Yönetim Bilişim Sistemleri
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DIL504
Ders İsmi: Akademik İngilizce 4
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Eğitim Danışmanı GÜLŞAH ERDAŞ
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. İLYAS DENİZ ÇINAR
Eğitim Danışmanı ERDEM AYDEMİR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin devam ettikleri akademik program göz önüne alınarak, İngilizce okuma ve yazma becerilerini geliştirmek amaçlı çeşitli akademik metinler okutulmaktadır ve yazma çalışmaları yapılmaktadır. Öğrencinin kendi mesleğine ve bölümüne yönelik İngilizce akademik literatürde temel araştırmaları ve okumaları yapacak düzeye ulaşması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Ders içeriği, öğrencilerin dört temel dil yeteneği olan okuma, yazma, dinleme ve konuşmasını geliştirmeye yönelik aktivitelerden oluşmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ögrenciler kendi alanlar ile ilgili temel kavramları öğrenirler
2) Ögrenciler kendi alanlar ile ilgili güncel gelişmeleri takip ederler
3) Ögrenciler bölüm dersleri ile ilgili araştırmalar yapar, ödev hazırlarlar
4) Ögrenciler kendi alanlarına yonelik çeşitli sunum ve ödevler hazırlarlar

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Numaraları Tarama Anahtar kelimeleri anlama Ana fikirler için okuma Detay için okuma Bilgi bulmak için tarama İçeriği tahmin etmek için tarama Bağlamdan anlam çıkarma Çıkarım yapma Sentezleme Unlock Reading & Writing 2 Unite 1
2) Yerleri tarif etmek için kelimeler Sıfatlar Sayılabilir ve sayılamayan isimler Artikeller Niceleyiciler There is / There are Olumlu ve olumsuz değerlendirme Büyük harfler ve noktalama işaretleri Açıklayıcı cümleler yazma Yaşadığınız yeri anlatma, olumlu ve olumsuz yanlarını yazma Unlock Reading & Writing 2 Unite 1
3) Bir metni önizleme yoluyla inceleme Anahtar kelimeleri anlama Ana fikirler için okuma Detay için okuma Metin türünü tanıma İçeriği tahmin etmek için tarama Sentezleme Unlock Reading & Writing 2 Unite 1
4) Festivalleri anlatmak için kelimeler Zaman ve yer edatları Sıklık zarfları Nesneler ve ekstra bilgiler Edat öbekleri Önemli bilgileri belirleme Cümleleri paragraf halinde düzenleme Açıklayıcı bir paragraf yazın Bir festivali veya özel etkinliği yazarak anlatma Unlock Reading&Writing 2 Unite 2
5) Ana fikirler için okuma Çıkarım yapma Anahtar kelimeleri anlama İçeriği tahmin etmek için tarama Ana fikirler için okuma Detay için okuma Bilgiyi kullanma Metin türünü tanıma Sentezleme Unlock Reading&Writing 2 Unite 3
6) İnternet ve teknolojiyi tanımlamak için kelimeler Bileşik isimler Fikir verme Fikirleri bağlamak: and, also, too and however Bileşik cümleler Uygun cevapların belirlenmesi Konu cümleleri Tek taraflı bir görüş paragrafı yazma Unlock Reading&Writing 2 Unite 3
7) Detay için okuma İçeriği tahmin etmek için bilginizi kullanma Anahtar kelimeleri anlama Ana fikirler için okuma Metin türünü tanıma Sentezleme Unlock Reading&Writing 2 Unite 4
8) Vize Haftası
9) Sıcaklık ile ilgili eşdizimler Grafiği açıklamak için kullanılan kelimeler Karşılaştırmalı ve üstün sıfatlar Grafikleri analiz etme Bir grafikten alınan bilgileri kullanarak bir karşılaştırma paragrafı yazma Unlock Reading&Writing 2 Unite 4
10) İçeriği tahmin etmek için tarama Anahtar kelimeleri anlama Önizleme Ana fikirler için okuma Detay için okuma Metin türünü tanıma Söylemi anlama Bağlamdan anlam çıkarma Sentezleme Unlock Reading&Writing 2 Unite 5
11) Sporu tanımlayan kelimeler Hareket edatları Özne ve fiil uyumu Diyagramı analiz etme Bir süreçte olayları sıralama İlgisiz bilgileri kaldırma Süreç paragrafı yazma Unlock Reading&Writing 2 Unite 5
12) Bağlamdan anlam çıkarma Bir metni açıklama Anahtar kelimeleri anlama Gözden geçirme İçeriği tahmin etmek için tarama Ana fikirler için okuma Detay için okuma Hedef kitleyi belirleme Çıkarım yapma Sentezleme Unlock Reading&Writing 2 Unite 6
13) İşlerimizi anlatmak için kelimeler The Present Simple and The Past Simple Geçmiş olayları "when" ile anlatma Etkinlikleri zaman sırasına göre düzenleme Ana gerçeklere ayrıntılar ekleme Bir anlatı paragrafı yazma Unlock Reading&Writing 2 Unite 6
14) Gözden geçirme Anahtar kelimeleri anlama Ana fikirler için okuma Detay için okuma Bağlamdan anlam çıkarma Hedef kitleyi belirleme Çıkarım yapma Sentezleme İnsanları tanımlayan sıfatlar Unlock Reading&Writing 2 Unite 7
15) Final Sınavı Haftası
16) Final Sınavı Haftası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Unlock Reading& Writing 2 (Cambridge Yayınları)
Diğer Kaynaklar: Öğrencilerin alanlarına yönelik gelişmeleri yakından takip edebilecekleri websiteleri, güncel makale ve araştırmalar.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir.
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır.
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır.
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar.
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur.
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır.
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. 3
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. 3
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. 3
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. 3
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. 3
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. 3
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 3
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 3
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 3
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. 3
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 3
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 3
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 0 4 56
Ödevler 10 0 7 70
Ara Sınavlar 1 0 1 1
Final 1 0 1 1
Toplam İş Yükü 128