Ders Kodu: | CGE403 | ||||
Ders İsmi: | Çocuk Odaklı Aile Danışmanlığı | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. ŞEBNEM GÜMÜŞCÜ | ||||
Dersi Veren(ler): | Şebnem Gümüşçü | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı , öğrencilere farklı aile yapılarını tanıtmak, aile çocuk ilişkilerinde ortaya çıkabilecek problemleri ve çocuğun gelişimine etkisini anlamalarını ,çocuk merkezli aile danışmanlığı çalışmalarının esaslarını kavramalarını sağlamaktır |
Dersin İçeriği: | Aile sistemi ve aile danışmanlığı yaklaşımlarına genel bakış, Ana-baba ve Çocuk Etkileşimi, Ailelerin çocuklarına karşı gösterdiği tutumlar ve çocukların gelişimine etkileri, Disiplin yöntemleri, ana-baba davranışlarının çocuklara etkileri, Engelli çocuğun aileye katılımı ve ailelerde görülen psikolojik süreçler, Danışman aile etkileşimi, Çocuk gelişim takibinde izlenecek aşamalar ve aileye danışmanlık, Eğitim ortamlarında ailelere rehberlik ve eğitim çalışmalarında kullanılan yöntem |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ailelerin çocuk gelişimi ve eğitimi üzerindeki etkisini fark eder, 2) Farklı tutumların ve davranışların çocukların kişilik gelişimine nasıl etki ettiğini bilir 3) Değişik psikolojik süreçler içindeki ailelere uygun yaklaşımlar sergileme becerilerini kazanır 4) Çocuk gelişim takibinde izleyeceği yolları kavrar 5) Çocuk ve ailesinin gereksinimlerine uygun danışmanlık hizmetlerini analiz eder 6) Eğitim ortamlarında ailelerle etkili etkileşim yöntemlerine ilişkin becerileri kazanır |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Aile sistemi ve aile danışmanlığı yaklaşımlarına genel bakış | |
2) | Aile sistemi ve aile danışmanlığı yaklaşımlarına genel bakış | |
3) | Ana-baba ve Çocuk Etkileşimi, sağlıklı aile özellikleri | |
4) | Ailelerin çocuklarına karşı gösterdiği tutumlar ve çocukların gelişimine etkileri | |
5) | Disiplin yöntemleri, ana-baba davranışlarının çocuklara etkileri | |
6) | Engelli çocuğun aileye katılımı ve ailelerde görülen psikolojik süreçler | |
7) | Ailelerde stres | |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Danışman- aile etkileşimi | |
10) | Çocuk gelişim takibinde izlenecek aşamalar ve aileye danışmanlık | |
11) | Çocuk gelişim takibinde izlenecek aşamalar ve aileye danışmanlık | |
12) | Eğitim ortamlarında ailelere rehberlik ve eğitim çalışmalarında kullanılan yöntemler | |
13) | Olgu Sunumları | |
14) | Final-Ödev |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Notları, Güncel Akademik Yayınlar |
Diğer Kaynaklar: | 1-Fişek, G., Sükan, Z. (1993). Çocuğunuz ve Siz Türkiye’de Okul Öncesi Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Projesi, MEB Basımevi, İstanbul 2-Yavuzer, H.(1986). Ana-baba ve Çocuk, Remzi Kitabevi, İstanbul 3-Nazlı,S.(2007)Aile Danışmanlığı.Anı Yayıncılık,Ankara 4-------(2010)Özel Eğitimde Aile Eğitimi ve Rehberliği(Edit.Atilla Cavkaytar)Maya Akademi Yayıncılık,Ankara 5-Metin,N.(2012).Özel Gereksinimli Çocuğun Aileye Katılımı.(Edit:N.Metin) Maya Akademi Yayıncılık,Ankara |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 57 |