Bilgisayar Programcılığı | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | DIL501 | ||||
Ders İsmi: | Akademik İngilizce 1 | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Eğitim Danışmanı GÜLŞAH ERDAŞ | ||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr. Gör. BEHROOZ RASAEI Öğr. Gör. NOORHAN QASIM MOHAMMED AL-ANI Öğr. Gör. SHAMIM BAZOOBANDI Öğr. Gör. ASSEM AMIRZHANOVA Öğr. Gör. STAFF Öğr. Gör. İLKAY ÖZDEN Eğitim Danışmanı GÖKCAN AYDIN Eğitim Danışmanı ERDEM AYDEMİR Uzman EMİNE TANRISEVEN Uzman CAN GENCER UÇAR Eğitim Danışmanı GÜLŞAH ERDAŞ Eğitim Danışmanı AHMET KAPLAN Öğr. Gör. İLYAS DENİZ ÇINAR Eğitim Danışmanı ATİLLA ONURALP KOCABALCIOĞLU Öğr. Gör. CEM ŞENCAN Öğr. Gör. DİLAY NUR CANDAN Öğr. Gör. MELİKE İŞCAN Öğr. Gör. MOHAMMAD REZA KHODADADI Öğr. Gör. FURKAN ATMACA Öğr. Gör. GİZEM İNCİ |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin devam ettikleri akademik program göz önüne alınarak, İngilizce okuma ve yazma becerilerini geliştirmek amaçlı çeşitli akademik metinler okutulmaktadır ve yazma çalışmaları yapılmaktadır. Öğrencinin kendi mesleğine ve bölümüne yönelik İngilizce akademik literatürde temel araştırmaları ve okumaları yapacak düzeye ulaşması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Ders içeriği, öğrencilerin dört temel dil yeteneği olan okuma, yazma, dinleme ve konuşmasını geliştirmeye yönelik aktivitelerden oluşmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İlgi alanıyla örtüşen veya mesleki konulardaki basit metinleri okuyabilir, bir metin içindeki anlatılmak istenen temel fikri anlayabilir. 2) Günlük hayatta sık karşılaştığı ve aşina olduğu konulardaki dayalı yazılı ve sözlü ifadeleri ana hatlarıyla anlayabilir. 3) Yabancı dilin konuşulduğu yerlerde veya seyahat ederken iletişim kurmasını gerektiren alışveriş veya adres tarifi gibi çoğu durumun üstesinden gelebilir. 4) Kişisel ilgi alanları dahilindeki konularda basit, ancak fikirler arası bağlantıların oluşturulmuş olduğu metinler yazabilir. 5) Yaşadıklarını ve tecrübelerini aktarabilir; hayallerinden ve isteklerinden söz edebilir, düşüncelerini ve planlarını kısaca nedenleriyle anlatabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Geçmiş zaman, alışkanlıklar için used to kalıbı | Interchange 2 ünite 1 |
2) | Sayılabilir ve sayılamayan isimler | Interchange 2 ünite 2 |
3) | Sıfatlarla değerlendirme ve karşılaştırmalar | Interchange 2 ünite 3 |
4) | Simple Past ile Present Perfect karşılaştırması | Interchange 2 ünite 4 |
5) | Be going to ve will ile gelecek zaman | Interchange 2 ünite 5 |
6) | İki kısımlı fiiller | Interchange 2 ünite 6 |
7) | Gerunds ve Infinitives | Interchange 2 ünite 7 |
8) | Vize Haftası | |
9) | Zaman zarfı cümlecikleri | Interchange 2 ünite 8 |
10) | Koşul cümleleri | Interchange 2 ünite 9 |
11) | Kısa cevaplar. | Interchange 2 ünite 10. |
12) | Edilgen cümleler. Past Simple ile Past Continuous karşılaştırması. | Interchange 2 ünite 11 ve 12. |
13) | Kişi için ilgi zamirleri. Modal verbs. | Interchange 2 ünite 13 ve 14. |
15) | Gerçek olmayan koşul cümleleri. Aktarılan konuşma. | Interchange 2 ünite 15 ve 16. |
15) | Final Haftası | |
16) | Final Haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | Interchange (Cambridge Yayınları) |
Diğer Kaynaklar: | Öğrencilerin alanlarına yönelik gelişmeleri yakından takip edebilecekleri websiteleri, güncel makale ve araştırmalar. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. | |||||||||||||
2) Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. | |||||||||||||
3) Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. | |||||||||||||
4) Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. | |||||||||||||
5) Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. | |||||||||||||
6) Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. | |||||||||||||
7) Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. | |||||||||||||
8) Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. | |||||||||||||
9) İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. | |||||||||||||
10) Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. | |||||||||||||
11) Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. | |||||||||||||
12) Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. | |||||||||||||
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. | 1 |
2) | Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. | 2 |
3) | Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. | 2 |
4) | Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. | 2 |
5) | Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. | 1 |
6) | Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. | 2 |
7) | Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. | 2 |
8) | Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. | 2 |
9) | İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. | 1 |
10) | Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. | 1 |
11) | Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. | 2 |
12) | Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. | 2 |
13) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 10 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 4 | 56 | |||
Ödevler | 10 | 0 | 7 | 70 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 1 | 1 | |||
Final | 1 | 0 | 1 | 1 | |||
Toplam İş Yükü | 128 |