DIL513 Mesleki İngilizce 3İstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Radyo, Televizyon ve Sinema (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Radyo, Televizyon ve Sinema (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DIL513
Ders İsmi: Mesleki İngilizce 3
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Eğitim Danışmanı GÜLŞAH ERDAŞ
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. NOORHAN QASIM MOHAMMED AL-ANI
Öğr. Gör. MOHAMMAD SHAH ZAKI
Öğr. Gör. SARA KHALID ABDULHAFEEZ HUSSEIN
Öğr. Gör. SHAMIM BAZOOBANDI
Öğr. Gör. REHAM A A BAROUD
Uzman GÖKÇE DURU
Öğr. Gör. İLKAY ÖZDEN
Eğitim Danışmanı GÖKCAN AYDIN
Uzman BÜNYAMİN AKİF KINATAŞ
Eğitim Danışmanı ERDEM AYDEMİR
Uzman CAN GENCER UÇAR
Eğitim Danışmanı GÜLŞAH ERDAŞ
Eğitim Danışmanı KAHRAMAN AKIN
Eğitim Danışmanı AHMET KAPLAN
Eğitim Danışmanı ATİLLA ONURALP KOCABALCIOĞLU
Öğr. Gör. CEM ŞENCAN
Öğr. Gör. HABİBE ÖZKARA
Eğitim Danışmanı RABİA MERCAN
Öğr. Gör. AYSU ASLI YENİKAN GÜNER
Öğr. Gör. DİLAY NUR CANDAN
Öğr. Gör. MELİKE İŞCAN
Öğr. Gör. FURKAN ATMACA
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin kendi bölüm programlara yönelik tamamen kendi Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan özgün mesleki materyaller kullanılarak, ileri düzeyde mesleki dil becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. Bu derste, , gelecekteki çalışma alanlarındaki kullanımlar, alanlarındaki son teknolojik gelişmeler ve bu gelişmelerin kendi meslek alanlarına etkileri gibi konular üzerinde durulmaktadır.
Dersin İçeriği: Bölüme yönelik orta seviye bilgiler ve terminoloji, öğrencilerin dört temel becerisi olan okuma, yazma, dinleme ve konuşmaya yönelik aktiviteler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler bölümleri ile ilgili terminolojilerin ingilizce karşılıklarını öğrenirler
2) Öğrenciler kendi bölümlerine ait okuma parçaları ve makaleler okurlar
3) Öğrenciler kendi departmanlarına ait konularda yazı, makale, kompozisyon yazmayı öğrenirler
4) Öğrenciler görsel ve işitsel çalışmalar yaparlar
5) Öğrenciler kendi bölümlerine ait konularda araştırmalar yapar ve de ödev oalrak sunum ve projeler hazırlarlar

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) mesleğinin tanıma ve ilk bilgiler Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve özgün materyaller materyaller materyaller
1) mesleki analiz Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve özgün materyaller
2) mesleğini tanıma Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve özgün materyaller
3) Mesleği ile ilgili detaylı tanımlar Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller.
4) meslek hakkında detaylı açıklama ve bilgiler Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlananotantik ve orjinal materyaller
5) Mesleki iş alanları ve çalışma koşulları Öğretim görevlileri tarafından hazırlanmış otantik ve özgün materyaller
6) Meslekte kullanılan araç, gereç ve terimler Öğretim görevlileri tarafından hazırlanmış otantik ve özgün materyaller
7) Alanlarına yönelik araştırma ve sunum teknikleri Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve özgün materyaller
8) vize haftası
9) Mesleki teori ve kavramlar Öğretim görevlileri tarafından hazırlanmış otantik ve özgün materyaller
10) Mesleki teori ve kavramlar Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve özgün materyaller
11) mesleki analiz ve çalışmalar Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve özgün materyaller
12) Mesleki analiz ve araştırmalar Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve özgün materyaller
13) Bilimsel etik Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve özgün materyaller
14) Alandaki güncel gelişmeler Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve özgün materyaller
15) final haftası
16) final haftası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: öğretim görevlilerimiz tarafından tamamen öğrencilerimizin alanlarına yönelik olarak hazırlanmış kitapçıklar.
Diğer Kaynaklar: çeşitli websitelerinden konular ile ilgili ilişkili kullanılabilecek kaynaklar ve öğrencilerin alanlarına yönelik gelişmeleri yakından takip edebilecekleri websiteleri, güncel makale ve araştırmalar.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder.
2) Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır.
3) İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar.
4) Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır.
5) Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir.
6) Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir.
7) Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur.
8) Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır.
9) Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır.
10) Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir.
11) Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir.
12) Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir.
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder.
2) Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır.
3) İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar.
4) Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır.
5) Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir.
6) Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir.
7) Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur.
8) Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır.
9) Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır.
10) Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir.
11) Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir.
12) Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir.
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 0 4 56
Ödevler 10 0 7 70
Ara Sınavlar 1 0 1 1
Final 1 0 1 1
Toplam İş Yükü 128