Fizyoterapi (İÖ)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DIL514
Ders İsmi: Mesleki İngilizce 4
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Eğitim Danışmanı GÜLŞAH ERDAŞ
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. BEHROOZ RASAEI
Uzman GÖKÇE DURU
Öğr. Gör. İLKAY ÖZDEN
Uzman EMİNE TANRISEVEN
Uzman CAN GENCER UÇAR
Uzman EBRAR GÜL EZGİ ÇOKBİLEN
Öğr. Gör. BELKIS CİĞERİM
SAFİYE ZAMAN
Öğr. Gör. MERVE KESKİN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin devam ettikleri akademik programlara yönelik Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan özgün mesleki materyaller kullanılarak, orta üstü düzeyde mesleki dil becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. Bu derste, etik kavramı, gelecekteki çalışma alanlarındaki etik tartışmaları, alanlarındaki son teknolojik gelişmeler ve bu gelişmelerin etkileri gibi konular üzerinde durulmaktadır.
Dersin İçeriği: Bölüme yönelik ileri seviye bilgiler ve terminoloji, öğrencilerin dört temel becerisi olan okuma, yazma, dinleme ve konuşmaya yönelik aktiviteler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Duyduğu veya okuduğu her şeyi kolayca anlayabilir.
2) Öğrenciler farklı yazılı ya da sözlü kaynaklardan edindiği bilgiyi özetleyebilir, sentezleyebilir ve bu kaynaklar üzerine olan bir tartışmayı, akıcı ve doğal bir anlatım ile sunabilir.
3) Öğrenciler akıcı, doğal ve anlaşılır bir dil kullanarak kendini tam anlamıyla ifade edebilir.
4) Öğrenciler karmaşık durumlarda da kendini ifade ederken ince anlam farklarından faydalanabilir.
5) Öğrenciler bir sorunu veya olayı açıklayan veya yazınsal eserler üzerine eleştirisel bir değerlendirme içeren, akıcı ve karmaşık raporlar, makaleler ya da kompozisyonlar yazabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Mesleğini tanıma. Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller.
2) Mesleğini tanıma. Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller.
3) Meslekteki temel terimler. Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller.
4) Meslekteki temel terimler. Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller.
5) Meslekteki iş alanları ve çalışma koşulları. Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller.
6) Meslekteki iş alanları ve çalışma koşulları. Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller.
7) Meslekte kullanılan araç ve gereçler. Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller.
8) Vize Haftası
9) Alanda ve meslekte hakim olan teoriler ve yöntemler. Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller.
10) Alanda ve meslekte hakim olan teoriler ve yöntemler. Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller.
11) Bilimsel etik. Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller.
12) Bilimsel etik. Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller.
13) Alandaki güncel gelişmeler ve çalışmalar. Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller.
14) Alandaki güncel gelişmeler ve çalışmalar. Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller.
15) Final Haftası
16) Final Haftası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Her bölüm için bir öğretim görevlimiz tarafından hazırlanan orijinal ve otantik materyaller.
Diğer Kaynaklar: Original and authentic materials prepared by a faculty member for each department.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanabilme becerisine sahiptir.
2) Bilimin temel ilkelerini teknoloji ile birleştirerek, fizik tedavi ve rehabilitasyon alanında etkili bir uygulama becerisine sahiptir.
3) Kas ve iskelet sistemlerine yönelik tedavi yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
4) Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanma becerisine sahiptir.
5) Bilim ve teknolojide meydana gelen yenilik, değişim ve gelişimleri takip ederek bunları bütünleşik bir yaklaşımla analiz edebilir.
6) Fizik tedaviyi uygulamak için gerekli teknik ve yöntemlerin bilgisine, etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
7) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
8) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
10) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.
11) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
12) Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile çalışabilme deneyimine sahiptir.
13) İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
14) Alanı ile ilgili olan konularda öngörülmeyen bir durumla karşılaşması halinde sorumluluk alarak çözüm önerileri geliştirir.
15) Fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanabilme becerisine sahiptir.
2) Bilimin temel ilkelerini teknoloji ile birleştirerek, fizik tedavi ve rehabilitasyon alanında etkili bir uygulama becerisine sahiptir.
3) Kas ve iskelet sistemlerine yönelik tedavi yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
4) Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanma becerisine sahiptir.
5) Bilim ve teknolojide meydana gelen yenilik, değişim ve gelişimleri takip ederek bunları bütünleşik bir yaklaşımla analiz edebilir.
6) Fizik tedaviyi uygulamak için gerekli teknik ve yöntemlerin bilgisine, etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
7) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
8) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
10) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.
11) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
12) Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile çalışabilme deneyimine sahiptir.
13) İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
14) Alanı ile ilgili olan konularda öngörülmeyen bir durumla karşılaşması halinde sorumluluk alarak çözüm önerileri geliştirir.
15) Fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 10 % 10
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 0 4 56
Ödevler 10 0 7 70
Ara Sınavlar 1 0 1 1
Final 1 0 1 1
Toplam İş Yükü 128