Diyaliz | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | DIL511 | ||||
Ders İsmi: | Mesleki İngilizce 1 | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Eğitim Danışmanı GÜLŞAH ERDAŞ | ||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr. Gör. BEHROOZ RASAEI Öğr. Gör. ESNIHT YULIET ATEHORTUA MESA Öğr. Gör. NOORHAN QASIM MOHAMMED AL-ANI Öğr. Gör. SEPIDEH SHAHBAZI Öğr. Gör. MOHAMMAD SHAH ZAKI Öğr. Gör. SARA KHALID ABDULHAFEEZ HUSSEIN Öğr. Gör. SHAMIM BAZOOBANDI Öğr. Gör. ALEXANDER ANTONIO USUGA MADRID Uzman GÖKÇE DURU Öğr. Gör. İLKAY ÖZDEN Uzman BURAK DEMİR Uzman FİRUZE NAZLICAN SÜRÜCÜ Eğitim Danışmanı GÖKCAN AYDIN Eğitim Danışmanı ERDEM AYDEMİR Öğr. Gör. GÜLŞAH KIRŞAN Eğitim Danışmanı GÜLŞAH ERDAŞ Uzman EBRAR GÜL EZGİ ÇOKBİLEN Eğitim Danışmanı KAHRAMAN AKIN Eğitim Danışmanı AHMET KAPLAN Öğr. Gör. İLYAS DENİZ ÇINAR Okutman DERYA ÖZDEMİR Uzman GİZEM ECEM HIZLI Uzman MERVE FİLİZ Uzman NİHAN ÖCAL Öğr. Gör. BELKIS CİĞERİM Öğr. Gör. ELİF MOLLAMEHMETOĞLU Eğitim Danışmanı ATİLLA ONURALP KOCABALCIOĞLU Öğr. Gör. CEM ŞENCAN Öğr. Gör. HABİBE ÖZKARA Eğitim Danışmanı RABİA MERCAN Öğr. Gör. DİLAY NUR CANDAN Uzman DENİZ GÜDEN Öğr. Gör. MELİKE İŞCAN Öğr. Gör. MOHAMMAD REZA KHODADADI Öğr. Gör. FURKAN ATMACA Öğr. Gör. GİZEM İNCİ Öğr. Gör. MERVE KESKİN |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin devam ettikleri akademik programlara yönelik Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan özgün mesleki materyaller kullanılarak, temel düzeyde mesleki dil becerilerinin geliştirilmesi ve öğrencilerin İngilizce mesleki terminolojiye hâkim olmaları hedeflenmektedir. Gelecekteki mesleklerinin çalışma alanları ve görevleri, temel kavramlar, mesleki alanlarının tarihsel gelişimi gibi konular ele alınmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bölüme yönelik temel bilgiler ve terminoloji, öğrencilerin dört temel becerisi olan okuma, yazma, dinleme ve konuşmaya yönelik aktiviteler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) sakw 1) İlgi alanıyla örtüşen veya mesleki konulardaki basit metinleri okuyabilir, bir metin içindeki anlatılmak istenen temel fikri anlayabilir. 2) Günlük hayatta sık karşılaştığı ve aşina olduğu konulardaki dayalı yazılı ve sözlü ifadeleri ana hatlarıyla anlayabilir. 3) Yabancı dilin konuşulduğu yerlerde veya seyahat ederken iletişim kurmasını gerektiren alışveriş veya adres tarifi gibi çoğu durumun üstesinden gelebilir. 4) Kişisel ilgi alanları dahilindeki konularda basit, ancak fikirler arası bağlantıların oluşturulmuş olduğu metinler yazabilir. 5) Yaşadıklarını ve tecrübelerini aktarabilir; hayallerinden ve isteklerinden söz edebilir, düşüncelerini ve planlarını kısaca nedenleriyle anlatabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Mesleğini tanıma. | Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller. |
2) | Mesleğini tanıma. | Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller. |
3) | Meslekteki temel terimler. | Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller. |
4) | Meslekteki temel terimler. | Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller. |
5) | Meslekteki iş alanları ve çalışma koşulları. | Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller. |
6) | Meslekteki iş alanları ve çalışma koşulları. | Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller. |
7) | Meslekte kullanılan araç ve gereçler. | Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller. |
8) | Vize Haftası | |
9) | Alanda ve meslekte hakim olan teoriler ve yöntemler. | Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller. |
10) | Alanda ve meslekte hakim olan teoriler ve yöntemler. | Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller. |
11) | Bilimsel etik. | Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller. |
12) | Bilimsel etik. | Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller. |
13) | Alandaki güncel gelişmeler ve çalışmalar. | Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller. |
14) | Alandaki güncel gelişmeler ve çalışmalar. | Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan otantik ve orijinal materyaller. |
15) | Final Haftası | |
16) | Final Haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | Her bölüm için bir öğretim görevlimiz tarafından hazırlanan orijinal ve otantik materyaller. |
Diğer Kaynaklar: | Original and authentic materials prepared by a faculty member for each department. |
Course Learning Outcomes | 1 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Mesleğinin yetki ve sorumluluklarını bilir, diyalizin temel fiziksel ilkeleri hakkında teorik ve pratik bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
2) Nefrolojinin genel konuları böbrek yetmezliği, böbrek hastalıkları, sıvı elektrolit sorunlar hakkında bilgi sahibidir ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. | |||||||||||||||
3) Hemodiyafiltrasyon Periton Diyalizi ve Hemodiyaliz cihazını kullanır. | |||||||||||||||
4) Baştan sona hemodiyalizde hasta takibi yapabilir. | |||||||||||||||
5) Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerlerinin farkında olup bunları çalışma ortamında kullanır. | |||||||||||||||
6) Diyaliz tedavi yöntemleri ve çeşitleri hakkında bilgi sahibidir. Diyaliz konusundaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri yakından takip ederek kendini sürekli eğitir. | |||||||||||||||
7) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | |||||||||||||||
8) Takım çalışmasına yatkındır ve diğer alanlardaki sağlık ekip üyeleri ile etkili iletişim kurma becerisi gelişmiştir. | |||||||||||||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |||||||||||||||
10) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||||||
11) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | |||||||||||||||
12) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. İş güvenliği konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | |||||||||||||||
13) Diyaliz hastalarının sağlık sorunları konusunda duyarlı olup sağlığı geliştirmeye yönelik bir bilinçle çalışır. | |||||||||||||||
14) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |||||||||||||||
15) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleğinin yetki ve sorumluluklarını bilir, diyalizin temel fiziksel ilkeleri hakkında teorik ve pratik bilgi sahibidir. | |
2) | Nefrolojinin genel konuları böbrek yetmezliği, böbrek hastalıkları, sıvı elektrolit sorunlar hakkında bilgi sahibidir ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. | |
3) | Hemodiyafiltrasyon Periton Diyalizi ve Hemodiyaliz cihazını kullanır. | |
4) | Baştan sona hemodiyalizde hasta takibi yapabilir. | |
5) | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerlerinin farkında olup bunları çalışma ortamında kullanır. | |
6) | Diyaliz tedavi yöntemleri ve çeşitleri hakkında bilgi sahibidir. Diyaliz konusundaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri yakından takip ederek kendini sürekli eğitir. | |
7) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | |
8) | Takım çalışmasına yatkındır ve diğer alanlardaki sağlık ekip üyeleri ile etkili iletişim kurma becerisi gelişmiştir. | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |
10) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
11) | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | |
12) | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. İş güvenliği konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | |
13) | Diyaliz hastalarının sağlık sorunları konusunda duyarlı olup sağlığı geliştirmeye yönelik bir bilinçle çalışır. | |
14) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
15) | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 10 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 0 | 4 | 52 | |||
Ödevler | 10 | 0 | 7 | 70 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 1 | 1 | |||
Final | 1 | 0 | 1 | 1 | |||
Toplam İş Yükü | 124 |