Matematik (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | DIL516 | ||||
Ders İsmi: | Mesleki İngilizce 6 | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Eğitim Danışmanı GÜLŞAH ERDAŞ | ||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr. Gör. DİLAY NUR CANDAN Eğitim Danışmanı RABİA MERCAN Okutman DERYA ÖZDEMİR |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin kendi bölüm programlara yönelik tamamen kendi Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan özgün mesleki materyaller kullanılarak, orta düzeyde mesleki dil becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. Bu derste, , gelecekteki çalışma alanlarındaki kullanımlar, alanlarındaki son teknolojik gelişmeler ve bu gelişmelerin kendi meslek alanlarına etkileri gibi konular üzerinde durulmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bölüme yönelik ileri seviye bilgiler ve terminoloji, öğrencilerin dört temel becerisi olan okuma, yazma, dinleme ve konuşmaya yönelik aktiviteler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ögrenciler kendi alanlar ile ilgili temel kavramları öğrenirler 2) Ögrenciler kendi alanlar ile ilgili güncel gelişmeleri takip ederler 3) Ögrenciler bölüm dersleri ile ilgili araştırmalar yapar, ödev hazırlarlar 4) Ögrenciler kendi alanlarına yonelik çeşitli sunum ve ödevler hazırlarlar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Mesleğinin tanıma ve ilk bilgiler | Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve özgün materyaller |
2) | Mesleki analiz | Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve özgün materyaller |
3) | Mesleğini tanıma | Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve özgün materyaller |
4) | Mesleği ile ilgili detaylı tanımlar | Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller |
5) | Meslek hakkında detaylı açıklama ve bilgiler | Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller |
6) | Mesleki iş alanları ve çalışma koşulları | Öğretim görevlileri tarafından hazırlanmış otantik ve özgün materyaller |
7) | Meslekte kullanılan araç, gereç ve terimler | Öğretim görevlileri tarafından hazırlanmış otantik ve özgün materyaller |
8) | Vize Sınavı Haftası | |
9) | Alanlarına yönelik araştırma ve sunum teknikleri | Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve özgün materyaller |
10) | Mesleki teori ve kavramlar | Öğretim görevlileri tarafından hazırlanmış otantik ve özgün materyaller |
11) | Mesleki analiz ve çalışmalar | Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve özgün materyaller |
12) | Mesleki analiz ve araştırmalar | Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve özgün materyaller |
13) | Bilimsel etik | Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve özgün materyaller |
14) | Alandaki güncel gelişmeler | Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve özgün materyaller |
15) | Final Sınavı Haftası | |
16) | Final Sınavı Haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim görevlilerimiz tarafından tamamen öğrencilerimizin alanlarına yönelik olarak hazırlanmış kitapçıklar. |
Diğer Kaynaklar: | Öğrencilerin alanlarına yönelik gelişmeleri yakından takip edebilecekleri websiteleri, güncel makale ve araştırmalar. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Matematiğin kapsamı, tarihi, uygulamaları, problemleri, metotları ve insanlığa hem bilimsel hem de entelektüel disiplin olarak faydalı olacak bilgilere sahiptir. | |||||||||||
2) Matematik ile diğer disiplinler arasında ilişki kurma ve disiplinler arası problemler için matematiksel modeller geliştirme becerisine sahiptir. | |||||||||||
3) Gerçek hayattaki problemleri istatistiksel ve matematiksel tekniklerle tanımlama, formüle etme ve inceleme becerisine sahiptir. | |||||||||||
4) Analitik düşünme yeteneğine ve sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanabilme becerisine sahiptir. | |||||||||||
5) Literatür taraması yapabilme, okuduğu bilimsel makaleleri anlama ve yorumlama becerisine sahiptir. | |||||||||||
6) Bilgisayar bilimleriyle ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde temel yazılım bilgisine ve bilişim teknolojilerini Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde kullanabilme becerisine sahiptir. | |||||||||||
7) Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine sahiptir. | |||||||||||
8) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ile etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, etkin sunum yapabilme becerisine sahiptir. | |||||||||||
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; akademik standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |||||||||||
10) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 düzeyinde kullanabilme becerisine sahiptir. | |||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematiğin kapsamı, tarihi, uygulamaları, problemleri, metotları ve insanlığa hem bilimsel hem de entelektüel disiplin olarak faydalı olacak bilgilere sahiptir. | |
2) | Matematik ile diğer disiplinler arasında ilişki kurma ve disiplinler arası problemler için matematiksel modeller geliştirme becerisine sahiptir. | |
3) | Gerçek hayattaki problemleri istatistiksel ve matematiksel tekniklerle tanımlama, formüle etme ve inceleme becerisine sahiptir. | |
4) | Analitik düşünme yeteneğine ve sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanabilme becerisine sahiptir. | |
5) | Literatür taraması yapabilme, okuduğu bilimsel makaleleri anlama ve yorumlama becerisine sahiptir. | |
6) | Bilgisayar bilimleriyle ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde temel yazılım bilgisine ve bilişim teknolojilerini Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde kullanabilme becerisine sahiptir. | |
7) | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine sahiptir. | |
8) | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ile etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, etkin sunum yapabilme becerisine sahiptir. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; akademik standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |
10) | Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 düzeyinde kullanabilme becerisine sahiptir. | |
11) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 4 | 4 | 4 | 32 | |||
Uygulama | 4 | 4 | 4 | 32 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 4 | 4 | 32 | |||
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 1 | 4 | |||
Proje | 1 | 3 | 1 | 4 | |||
Ödevler | 1 | 3 | 1 | 4 | |||
Küçük Sınavlar | 1 | 2 | 1 | 3 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 2 | 6 | |||
Final | 1 | 4 | 2 | 6 | |||
Toplam İş Yükü | 123 |