DIL102 Genel İngilizce 2İstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Grafik TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Grafik Tasarımı

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DIL102
Ders İsmi: Genel İngilizce 2
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Eğitim Danışmanı GÜLŞAH ERDAŞ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İngilizce başlangıç seviyesi dilbilgisi ve iletişim becerilerini öğrencilere kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Bu derste, öğrencilerin günlük hayatta kişisel bilgileri, aile bilgileri, alışveriş, ikametgâh, iş bilgileri, yol sorma ve tarif etme, toplu taşıma araçları ile ilgili temel ifadeleri öğrenmeleri hedeflenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler çok basit dilde yazılmış kısa metinlerin anafikrini anlayabilir.
2) Öğrenciler sık kullanılan çok temel deyimleri ve günlük ifadeleri anlayabilir ve çoğunu kullanabilir.
3) Öğrenciler kendini veya başkalarını tanıtabilir ve çok basit düzeyde kendini tanıtan cümleler yazabilir.
4) Öğrenciler iletişim kurulan kişinin çok anlaşılır ve yavaş bir biçimde konuşması ve yardım etmesi koşuluyla basit düzeyde iletişim kurabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Restoranda kullanılan kalıplar / Kıyafetler
2) Sıfatlar / Hava durumu ile ilgili bilgiler
3) Zorunluluk ve gereklilik bildiren ifadeleri kullanabilmek (Have to / must)
4) Karşılaştırma sıfatları / Üstünlük derecesi bildiren sıfatlar
5) Coğrafi yer şekilleri / Zarflar
6) Present Perfect Tense
7) Ofis materyalleri ve ofis aktiviteleri / Used to
8) Vize sınavı
9) Past Continuous Tense
10) Miktar ifadeleri / Yemek pişirirken kullanılan sözcük ve ifadeler
11) Gelecek zaman : Will / Parayla ilgili fiil ve isimler
12) Koşul cümleleri
13) Ev aletleri - Should/shouldn't
14) Bağlaçlar (ve, ama, çünkü, bu yüzden)
15) Final sınavı
16) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders öğretmenleri tarafından hazırlanmış, online kullanılan slaytlar.
Diğer Kaynaklar: Online slides prepared by the course instructors.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Yaratıcı Düşünme ve Problem Çözme: Öğrenciler, yaratıcı düşünme becerilerini geliştirerek tasarım problemlerine yenilikçi ve etkili çözümler üretebilirler. Eleştirel düşünme ve analiz yetenekleri sayesinde, karşılaştıkları tasarım zorluklarını farklı açılardan değerlendirebilir ve en uygun çözüm yollarını belirleyebilirler. Problem çözme sürecinde araştırma yapma, bilgi toplama ve analiz etme becerilerini kullanarak, tasarım süreçlerini iyileştirme yetkinliğine sahip olurlar.
2) Tasarım İlkeleri ve Teknik Bilgi: Öğrenciler, temel tasarım ilkelerini (kompozisyon, denge, kontrast, uyum, ritim vb.) öğrenerek, profesyonel ve estetik açıdan başarılı tasarımlar oluşturabilirler. Renk teorisi, tipografi, hiyerarşi ve grid sistemleri gibi tasarım prensiplerini uygulayarak etkili görsel iletişim sağlama becerisine sahip olurlar. Teknik bilgi ve beceriler, öğrencilerin tasarım sürecinde karşılaştıkları teknik sorunları çözmelerine ve projelerini profesyonel standartlarda gerçekleştirmelerine olanak sağlar.
3) Dijital ve Baskı Tasarımı: Öğrenciler, dijital ortamlarda kullanılacak grafik tasarım yapmayı öğrenirler. Bu kapsamda, dijital illüstrasyon, web tasarımı, kullanıcı arayüzü (UI) tasarımı ve hareketli grafikler (motion graphics) gibi birçok farklı alanda dijital projelerde çalışabilirler. Yayın grafiği alanında ise, broşür, katalog, kitap kapağı, dergi ve gazete tasarımı gibi çeşitli projeler üzerinde uzmanlaşabilirler. Farklı medya türlerine uygun tasarım yapabilme yetenekleri, öğrencilerin geniş bir yelpazede iş bulma imkanını artırır.
4) Tasarım Programlarının Kullanımı: Öğrenciler, grafik tasarım programlarını (Adobe Photoshop, Illustrator, InDesign, After Effects, XD vb.) etkin bir şekilde kullanmayı öğrenirler. Program bilgisi, öğrencilerin sektörde profesyonel süreçlere dahil olmalarını hızlandırır. Teknik yetkinlikleri sayesinde, projelerini dijital ve basılı medya ortamlarına uygun formatlarda sunabilirler.
5) Portfolyo Oluşturma: Öğrenciler, mezuniyet sonrası iş başvurularında kullanabilecekleri profesyonel bir portfolyo oluştururlar. Portfolyo çalışmaları, öğrencilerin yeteneklerini ve projelerini sergileme fırsatı sunar ve işverenlerin dikkatini çekmelerine yardımcı olur. Portfolyo hazırlama sürecinde, öğrencilere proje yönetimi, zaman planlaması ve sunum teknikleri konusunda eğitim verilir.
6) İletişim ve Sunum Becerileri: Öğrenciler, tasarımlarını etkili bir şekilde sunmayı ve savunmayı öğrenirler. Bu beceri, iş görüşmelerinde, müşteri toplantılarında ve proje sunumlarında önemli bir avantaj sağlar. Sözlü ve yazılı iletişim yetenekleri sayesinde, tasarım süreçlerini ve projelerini açık ve anlaşılır bir şekilde ifade edebilirler. Ekip çalışması ve işbirliği gerektiren projelerde, iletişim becerileri sayesinde başarılı işbirlikleri kurabilirler.
7) Sanat ve Tasarım Tarihi Bilgisi: Öğrenciler, sanat ve tasarım tarihine dair bilgi sahibi olarak, modern tasarımın kökenlerini ve evrimini anlarlar. Tarihsel ve kültürel bağlamları analiz edebilme yetenekleri, öğrencilere tasarımlarında daha derin ve anlamlı içerikler üretme fırsatı verir. Sanat ve tasarım tarihindeki önemli akımlar, sanatçılar ve tasarımcılar hakkında bilgi sahibi olarak, günümüz tasarım trendlerini ve gelecekteki olası gelişmeleri daha iyi anlamaları hedeflenmektedir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yaratıcı Düşünme ve Problem Çözme: Öğrenciler, yaratıcı düşünme becerilerini geliştirerek tasarım problemlerine yenilikçi ve etkili çözümler üretebilirler. Eleştirel düşünme ve analiz yetenekleri sayesinde, karşılaştıkları tasarım zorluklarını farklı açılardan değerlendirebilir ve en uygun çözüm yollarını belirleyebilirler. Problem çözme sürecinde araştırma yapma, bilgi toplama ve analiz etme becerilerini kullanarak, tasarım süreçlerini iyileştirme yetkinliğine sahip olurlar.
2) Tasarım İlkeleri ve Teknik Bilgi: Öğrenciler, temel tasarım ilkelerini (kompozisyon, denge, kontrast, uyum, ritim vb.) öğrenerek, profesyonel ve estetik açıdan başarılı tasarımlar oluşturabilirler. Renk teorisi, tipografi, hiyerarşi ve grid sistemleri gibi tasarım prensiplerini uygulayarak etkili görsel iletişim sağlama becerisine sahip olurlar. Teknik bilgi ve beceriler, öğrencilerin tasarım sürecinde karşılaştıkları teknik sorunları çözmelerine ve projelerini profesyonel standartlarda gerçekleştirmelerine olanak sağlar.
3) Dijital ve Baskı Tasarımı: Öğrenciler, dijital ortamlarda kullanılacak grafik tasarım yapmayı öğrenirler. Bu kapsamda, dijital illüstrasyon, web tasarımı, kullanıcı arayüzü (UI) tasarımı ve hareketli grafikler (motion graphics) gibi birçok farklı alanda dijital projelerde çalışabilirler. Yayın grafiği alanında ise, broşür, katalog, kitap kapağı, dergi ve gazete tasarımı gibi çeşitli projeler üzerinde uzmanlaşabilirler. Farklı medya türlerine uygun tasarım yapabilme yetenekleri, öğrencilerin geniş bir yelpazede iş bulma imkanını artırır.
4) Tasarım Programlarının Kullanımı: Öğrenciler, grafik tasarım programlarını (Adobe Photoshop, Illustrator, InDesign, After Effects, XD vb.) etkin bir şekilde kullanmayı öğrenirler. Program bilgisi, öğrencilerin sektörde profesyonel süreçlere dahil olmalarını hızlandırır. Teknik yetkinlikleri sayesinde, projelerini dijital ve basılı medya ortamlarına uygun formatlarda sunabilirler.
5) Portfolyo Oluşturma: Öğrenciler, mezuniyet sonrası iş başvurularında kullanabilecekleri profesyonel bir portfolyo oluştururlar. Portfolyo çalışmaları, öğrencilerin yeteneklerini ve projelerini sergileme fırsatı sunar ve işverenlerin dikkatini çekmelerine yardımcı olur. Portfolyo hazırlama sürecinde, öğrencilere proje yönetimi, zaman planlaması ve sunum teknikleri konusunda eğitim verilir.
6) İletişim ve Sunum Becerileri: Öğrenciler, tasarımlarını etkili bir şekilde sunmayı ve savunmayı öğrenirler. Bu beceri, iş görüşmelerinde, müşteri toplantılarında ve proje sunumlarında önemli bir avantaj sağlar. Sözlü ve yazılı iletişim yetenekleri sayesinde, tasarım süreçlerini ve projelerini açık ve anlaşılır bir şekilde ifade edebilirler. Ekip çalışması ve işbirliği gerektiren projelerde, iletişim becerileri sayesinde başarılı işbirlikleri kurabilirler.
7) Sanat ve Tasarım Tarihi Bilgisi: Öğrenciler, sanat ve tasarım tarihine dair bilgi sahibi olarak, modern tasarımın kökenlerini ve evrimini anlarlar. Tarihsel ve kültürel bağlamları analiz edebilme yetenekleri, öğrencilere tasarımlarında daha derin ve anlamlı içerikler üretme fırsatı verir. Sanat ve tasarım tarihindeki önemli akımlar, sanatçılar ve tasarımcılar hakkında bilgi sahibi olarak, günümüz tasarım trendlerini ve gelecekteki olası gelişmeleri daha iyi anlamaları hedeflenmektedir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 16
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 44