Dersin Amacı: |
Dramanın tanımı,önemi ve çocuk gelişimi üzerine etkilerini kavrayabilme.
Dramatik etkinlik türlerini kavrayabilme.
Dramanın planlanmasını kavrayabilme.
Dramanın uygulanmasını kavrayabilme.
|
Dersin İçeriği: |
Drama dersinde drama ile ilgili temel kavramlar,ilkeler,yöntemler,drama uygulamaları, dramanın kullanım alanları,eğitimde dramanın yeri ve önemi,dramanın çocuğun gelişimine etkileri,eğitimde drama,özel eğitimde drama,çocuklarda dramanın kullanımı,eğitimde yaratıcı drama programının içeriği ve planlanması,uygulanması ve değerlendirilmesi yapılacaktır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Drama ve Dramada Kullanılan Temel Kavramlar |
Ders Notları |
2) |
Dramanın Gelişim Alanlarına Etkisi |
Ders Notları |
3) |
Dramanın Bileşenleri |
Ders Notları |
3) |
Dramanın Gelişim Alanlarına Etkisi |
Ders Notları |
4) |
Drama Uygulama Aşamaları ve Oyun ile İlişkisi |
Ders Notları |
5) |
Dramada Kullanılan Teknikler, Planlama ve Değerlendirme |
Ders Notları |
6) |
Drama Etkinliklerinde Kullanılan Teknikler/ Dramatizasyon |
Ders Notları |
7) |
Drama Etkinliklerinde Kullanılan Teknikler/Doğaçlama |
Ders Notları |
8) |
Vize |
|
9) |
Drama Etkinliklerinde Kullanılan Teknikler/Rol Oynama |
Ders Notları |
10) |
Drama Etkinliklerinde Kullanılan Teknikler/Pantomim |
Ders Notları |
11) |
Drama Etkinliklerinde Kullanılan Teknikler/Hikaye Tamamlama |
Ders Notları |
12) |
Drama Etkinliklerinde Kullanılan Diğer Teknikler |
Ders Notları |
13) |
Drama Etkinlik Planı ve Grup Sunumu |
Ders Notları |
14) |
Drama Etkinlik Planı ve Grup Sunumu |
Ders Notları |
15) |
Drama Etkinlik Planı ve Grup Sunumu |
Ders Notları |
16) |
Final |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları, uygun öğrenme ortamları, materyalleri hazırlar, uygular ve değerlendirir. |
3 |
2) |
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. |
3 |
3) |
Bilim ve teknolojiyi takip eder ve eleştirel düşünme becerilerine sahiptir. |
2 |
4) |
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. |
2 |
5) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. |
1 |
6) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
1 |
7) |
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. |
2 |
8) |
Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri alanda çalışan kişilerle ve toplumsal sorumluluk bilinciyle iletişime geçtiği herkesle paylaşır. |
2 |
9) |
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. |
2 |
10) |
Demokrasi, insan hakları, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri, ilgili mevzuatı bilir ve buna uygun davranır. |
2 |
11) |
Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, problem çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. |
3 |
12) |
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılmasına yönelik uygulamaları bilir. Bu çocuklara yönelik problem durumuna farklı çözüm yolları üretebilme becerisine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların çözümler için görev almalarını sağlar |
3 |
13) |
Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir. |
3 |
14) |
Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araç gereçleri seçer, kullanır. Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile iletişime geçer. |
3 |
15) |
Birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. |
2 |