Dersin Amacı: |
Çocuk gelişiminde yönetim ve girişimcilik konularında öğrencilerin çalışma hayatına bilinçli olarak başlamaları ve hem öğrencileri, aileleri, meslektaşları ve üst yönetimle iyi ilişkiler kurması, ayrıca bir iş kurma girişiminde ya da çalıştığı yöneticilik pozisyonlarında yetkilerini en yararlı şekilde kullanmalarını desteklemektir |
Dersin İçeriği: |
Yönetimin önemi, girişimciliğin önemi, gelişimi, fonksiyonları ve girişim türleri, girişimciliğin özellikleri ve girişimcilerdeki kişisel yeteneklerin geliştirilmesi, girişimcilikte motivasyon, yaratıcılık ve yenilik, iç ve dış girişimcilik, girişim finansmanı, girişimci için sermaye edinme yolları, buluş, marka ve tasarımların korunması, girişimcilikte iş fikirleri, iş planı hazırlama ve doküman haline getirilmesi, iş planı içinde yönetim, pazarlama, finans ve üretim planları, gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde girişimcilik, Türkiye’de girişimciliğin genel profili ve değerlendirmesi, Türkiye sağlık sektörünün girişimcilik potansiyelinin değerlendirilmesi, sağlık sektöründe girişimcilik öyküleri, sağlık sektöründe girişimcilikte örnek olay incelemeleri, ‘Çocuk Gelişimi’ mesleğinde girişimciliğin önemi ve iyi uygulama örnekleri.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanıtımı ve giriş: Çocuk gelişiminde yönetim ve girişimciliğin önemi ve amacı. |
|
2) |
Yönetimin Tanımı-kuramlar |
|
3) |
Yönetim Fonksiyonları |
|
4) |
Yönetici ve Liderlik |
|
5) |
Liderlik kuramları |
|
6) |
Zaman yönetimi ve Örgüt İklimi |
|
7) |
Girişimcilik Tanımı ve temel kavramlar |
|
8) |
Vize Sınavı |
|
9) |
Girişimci Olmayı Belirleyen Faktörler |
|
10) |
Girişimcilikte İş Fikri Geliştirme ve İş Planı |
|
11) |
Girişimcilik Türleri ve Girişimci olma nedenleri |
|
12) |
İş Kurma Nedenleri ve Girişimcilikte Başarılı ve Başarısızlık Nedenleri |
|
13) |
Girişimcilikte Fon Kaynakları , Girişimcilik Ve Teknoparklar |
|
14) |
Girişimcilikte İşbirliği Geliştirme ve Sosyal Ağların Önemi, İş Ahlakı, Sosyal Sorumluluk ve Girişimcilik |
|
15) |
Çocuk gelişiminde girişimcilik |
|
16) |
Final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur. |
3 |
2) |
Çocuk Gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanır. |
3 |
3) |
Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak kendini ifade eder, gerekli mesleki çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sorumluluk alır. |
3 |
4) |
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri anlayarak güncel yaşantıları ile ulusal ve uluslararası gelişmeleri ilişkilendirir. |
3 |
5) |
Çocuk Gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
3 |
6) |
Çocuk Gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
3 |
7) |
Çocuk Gelişimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirler ve gerekli yönlendirmeleri yapar. |
3 |
8) |
Çocuk Gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile sosyal, kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır. |
3 |
9) |
Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (kitap, bilgi notu, kitapçık, oyuncak, eğitici öğretici araçlar vb.) planlar, hazırlar, değerlendirir ve materyalleri çocuğun ve ailenin yüksek yararına uygun olarak kullanır. |
3 |
10) |
.Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki mesleki uygulamalar için gerekli temel bilgiye sahip olur. |
2 |
11) |
Mesleki alandaki tüm uygulamalarda ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun davranır. |
2 |
12) |
Çocuk Gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar. |
3 |
13) |
Avrupa bilgisayar kullanma lisansı açısından ileri düzey bilgisayar kullanma becerilerine sahiptir. |
2 |
14) |
Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 seviyesi İngilizce dil hakimiyetine sahiptir. |
3 |
15) |
Çocuk Gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterir. |
3 |