Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Numaraları Tarama
Anahtar kelimeleri anlama
Ana fikirler için okuma
Detay için okuma
Bilgi bulmak için tarama
İçeriği tahmin etmek için tarama
Bağlamdan anlam çıkarma
Çıkarım yapma
Sentezleme |
Unlock Reading & Writing 2 Unite 1 |
2) |
Yerleri tarif etmek için kelimeler
Sıfatlar
Sayılabilir ve sayılamayan isimler
Artikeller
Niceleyiciler
There is / There are
Olumlu ve olumsuz değerlendirme
Büyük harfler ve noktalama işaretleri
Açıklayıcı cümleler yazma
Yaşadığınız yeri anlatma, olumlu ve olumsuz yanlarını yazma |
Unlock Reading & Writing 2 Unite 1 |
3) |
Bir metni önizleme yoluyla inceleme
Anahtar kelimeleri anlama
Ana fikirler için okuma
Detay için okuma
Metin türünü tanıma
İçeriği tahmin etmek için tarama
Sentezleme |
Unlock Reading & Writing 2 Unite 1 |
4) |
Festivalleri anlatmak için kelimeler
Zaman ve yer edatları
Sıklık zarfları
Nesneler ve ekstra bilgiler
Edat öbekleri
Önemli bilgileri belirleme
Cümleleri paragraf halinde düzenleme
Açıklayıcı bir paragraf yazın
Bir festivali veya özel etkinliği yazarak anlatma |
Unlock Reading&Writing 2 Unite 2 |
5) |
Ana fikirler için okuma
Çıkarım yapma
Anahtar kelimeleri anlama
İçeriği tahmin etmek için tarama
Ana fikirler için okuma
Detay için okuma
Bilgiyi kullanma
Metin türünü tanıma
Sentezleme |
Unlock Reading&Writing 2 Unite 3 |
6) |
İnternet ve teknolojiyi tanımlamak için kelimeler
Bileşik isimler
Fikir verme
Fikirleri bağlamak: and, also, too and however
Bileşik cümleler
Uygun cevapların belirlenmesi
Konu cümleleri
Tek taraflı bir görüş paragrafı yazma |
Unlock Reading&Writing 2 Unite 3 |
7) |
Detay için okuma
İçeriği tahmin etmek için bilginizi kullanma
Anahtar kelimeleri anlama
Ana fikirler için okuma
Metin türünü tanıma
Sentezleme |
Unlock Reading&Writing 2 Unite 4 |
8) |
Vize Haftası |
|
9) |
Sıcaklık ile ilgili eşdizimler
Grafiği açıklamak için kullanılan kelimeler
Karşılaştırmalı ve üstün sıfatlar
Grafikleri analiz etme
Bir grafikten alınan bilgileri kullanarak bir karşılaştırma paragrafı yazma |
Unlock Reading&Writing 2 Unite 4 |
10) |
İçeriği tahmin etmek için tarama
Anahtar kelimeleri anlama
Önizleme
Ana fikirler için okuma
Detay için okuma
Metin türünü tanıma
Söylemi anlama
Bağlamdan anlam çıkarma
Sentezleme |
Unlock Reading&Writing 2 Unite 5 |
11) |
Sporu tanımlayan kelimeler
Hareket edatları
Özne ve fiil uyumu
Diyagramı analiz etme
Bir süreçte olayları sıralama
İlgisiz bilgileri kaldırma
Süreç paragrafı yazma |
Unlock Reading&Writing 2 Unite 5 |
12) |
Bağlamdan anlam çıkarma
Bir metni açıklama
Anahtar kelimeleri anlama
Gözden geçirme
İçeriği tahmin etmek için tarama
Ana fikirler için okuma
Detay için okuma
Hedef kitleyi belirleme
Çıkarım yapma
Sentezleme |
Unlock Reading&Writing 2 Unite 6 |
13) |
İşlerimizi anlatmak için kelimeler
The Present Simple and The Past Simple
Geçmiş olayları "when" ile anlatma
Etkinlikleri zaman sırasına göre düzenleme
Ana gerçeklere ayrıntılar ekleme
Bir anlatı paragrafı yazma |
Unlock Reading&Writing 2 Unite 6 |
14) |
Gözden geçirme
Anahtar kelimeleri anlama
Ana fikirler için okuma
Detay için okuma
Bağlamdan anlam çıkarma
Hedef kitleyi belirleme
Çıkarım yapma
Sentezleme
İnsanları tanımlayan sıfatlar |
Unlock Reading&Writing 2 Unite 7 |
15) |
Final Sınavı Haftası |
|
16) |
Final Sınavı Haftası |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|
2) |
Alanıyla ilgili etik ilke ve kuralları bilir ve uygular. |
|
3) |
Sterilizasyon ve dezenfeksiyon çalışmalarında görev alır. |
|
4) |
Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. |
|
5) |
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. |
|
6) |
Ağız ve Diş Sağlığı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. |
|
7) |
Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. |
|
8) |
Etkili iletişim kurar, |
|
9) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. |
|
10) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
11) |
Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. |
|
12) |
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. |
|
13) |
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
14) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile alanı ile ilgili, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. |
|
15) |
Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. |
|
16) |
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak diş kliniğinin idamesine yardımcı olur; diş tedavisi sırasında asistanlığı yürütür. |
|