İnsan Kaynakları Yönetimi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | DIL514 | ||||
Ders İsmi: | Mesleki İngilizce 4 | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Eğitim Danışmanı GÜLŞAH ERDAŞ | ||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr. Gör. CEM ŞENCAN |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin devam ettikleri akademik programlara yönelik Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan özgün mesleki materyaller kullanılarak, orta üstü düzeyde mesleki dil becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. Bu derste, etik kavramı, gelecekteki çalışma alanlarındaki etik tartışmaları, alanlarındaki son teknolojik gelişmeler ve bu gelişmelerin etkileri gibi konular üzerinde durulmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bölüme yönelik ileri seviye bilgiler ve terminoloji, öğrencilerin dört temel becerisi olan okuma, yazma, dinleme ve konuşmaya yönelik aktiviteler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Duyduğu veya okuduğu her şeyi kolayca anlayabilir. 2) Öğrenciler farklı yazılı ya da sözlü kaynaklardan edindiği bilgiyi özetleyebilir, sentezleyebilir ve bu kaynaklar üzerine olan bir tartışmayı, akıcı ve doğal bir anlatım ile sunabilir. 3) Öğrenciler akıcı, doğal ve anlaşılır bir dil kullanarak kendini tam anlamıyla ifade edebilir. 4) Öğrenciler karmaşık durumlarda da kendini ifade ederken ince anlam farklarından faydalanabilir. 5) Öğrenciler bir sorunu veya olayı açıklayan veya yazınsal eserler üzerine eleştirisel bir değerlendirme içeren, akıcı ve karmaşık raporlar, makaleler ya da kompozisyonlar yazabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Mesleğini tanıma. | Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller. |
2) | Mesleğini tanıma. | Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller. |
3) | Meslekteki temel terimler. | Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller. |
4) | Meslekteki temel terimler. | Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller. |
5) | Meslekteki iş alanları ve çalışma koşulları. | Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller. |
6) | Meslekteki iş alanları ve çalışma koşulları. | Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller. |
7) | Meslekte kullanılan araç ve gereçler. | Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller. |
8) | Vize Haftası | |
9) | Alanda ve meslekte hakim olan teoriler ve yöntemler. | Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller. |
10) | Alanda ve meslekte hakim olan teoriler ve yöntemler. | Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller. |
11) | Bilimsel etik. | Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller. |
12) | Bilimsel etik. | Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller. |
13) | Alandaki güncel gelişmeler ve çalışmalar. | Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller. |
14) | Alandaki güncel gelişmeler ve çalışmalar. | Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller. |
15) | Final Haftası | |
16) | Final Haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | Her bölüm için bir öğretim görevlimiz tarafından hazırlanan orijinal ve otantik materyaller. |
Diğer Kaynaklar: | Original and authentic materials prepared by a faculty member for each department. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) İş analizleri, iş tanımları, iş tasarımı gibi temel konuların nasıl yapılacağını öğrenir. | |||||||||||
2) İşletme yönetimi açısından insan kaynakları uygulamalarının yerini ve önemini kavrar. | |||||||||||
3) İnsan kaynakları yönetimi ve iş hayatı ile ilgili konularda bilgiye sahiptir. | |||||||||||
4) İnsan kaynakları yönetimi ile ilgili ortaya çıkan güncel sorunların çözümünde sorumluluk sahibidir. | |||||||||||
5) İnsan kaynakları yönetimi alanında temel düzeyde bilgiye sahiptir. | |||||||||||
6) İnsan kaynakları planlaması yapar, iş gören seçimi, işe alma, işe alınan personelin eğitimi ve kariyer geliştirmesi gibi konularını planlar ve uygular. | |||||||||||
7) Performans değerleme yöntemlerini öğrenerek, yaygın olarak kullanılan performans değerleme yöntemlerini doğru uygular. | |||||||||||
8) İş yerinde çalışanların iş güvenliği ve insan kaynakları yönetimi ile ilgili tüm hukuki konular hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||
9) Mesleğinin sorumluluklarını evrensel boyutta değerlendirerek, etik değerleri çerçevesinde uygular. | |||||||||||
10) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile Bilişim ve İletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||
11) Bir yabancı dili eğitim öğretim düzeyine göre Avrupa dil portföyü kriteri açısından A2 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İş analizleri, iş tanımları, iş tasarımı gibi temel konuların nasıl yapılacağını öğrenir. | |
2) | İşletme yönetimi açısından insan kaynakları uygulamalarının yerini ve önemini kavrar. | |
3) | İnsan kaynakları yönetimi ve iş hayatı ile ilgili konularda bilgiye sahiptir. | |
4) | İnsan kaynakları yönetimi ile ilgili ortaya çıkan güncel sorunların çözümünde sorumluluk sahibidir. | |
5) | İnsan kaynakları yönetimi alanında temel düzeyde bilgiye sahiptir. | |
6) | İnsan kaynakları planlaması yapar, iş gören seçimi, işe alma, işe alınan personelin eğitimi ve kariyer geliştirmesi gibi konularını planlar ve uygular. | |
7) | Performans değerleme yöntemlerini öğrenerek, yaygın olarak kullanılan performans değerleme yöntemlerini doğru uygular. | |
8) | İş yerinde çalışanların iş güvenliği ve insan kaynakları yönetimi ile ilgili tüm hukuki konular hakkında bilgi sahibidir. | |
9) | Mesleğinin sorumluluklarını evrensel boyutta değerlendirerek, etik değerleri çerçevesinde uygular. | |
10) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile Bilişim ve İletişim teknolojilerini kullanır. | |
11) | Bir yabancı dili eğitim öğretim düzeyine göre Avrupa dil portföyü kriteri açısından A2 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 10 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 4 | 56 | |||
Ödevler | 10 | 0 | 7 | 70 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 1 | 1 | |||
Final | 1 | 0 | 1 | 1 | |||
Toplam İş Yükü | 128 |