Dersin Amacı: |
0-18 yaş grubundaki çocukların sosyal-duygusal, bilişsel, motor, dil ve özbakım alanlarında gelişimlerini değerlendirmeye yönelik araçları tanıma ve kullanma, gelişimsel gereksinimleri tespit etme, gelişim raporu yazma, gelişim destek programı planlama, gelişimi destekleyici öneriler geliştirme, gelişimsel izlem-takip yapma ve raporlaştırma becerisi kazanmasını sağlamak. |
Dersin İçeriği: |
0-18 yaş grubu çocuklara yönelik geliştirilmiş gelişim değerlendirme araçları, gelişim değerlendirme stratejileri, gelişim değerlendirme raporu yazımı, gelişimsel destek programım planlama, gelişimsel öneri verme, alan uygulaması |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
0-18 yaş grubu çocuklar için uygun gelişim araçlarını seçme ve alanda uygulama |
|
2) |
0-18 yaş grubu çocuklar için uygun gelişim araçlarını seçme ve alanda uygulama |
|
3) |
0-18 yaş grubu çocuklar için uygun gelişim araçlarını seçme ve alanda uygulama |
|
4) |
0-18 yaş grubu çocuklar için uygulanan gelişim araçlarından elde edilen bilgiler doğrultusunda gelişim raporu yazma ve gelişimsel gereksinimleri belirleme |
|
5) |
0-18 yaş grubu çocuklar için uygulanan gelişim araçlarından elde edilen bilgiler doğrultusunda gelişim raporu yazma ve gelişimsel gereksinimleri belirleme |
|
6) |
0-18 yaş grubu çocuklar için uygulanan gelişim araçlarından elde edilen bilgiler doğrultusunda gelişim raporu yazma ve gelişimsel gereksinimleri belirleme |
|
7) |
0-18 yaş grubu çocuklar için uygulanan gelişim araçlarından elde edilen bilgiler doğrultusunda gelişimsel gereksinimleri belirleme ve gelişim raporu yazma
|
|
8) |
0-18 yaş grubu çocuklar için uygulanan gelişim araçlarından elde edilen bilgiler doğrultusunda gelişimsel gereksinimleri belirleme ve gelişim raporu yazma
|
|
9) |
0-18 yaş grubu çocuklar için uygulanan gelişim araçlarından elde edilen bilgiler doğrultusunda gelişimsel gereksinimleri belirleme ve gelişim raporu yazma
|
|
10) |
0-18 yaş grubu çocuklar için belirlenen gelişimsel gereksinimler doğrultusunda gelişimsel öneriler geliştirme |
|
11) |
0-18 yaş grubu çocuklar için belirlenen gelişimsel gereksinimler doğrultusunda gelişimsel öneriler geliştirme |
|
12) |
0-18 yaş grubu çocuklar için belirlenen gelişimsel gereksinimler doğrultusunda gelişimsel öneriler geliştirme |
|
13) |
0-18 yaş grubu çocuklar için belirlenen gelişimsel gereksinimler doğrultusunda gelişimsel öneriler geliştirme |
|
14) |
0-18 yaş grubu çocuklar için belirlenen gelişimsel gereksinimler doğrultusunda gelişimsel öneriler geliştirme |
|
15) |
Uygulama raporu teslimi |
|
16) |
Uygulama raporu teslimi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur. |
3 |
2) |
Çocuk Gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanır. |
3 |
3) |
Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak kendini ifade eder, gerekli mesleki çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sorumluluk alır. |
3 |
4) |
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri anlayarak güncel yaşantıları ile ulusal ve uluslararası gelişmeleri ilişkilendirir. |
3 |
5) |
Çocuk Gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
3 |
6) |
Çocuk Gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
3 |
7) |
Çocuk Gelişimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirler ve gerekli yönlendirmeleri yapar. |
3 |
8) |
Çocuk Gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile sosyal, kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır. |
3 |
9) |
Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (kitap, bilgi notu, kitapçık, oyuncak, eğitici öğretici araçlar vb.) planlar, hazırlar, değerlendirir ve materyalleri çocuğun ve ailenin yüksek yararına uygun olarak kullanır. |
3 |
10) |
.Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki mesleki uygulamalar için gerekli temel bilgiye sahip olur. |
3 |
11) |
Mesleki alandaki tüm uygulamalarda ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun davranır. |
3 |
12) |
Çocuk Gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar. |
3 |
13) |
Avrupa bilgisayar kullanma lisansı açısından ileri düzey bilgisayar kullanma becerilerine sahiptir. |
3 |
14) |
Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 seviyesi İngilizce dil hakimiyetine sahiptir. |
3 |
15) |
Çocuk Gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterir. |
3 |