DIL511 Mesleki İngilizce 1İstinye ÜniversitesiAkademik Programlar OptisyenlikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Optisyenlik

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DIL511
Ders İsmi: Mesleki İngilizce 1
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Eğitim Danışmanı GÜLŞAH ERDAŞ
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. BEHROOZ RASAEI
Öğr. Gör. ESNIHT YULIET ATEHORTUA MESA
Öğr. Gör. NOORHAN QASIM MOHAMMED AL-ANI
Öğr. Gör. SEPIDEH SHAHBAZI
Öğr. Gör. MOHAMMAD SHAH ZAKI
Öğr. Gör. SARA KHALID ABDULHAFEEZ HUSSEIN
Öğr. Gör. SHAMIM BAZOOBANDI
Öğr. Gör. ALEXANDER ANTONIO USUGA MADRID
Uzman GÖKÇE DURU
Öğr. Gör. İLKAY ÖZDEN
Uzman BURAK DEMİR
Uzman FİRUZE NAZLICAN SÜRÜCÜ
Eğitim Danışmanı GÖKCAN AYDIN
Eğitim Danışmanı ERDEM AYDEMİR
Öğr. Gör. GÜLŞAH KIRŞAN
Eğitim Danışmanı GÜLŞAH ERDAŞ
Uzman EBRAR GÜL EZGİ ÇOKBİLEN
Eğitim Danışmanı KAHRAMAN AKIN
Eğitim Danışmanı AHMET KAPLAN
Öğr. Gör. İLYAS DENİZ ÇINAR
Okutman DERYA ÖZDEMİR
Uzman GİZEM ECEM HIZLI
Uzman MERVE FİLİZ
Uzman NİHAN ÖCAL
Öğr. Gör. BELKIS CİĞERİM
Öğr. Gör. ELİF MOLLAMEHMETOĞLU
Eğitim Danışmanı ATİLLA ONURALP KOCABALCIOĞLU
Öğr. Gör. CEM ŞENCAN
Öğr. Gör. HABİBE ÖZKARA
Eğitim Danışmanı RABİA MERCAN
Öğr. Gör. DİLAY NUR CANDAN
Uzman DENİZ GÜDEN
Öğr. Gör. MELİKE İŞCAN
Öğr. Gör. MOHAMMAD REZA KHODADADI
Öğr. Gör. FURKAN ATMACA
Öğr. Gör. GİZEM İNCİ
Öğr. Gör. MERVE KESKİN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin devam ettikleri akademik programlara yönelik Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan özgün mesleki materyaller kullanılarak, temel düzeyde mesleki dil becerilerinin geliştirilmesi ve öğrencilerin İngilizce mesleki terminolojiye hâkim olmaları hedeflenmektedir. Gelecekteki mesleklerinin çalışma alanları ve görevleri, temel kavramlar, mesleki alanlarının tarihsel gelişimi gibi konular ele alınmaktadır.
Dersin İçeriği: Bölüme yönelik temel bilgiler ve terminoloji, öğrencilerin dört temel becerisi olan okuma, yazma, dinleme ve konuşmaya yönelik aktiviteler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) sakw
1) İlgi alanıyla örtüşen veya mesleki konulardaki basit metinleri okuyabilir, bir metin içindeki anlatılmak istenen temel fikri anlayabilir.
2) Günlük hayatta sık karşılaştığı ve aşina olduğu konulardaki dayalı yazılı ve sözlü ifadeleri ana hatlarıyla anlayabilir.
3) Yabancı dilin konuşulduğu yerlerde veya seyahat ederken iletişim kurmasını gerektiren alışveriş veya adres tarifi gibi çoğu durumun üstesinden gelebilir.
4) Kişisel ilgi alanları dahilindeki konularda basit, ancak fikirler arası bağlantıların oluşturulmuş olduğu metinler yazabilir.
5) Yaşadıklarını ve tecrübelerini aktarabilir; hayallerinden ve isteklerinden söz edebilir, düşüncelerini ve planlarını kısaca nedenleriyle anlatabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Mesleğini tanıma. Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller.
2) Mesleğini tanıma. Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller.
3) Meslekteki temel terimler. Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller.
4) Meslekteki temel terimler. Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller.
5) Meslekteki iş alanları ve çalışma koşulları. Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller.
6) Meslekteki iş alanları ve çalışma koşulları. Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller.
7) Meslekte kullanılan araç ve gereçler. Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller.
8) Vize Haftası
9) Alanda ve meslekte hakim olan teoriler ve yöntemler. Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller.
10) Alanda ve meslekte hakim olan teoriler ve yöntemler. Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller.
11) Bilimsel etik. Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller.
12) Bilimsel etik. Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller.
13) Alandaki güncel gelişmeler ve çalışmalar. Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller.
14) Alandaki güncel gelişmeler ve çalışmalar. Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller.
15) Final Haftası
16) Final Haftası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Her bölüm için bir öğretim görevlimiz tarafından hazırlanan orijinal ve otantik materyaller.
Diğer Kaynaklar: Original and authentic materials prepared by a faculty member for each department.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir.
2) Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir.
3) Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
4) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir.
5) Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur.
6) Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır.
7) Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur.
8) Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler .
9) Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır.
10) Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir.
11) Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir.
12) Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir.
13) Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir.
14) Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur.
15) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir.
2) Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir.
3) Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
4) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir.
5) Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur.
6) Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır.
7) Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur.
8) Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler .
9) Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır.
10) Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir.
11) Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir.
12) Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir.
13) Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir.
14) Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur.
15) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 10 % 10
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 13 0 4 52
Ödevler 10 0 7 70
Ara Sınavlar 1 0 1 1
Final 1 0 1 1
Toplam İş Yükü 124