Çocuk Gelişimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | CGE401 | ||||
Ders İsmi: | Sağlık Kuruluşlarında Klinik Uygulama | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. DİDEM ELİTEZ | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr.Öğr.Üy.Didem Elitez | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu uygulama dersinin amacı hastanede yatan çocukların gelişim özelliklerini, ruhsal durumlarını, çocuk, aile, personel etkileşimini, hastanede oyun ve oyun odalarını, hastane okullarını gözlemleme ve alana ilişkin uygulama yapma, çocuk ve aileleri hastaneye hazırlayıcı eğitim programı hazırlama becerilerinin kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Gözlem, gelişimsel değerlendirme, aile görüşmeleri, hastaneye hazırlayıcı eğitim, gelişimsel destek programı hazırlama ve uygulama |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Uygulama yapacağı alanda gözlem yapar 2) Uygulama alanında çocukların gelişimsel özelliklerini inceler ve değerlendirir 3) Uygulama alanında çocukların gelişimsel özelliklerini dikkate alarak planlama yapar 4) Uygulama alanında çocukların gelişimsel özelliklerini dikkate alarak yaptığı planları uygular ve değerlendirir 5) Uygulama alanında çocukların ailelerine danışmanlık yapar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Uygulama yapacağı alanda gözlem yapar | |
2) | Uygulama alanında çocukların gelişimsel özelliklerini inceler ve değerlendirir | |
3) | Uygulama alanında çocukların gelişimsel özelliklerini dikkate alarak planlama yapar, uygular ve değerlendirir | |
4) | Uygulama alanında çocukların gelişimsel özelliklerini dikkate alarak planlama yapar, uygular ve değerlendirir | |
5) | Uygulama alanında çocukların gelişimsel özelliklerini dikkate alarak planlama yapar, uygular ve değerlendirir | |
6) | Uygulama alanında çocukların gelişimsel özelliklerini dikkate alarak planlama yapar, uygular ve değerlendirir | |
7) | Uygulama alanında çocukların gelişimsel özelliklerini dikkate alarak planlama yapar, uygular ve değerlendirir | |
8) | Gelişimsel değerlendirme, aile görüşmeleri, hastaneye hazırlayıcı eğitim, gelişimsel destek programı hazırlama ve uygulama | |
9) | Uygulama alanında çocukların gelişimsel özelliklerini dikkate alarak planlama yapar, uygular ve değerlendirir | |
10) | Uygulama alanında çocukların gelişimsel özelliklerini dikkate alarak planlama yapar, uygular ve değerlendirir | |
11) | Uygulama alanında çocukların gelişimsel özelliklerini dikkate alarak planlama yapar, uygular ve değerlendirir | |
12) | Uygulama alanında çocukların gelişimsel özelliklerini dikkate alarak planlama yapar, uygular ve değerlendirir | |
13) | Uygulama alanında çocukların gelişimsel özelliklerini dikkate alarak planlama yapar, uygular ve değerlendirir | |
14) | Uygulama alanında çocukların gelişimsel özelliklerini dikkate alarak planlama yapar, uygular ve değerlendirir | |
15) | Uygulama alanında çocukların gelişimsel özelliklerini dikkate alarak planlama yapar, uygular ve değerlendirir | |
16) | Uygulama dosyası teslimi |
Ders Notları / Kitaplar: | Sadece ders notları kullanılacaktır. |
Diğer Kaynaklar: | Sadece ders notları kullanılacaktır. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur. | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
2) Çocuk Gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | ||||||||||
3) Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak kendini ifade eder, gerekli mesleki çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sorumluluk alır. | 1 | 3 | 3 | 2 | 2 | ||||||||||
4) Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri anlayarak güncel yaşantıları ile ulusal ve uluslararası gelişmeleri ilişkilendirir. | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | ||||||||||
5) Çocuk Gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | ||||||||||
6) Çocuk Gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | 1 | 3 | 3 | 3 | 1 | ||||||||||
7) Çocuk Gelişimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirler ve gerekli yönlendirmeleri yapar. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
8) Çocuk Gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile sosyal, kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır. | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
9) Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (kitap, bilgi notu, kitapçık, oyuncak, eğitici öğretici araçlar vb.) planlar, hazırlar, değerlendirir ve materyalleri çocuğun ve ailenin yüksek yararına uygun olarak kullanır. | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | ||||||||||
10) .Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki mesleki uygulamalar için gerekli temel bilgiye sahip olur. | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | ||||||||||
11) Mesleki alandaki tüm uygulamalarda ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun davranır. | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | ||||||||||
12) Çocuk Gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar. | 3 | 2 | 1 | 3 | |||||||||||
13) Avrupa bilgisayar kullanma lisansı açısından ileri düzey bilgisayar kullanma becerilerine sahiptir. | 2 | 2 | |||||||||||||
14) Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 seviyesi İngilizce dil hakimiyetine sahiptir. | 2 | 2 | |||||||||||||
15) Çocuk Gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterir. | 2 | 2 | 3 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur. | 3 |
2) | Çocuk Gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
3) | Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak kendini ifade eder, gerekli mesleki çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sorumluluk alır. | 3 |
4) | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri anlayarak güncel yaşantıları ile ulusal ve uluslararası gelişmeleri ilişkilendirir. | 3 |
5) | Çocuk Gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 3 |
6) | Çocuk Gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | 3 |
7) | Çocuk Gelişimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirler ve gerekli yönlendirmeleri yapar. | 3 |
8) | Çocuk Gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile sosyal, kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır. | 3 |
9) | Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (kitap, bilgi notu, kitapçık, oyuncak, eğitici öğretici araçlar vb.) planlar, hazırlar, değerlendirir ve materyalleri çocuğun ve ailenin yüksek yararına uygun olarak kullanır. | 3 |
10) | .Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki mesleki uygulamalar için gerekli temel bilgiye sahip olur. | 3 |
11) | Mesleki alandaki tüm uygulamalarda ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun davranır. | 3 |
12) | Çocuk Gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar. | 2 |
13) | Avrupa bilgisayar kullanma lisansı açısından ileri düzey bilgisayar kullanma becerilerine sahiptir. | 3 |
14) | Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 seviyesi İngilizce dil hakimiyetine sahiptir. | 3 |
15) | Çocuk Gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterir. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 60 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 14 | 83 |
Derse Özgü Staj | 14 | 112 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Ödevler | 14 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 297 |