Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Numaraları Tarama
Anahtar kelimeleri anlama
Ana fikirler için okuma
Detay için okuma
Bilgi bulmak için tarama
İçeriği tahmin etmek için tarama
Bağlamdan anlam çıkarma
Çıkarım yapma
Sentezleme |
Unlock Reading & Writing 2 Unite 1 |
2) |
Yerleri tarif etmek için kelimeler
Sıfatlar
Sayılabilir ve sayılamayan isimler
Artikeller
Niceleyiciler
There is / There are
Olumlu ve olumsuz değerlendirme
Büyük harfler ve noktalama işaretleri
Açıklayıcı cümleler yazma
Yaşadığınız yeri anlatma, olumlu ve olumsuz yanlarını yazma |
Unlock Reading & Writing 2 Unite 1 |
3) |
Bir metni önizleme yoluyla inceleme
Anahtar kelimeleri anlama
Ana fikirler için okuma
Detay için okuma
Metin türünü tanıma
İçeriği tahmin etmek için tarama
Sentezleme |
Unlock Reading & Writing 2 Unite 1 |
4) |
Festivalleri anlatmak için kelimeler
Zaman ve yer edatları
Sıklık zarfları
Nesneler ve ekstra bilgiler
Edat öbekleri
Önemli bilgileri belirleme
Cümleleri paragraf halinde düzenleme
Açıklayıcı bir paragraf yazın
Bir festivali veya özel etkinliği yazarak anlatma |
Unlock Reading&Writing 2 Unite 2 |
5) |
Ana fikirler için okuma
Çıkarım yapma
Anahtar kelimeleri anlama
İçeriği tahmin etmek için tarama
Ana fikirler için okuma
Detay için okuma
Bilgiyi kullanma
Metin türünü tanıma
Sentezleme |
Unlock Reading&Writing 2 Unite 3 |
6) |
İnternet ve teknolojiyi tanımlamak için kelimeler
Bileşik isimler
Fikir verme
Fikirleri bağlamak: and, also, too and however
Bileşik cümleler
Uygun cevapların belirlenmesi
Konu cümleleri
Tek taraflı bir görüş paragrafı yazma |
Unlock Reading&Writing 2 Unite 3 |
7) |
Detay için okuma
İçeriği tahmin etmek için bilginizi kullanma
Anahtar kelimeleri anlama
Ana fikirler için okuma
Metin türünü tanıma
Sentezleme |
Unlock Reading&Writing 2 Unite 4 |
8) |
Vize Haftası |
|
9) |
Sıcaklık ile ilgili eşdizimler
Grafiği açıklamak için kullanılan kelimeler
Karşılaştırmalı ve üstün sıfatlar
Grafikleri analiz etme
Bir grafikten alınan bilgileri kullanarak bir karşılaştırma paragrafı yazma |
Unlock Reading&Writing 2 Unite 4 |
10) |
İçeriği tahmin etmek için tarama
Anahtar kelimeleri anlama
Önizleme
Ana fikirler için okuma
Detay için okuma
Metin türünü tanıma
Söylemi anlama
Bağlamdan anlam çıkarma
Sentezleme |
Unlock Reading&Writing 2 Unite 5 |
11) |
Sporu tanımlayan kelimeler
Hareket edatları
Özne ve fiil uyumu
Diyagramı analiz etme
Bir süreçte olayları sıralama
İlgisiz bilgileri kaldırma
Süreç paragrafı yazma |
Unlock Reading&Writing 2 Unite 5 |
12) |
Bağlamdan anlam çıkarma
Bir metni açıklama
Anahtar kelimeleri anlama
Gözden geçirme
İçeriği tahmin etmek için tarama
Ana fikirler için okuma
Detay için okuma
Hedef kitleyi belirleme
Çıkarım yapma
Sentezleme |
Unlock Reading&Writing 2 Unite 6 |
13) |
İşlerimizi anlatmak için kelimeler
The Present Simple and The Past Simple
Geçmiş olayları "when" ile anlatma
Etkinlikleri zaman sırasına göre düzenleme
Ana gerçeklere ayrıntılar ekleme
Bir anlatı paragrafı yazma |
Unlock Reading&Writing 2 Unite 6 |
14) |
Gözden geçirme
Anahtar kelimeleri anlama
Ana fikirler için okuma
Detay için okuma
Bağlamdan anlam çıkarma
Hedef kitleyi belirleme
Çıkarım yapma
Sentezleme
İnsanları tanımlayan sıfatlar |
Unlock Reading&Writing 2 Unite 7 |
15) |
Final Sınavı Haftası |
|
16) |
Final Sınavı Haftası |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yaratıcı yazı yazabilmek, özgün ve ilgi çekici kurmaca senaryolar, mekanlar ve evrenler düşleyebilmek ve üretebilmek. 2 boyutlu ve 3 boyutlu görsel tasarım yapabilmek ve etkileyici işitsel kurgu yapabilmek. Tüm bu sanatsal faaliyetleri, birtakım amaçlar doğrultusunda ve tasarım odaklı planlayabilmek. Oyun tasarım sürecinin kendisini tasarlayabilmek. |
|
2) |
Matematiksel veri üzerinden düşünebilmek ve yaratıcı içerik üretebilmek. Parametrik tasarım yapabilmek. Yaratıcı yazın, grafik, illüstratif, mekânsal ve karakter tasarım gibi sanat ve tasarım faaliyetlerini sayısallaştırabilmek. Kantitatif ve nesnel yaklaşım ile kalitatif ve öznel fikir üretebilmek. |
|
3) |
Farklı uzmanlık alanlarını ve bu alanlardan doğan içerikleri bir arada düşünerek proje yapabilmek. Farklı fikirlerin ve becerilerin birlikteliğiyle barışık biçimde takım çalışması yapabilmek. Kapsamlı ve bütünsel video oyun konseptleri üretebilmek. Yapılan çalışmaları portfolyo ve sunum formatında hazırlayabilmek, sergileyebilmek, anlatabilmek ve savunabilmek. |
|
4) |
Video oyun tarihi ve kuramı üzerine eleştirel düşünce okur-yazarlığı kazanmak. Oyunların felsefi, antropolojik, politik ve toplumsal açılımları üzerine düşünebilmek ve akademik metin üretebilmek. Video oyun bilgi alanının güncel sorunsallarından haberdar olmak. Eleştiri kabul etme profesyonelliğini gösterebilmek. |
|
5) |
Video oyun kültürü ve video oyun kültürünün beslendiği diğer kültürel etkinlik alanlarının tarihsel birikimlerinden ve güncel üretimlerinden haberdar olmak. Hem estetik hem teknik üretim ve düşünce biçimlerini kültürel etkinlik olarak ele alabilmek, yorumlayabilmek ve konumlandırabilmek. |
|
6) |
Video oyunlarının toplumsal ve ekonomik gerçekliklerinin geçmişiyle ilgili bilgi sahibi, güncel koşullarından haberdar ve gelecekteki potansiyelleriyle ilgili öngörülü olmak. Profesyonel iş ilişkileri kurabilmek, yazışma yapabilmek ve prodüksiyon planlaması kurgulayabilmek. Genele hâkim olurken, belli bir veya birkaç uzmanlık alanında özelleşebilmek. |
|
7) |
Üretimin her aşamasında video oyun bilgi alanı içinde ve dışında araştırma yapabilmek, veri süzebilmek ve sentez yapabilmek. Disiplinler arası araştırma yapabilmek. Farklı kaynaklardan doğan içerikleri birbirlerine kararak özgün fikirler üretmek. Öğrenmeyi öğrenmek. |
|
8) |
Profesyonel dijital içerik üretim araçlarını ve teknolojilerini anlamak, öğrenmek ve kullanmak. Farklı üretim gereksinimlerine hizmet edecek iş akışları tasarlayabilmek. İş akışına dahil olan teknolojileri, alışılagelmiş ve bilinen kapsamları dışında kullanabilmek ve yeri geldiğinde yeni kapsamlara hizmet edecek teknolojiler araştırmak, keşfetmek ve işlevlendirebilmek. |
|