DIL502 Akademik İngilizce 2İstinye ÜniversitesiAkademik Programlar DiyalizÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Diyaliz

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DIL502
Ders İsmi: Akademik İngilizce 2
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Eğitim Danışmanı GÜLŞAH ERDAŞ
Dersi Veren(ler): Uzman GÖKÇE DURU
Uzman EMİNE TANRISEVEN
Uzman CAN GENCER UÇAR
Uzman HATİCE BETÜL COŞKUN
Eğitim Danışmanı KAHRAMAN AKIN
Uzman NİHAN ÖCAL
Öğr. Gör. ELİF MOLLAMEHMETOĞLU
Öğr. Gör. AYSU ASLI YENİKAN GÜNER
Öğr. Gör. GİZEM İNCİ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Fakülte öğrencilerine sunulan akademik ingilizce dersidir. Öğrencilerin devam ettikleri akademik programlara yönelik Öğretim görevlilerimiz tarafından hazırlanan özgün mesleki materyaller kullanılarak, orta altı düzeyde mesleki dil becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. Alanlarındaki güncel gelişmeler ve çalışmalar, mesleklerine yönelik doğa ve sosyal bilimlerindeki temel konular işlenmektedir
Dersin İçeriği: Öğrenciler kendi alanları ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder, bunlar hakkında akademik makale ve okuma parçaları okur, çözümler ve çeşitli kompozisyonlar yazarlar. Dönem içinde çeşitli projeler ve devler ile gelişimleri desteklenir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler kendi alanları ile ilgili temel kavramları öğrenirler
2) Öğrenciler kendi alanları ile ilgili güncel gelişmeleri takip ederler
3) Öğrenciler bölüm dersleri ile ilgili araştırmalar yapar, ödev hazırlarlar
4) öğrenciler kendi alanlarına yönelik çeşitli sunum ve ödevler hazırlarlar

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) kişileri tanıtma, özelliklerinden bahsetme, sevilen ve sevilmeyen şeylerin anlatımı, fikir birliği ve ayrılığı konusunda kullanım Interchange 3 Unit 1
2) Olası kariyer planlarından bahsetme, iş tanımları ve çeşitli işler arasında seçim yapımı. Sıfat ve isim dilbilgisi kuralları Interchange 3 Unit 2
3) Direk ve dolaylı ricalarda bulunmak, kabul ve reddetmek. Kip belirteçleri kullanımı Interchange 3 unit 3
4) Hikaye anlatımı, geçmişteki olayların ve hikayelerin anlatımı. Geçmiş zaman ve şimdiki zamanın hikayesi dilbilgisi konuları Interchange 3 unit 4
5) sıfat ve ilgi cümleleri ve akademik alanda çeşitli kullanımları Interchange 3 unit 5
6) Etken ve edilgen cümle yapıları Interchange 3 unit 6
7) Çıkarımlar yapmak, açıklamalarda bulunmak, varsayımsal olaylar hakkında tanımlarda bulunmak ve karmaşık durumlar için tavsiyede bulunmak Interchange 3 unit 7
8) vize haftası
9) talking about things you need to have done, asking for giving advice or suggestions. Get or have something done. Interchange 3 unit 8
10) iş görüşmeleri için ingilizce diyaloglar,reklam ve sloganlarla ilgili konuşmalar Interchange 3 unit 9
11) dilbiligisinde kipler kullanılarak tavsiye ve fikir vermek ve bunların cümle içinde kullanımı ve eklenti soruları- mi? mı? Interchange 3 unit 10
12) olaylar ve durumlar hakkında fikir belirtme, geçmişteki olaylar hakkında konuşma ve dilbiligisi kalıpları Interchange 3 unit 11
13) dilbilgisi kalıpları kullanılarak birşeyin nasıl yapıldığı hakkında bilgil alışverişinde bulunmak. Interchange 3 unit 12
14) Revision Progress Check
15) final haftası
16) final haftası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bölüm öğretim görevlilieri tarafından hazırlanmış, tamamen öğrencilerin alanlarına yönelik kitapçıklar kullanılır.
Diğer Kaynaklar: Çeşitli websiteleri ve güncel makaleler kullanılır

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Mesleğinin yetki ve sorumluluklarını bilir, diyalizin temel fiziksel ilkeleri hakkında teorik ve pratik bilgi sahibidir.
2) Nefrolojinin genel konuları böbrek yetmezliği, böbrek hastalıkları, sıvı elektrolit sorunlar hakkında bilgi sahibidir ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir.
3) Hemodiyafiltrasyon Periton Diyalizi ve Hemodiyaliz cihazını kullanır.
4) Baştan sona hemodiyalizde hasta takibi yapabilir.
5) Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerlerinin farkında olup bunları çalışma ortamında kullanır.
6) Diyaliz tedavi yöntemleri ve çeşitleri hakkında bilgi sahibidir. Diyaliz konusundaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri yakından takip ederek kendini sürekli eğitir.
7) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
8) Takım çalışmasına yatkındır ve diğer alanlardaki sağlık ekip üyeleri ile etkili iletişim kurma becerisi gelişmiştir.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
10) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
12) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. İş güvenliği konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
13) Diyaliz hastalarının sağlık sorunları konusunda duyarlı olup sağlığı geliştirmeye yönelik bir bilinçle çalışır.
14) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
15) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleğinin yetki ve sorumluluklarını bilir, diyalizin temel fiziksel ilkeleri hakkında teorik ve pratik bilgi sahibidir.
2) Nefrolojinin genel konuları böbrek yetmezliği, böbrek hastalıkları, sıvı elektrolit sorunlar hakkında bilgi sahibidir ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir.
3) Hemodiyafiltrasyon Periton Diyalizi ve Hemodiyaliz cihazını kullanır.
4) Baştan sona hemodiyalizde hasta takibi yapabilir.
5) Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerlerinin farkında olup bunları çalışma ortamında kullanır.
6) Diyaliz tedavi yöntemleri ve çeşitleri hakkında bilgi sahibidir. Diyaliz konusundaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri yakından takip ederek kendini sürekli eğitir.
7) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
8) Takım çalışmasına yatkındır ve diğer alanlardaki sağlık ekip üyeleri ile etkili iletişim kurma becerisi gelişmiştir.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
10) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
12) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. İş güvenliği konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
13) Diyaliz hastalarının sağlık sorunları konusunda duyarlı olup sağlığı geliştirmeye yönelik bir bilinçle çalışır.
14) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
15) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Uygulama 13 % 0
Ödev 10 % 10
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 0 4 56
Ödevler 10 0 7 70
Ara Sınavlar 1 0 1 1
Final 1 0 1 1
Toplam İş Yükü 128