Dersin Amacı: |
Dersin amacı , öğrencilere farklı aile yapılarını tanıtmak, aile çocuk ilişkilerinde ortaya çıkabilecek problemleri ve çocuğun gelişimine etkisini anlamalarını ,çocuk merkezli aile danışmanlığı çalışmalarının esaslarını kavramalarını sağlamaktır
|
Dersin İçeriği: |
Aile sistemi ve aile danışmanlığı yaklaşımlarına genel bakış, Ana-baba ve Çocuk Etkileşimi, Ailelerin çocuklarına karşı gösterdiği tutumlar ve çocukların gelişimine etkileri, Disiplin yöntemleri, ana-baba davranışlarının çocuklara etkileri, Engelli çocuğun aileye katılımı ve ailelerde görülen psikolojik süreçler, Danışman aile etkileşimi, Çocuk gelişim takibinde izlenecek aşamalar ve aileye danışmanlık, Eğitim ortamlarında ailelere rehberlik ve eğitim çalışmalarında kullanılan yöntem |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Aile sistemi ve aile danışmanlığı yaklaşımlarına genel bakış |
|
2) |
Aile sistemi ve aile danışmanlığı yaklaşımlarına genel bakış |
|
3) |
Ana-baba ve Çocuk Etkileşimi, sağlıklı aile özellikleri |
|
4) |
Ailelerin çocuklarına karşı gösterdiği tutumlar ve çocukların gelişimine etkileri |
|
5) |
Disiplin yöntemleri, ana-baba davranışlarının çocuklara etkileri |
|
6) |
Engelli çocuğun aileye katılımı ve ailelerde görülen psikolojik süreçler |
|
7) |
Ailelerde stres |
|
8) |
Vize Sınavı |
|
9) |
Danışman- aile etkileşimi |
|
10) |
Çocuk gelişim takibinde izlenecek aşamalar ve aileye danışmanlık |
|
11) |
Çocuk gelişim takibinde izlenecek aşamalar ve aileye danışmanlık |
|
12) |
Eğitim ortamlarında ailelere rehberlik ve eğitim çalışmalarında kullanılan yöntemler |
|
13) |
Olgu Sunumları |
|
14) |
Final-Ödev |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Ders Notları, Güncel Akademik Yayınlar |
Diğer Kaynaklar: |
1-Fişek, G., Sükan, Z. (1993). Çocuğunuz ve Siz Türkiye’de Okul Öncesi Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Projesi, MEB Basımevi, İstanbul
2-Yavuzer, H.(1986). Ana-baba ve Çocuk, Remzi Kitabevi, İstanbul
3-Nazlı,S.(2007)Aile Danışmanlığı.Anı Yayıncılık,Ankara
4-------(2010)Özel Eğitimde Aile Eğitimi ve Rehberliği(Edit.Atilla Cavkaytar)Maya Akademi Yayıncılık,Ankara
5-Metin,N.(2012).Özel Gereksinimli Çocuğun Aileye Katılımı.(Edit:N.Metin) Maya Akademi Yayıncılık,Ankara |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur. |
3 |
2) |
Çocuk Gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanır. |
2 |
3) |
Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak kendini ifade eder, gerekli mesleki çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sorumluluk alır. |
2 |
4) |
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri anlayarak güncel yaşantıları ile ulusal ve uluslararası gelişmeleri ilişkilendirir. |
3 |
5) |
Çocuk Gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
2 |
6) |
Çocuk Gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
1 |
7) |
Çocuk Gelişimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirler ve gerekli yönlendirmeleri yapar. |
1 |
8) |
Çocuk Gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile sosyal, kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır. |
2 |
9) |
Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (kitap, bilgi notu, kitapçık, oyuncak, eğitici öğretici araçlar vb.) planlar, hazırlar, değerlendirir ve materyalleri çocuğun ve ailenin yüksek yararına uygun olarak kullanır. |
3 |
10) |
.Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki mesleki uygulamalar için gerekli temel bilgiye sahip olur. |
1 |
11) |
Mesleki alandaki tüm uygulamalarda ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun davranır. |
3 |
12) |
Çocuk Gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar. |
3 |
13) |
Avrupa bilgisayar kullanma lisansı açısından ileri düzey bilgisayar kullanma becerilerine sahiptir. |
3 |
14) |
Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 seviyesi İngilizce dil hakimiyetine sahiptir. |
2 |
15) |
Çocuk Gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterir. |
2 |