||||
6) Bankacılık ve Sigortacılık ile ilgili konularda iş hayatında ortaya çıkabilecek sorunlara çözüm önerileri getirir ve doğru karar verme becerisini kazanır. | ||||||||||||||
7) Bir işletmenin bilançosunu ve gelir tablosunu inceleyerek yorumlar. | ||||||||||||||
8) Bankacılık ve sigortacılık sektöründe ve genel olarak da finans sektöründe sorumluluk üstlenir ve yasal şartları sağladıktan sonra kendi adına işyeri açıp, çalıştırabilecek niteliklere sahiptir. | ||||||||||||||
9) İş yaşamında, etkin iletişim kuran ve ikna becerisine sahip, müşteri ilişkilerini etkin kurabilecek yeterliliğe sahiptir. | ||||||||||||||
10) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile Bilişim ve İletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||||||||
11) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerilerine sahiptir. | ||||||||||||||
12) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır. | ||||||||||||||
13) Bir yabancı dili eğitim öğretim düzeyine göre Avrupa dil portföyü kriteri açısından A2 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||||||||||
14) Mesleğinin sorumluluklarını, etik değerleri öğrenip uygular. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bankacılık ve Sigortacılık alanındaki güncel bilgiler ile temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
2) | Temel hukuk bilgisi, Bankacılık Kanunu ve Sigortacılık Kanunu ve ilgili mevzuatlara uygun olarak iş yerinde gerekli çalışmaların yapılmasını sağlar. | |
3) | Finansal piyasalarda yaşananları ve güncel gelişmeleri takip eder. | |
4) | Bankacılık ve Sigortacılık ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. | |
5) | Riskleri ve finansal problemleri analiz eder. | |
6) | Bankacılık ve Sigortacılık ile ilgili konularda iş hayatında ortaya çıkabilecek sorunlara çözüm önerileri getirir ve doğru karar verme becerisini kazanır. | |
7) | Bir işletmenin bilançosunu ve gelir tablosunu inceleyerek yorumlar. | |
8) | Bankacılık ve sigortacılık sektöründe ve genel olarak da finans sektöründe sorumluluk üstlenir ve yasal şartları sağladıktan sonra kendi adına işyeri açıp, çalıştırabilecek niteliklere sahiptir. | |
9) | İş yaşamında, etkin iletişim kuran ve ikna becerisine sahip, müşteri ilişkilerini etkin kurabilecek yeterliliğe sahiptir. | |
10) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile Bilişim ve İletişim teknolojilerini kullanır. | |
11) | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerilerine sahiptir. | |
12) | Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır. | |
13) | Bir yabancı dili eğitim öğretim düzeyine göre Avrupa dil portföyü kriteri açısından A2 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
14) | Mesleğinin sorumluluklarını, etik değerleri öğrenip uygular. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 4 | 56 | |||
Ödevler | 10 | 0 | 7 | 70 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 1 | 1 | |||
Final | 1 | 0 | 1 | 1 | |||
Toplam İş Yükü | 128 |