Dersin Amacı: |
Her öğrenci için dersin amacı;
Öğrencilere hastanede yatan çocukların gelişim özelliklerini, ruhsal durumlarını, çocuk, aile, personel etkileşimini, hastanede oyun ve oyun odalarını, hastane okullarını gözlemleme ve alana ilişkin uygulama yapma, çocuk ve aileleri hastaneye hazırlayıcı eğitim programı hazırlama, becerilerinin kazanımı amaçlanmaktadır. Ayrıca sağlık kuruluşlarından hizmet alacak çocuğun ailesine danışmanlık yapmak, I. ve II. Basamak sağlık kuruluşlarında çocukların gelişimlerine yönelik yapılabilecek çalışmalar ve sağlık problemi olan çocukların gelişimi ile ilgili yeterlilikler kazandırmayı hedefler.
|
Dersin İçeriği: |
‘Hastane ve Sağlık Kuruluşlarında Çocuk’ dersinde alınan teorik bilgi temelinde hastanelerde ve sağlık kuruluşlarında uygulama yapılması. Hasta çocuğa uygun ve doğru yaklaşım, hastaneye hazırlayıcı eğitim, katılımlı gözlem, gelişimsel performansın raporlanması, uzun dönemli ve kısa dönemli hedeflerin belirlenmesi, hedef grubun gereksinimlerine göre gelişimi destekleyici programlar oluşturma ve uygulama, gelişimi destekleyici programların etkililiğini ve grup performansını değerlendirme. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Gözlem |
|
2) |
Katılımlı Gözlem |
|
3) |
Katılımlı Gözlem |
|
4) |
Katılımlı Gözlem |
|
5) |
Katılımlı Gözlem |
|
6) |
Hedef Çalışma Grubuna yönelik gelişimsel destek programı hazırlama ve uygulama |
|
7) |
Hedef Çalışma Grubuna yönelik gelişimsel destek programı hazırlama ve uygulama |
|
8) |
Vize |
|
9) |
Hedef Çalışma Grubuna yönelik gelişimsel destek programı hazırlama ve uygulama |
|
10) |
Hedef Çalışma Grubuna yönelik gelişimsel destek programı hazırlama ve uygulama |
|
11) |
Hedef Çalışma Grubuna yönelik gelişimsel destek programı hazırlama ve uygulama |
|
12) |
Hedef Çalışma Grubuna yönelik gelişimsel destek programı hazırlama ve uygulama |
|
13) |
Hedef Çalışma Grubuna yönelik gelişimsel destek programı hazırlama ve uygulama |
|
14) |
Uygulanan gelişimsel destek programının etkililiğinin ve çalışılan grubun performansının değerlendirilmesi |
|
15) |
Genel Tekrar |
|
16) |
Final |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur. |
3 |
2) |
Çocuk Gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanır. |
3 |
3) |
Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak kendini ifade eder, gerekli mesleki çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sorumluluk alır. |
3 |
4) |
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri anlayarak güncel yaşantıları ile ulusal ve uluslararası gelişmeleri ilişkilendirir. |
3 |
5) |
Çocuk Gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
3 |
6) |
Çocuk Gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
3 |
7) |
Çocuk Gelişimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirler ve gerekli yönlendirmeleri yapar. |
3 |
8) |
Çocuk Gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile sosyal, kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır. |
3 |
9) |
Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (kitap, bilgi notu, kitapçık, oyuncak, eğitici öğretici araçlar vb.) planlar, hazırlar, değerlendirir ve materyalleri çocuğun ve ailenin yüksek yararına uygun olarak kullanır. |
3 |
10) |
.Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki mesleki uygulamalar için gerekli temel bilgiye sahip olur. |
3 |
11) |
Mesleki alandaki tüm uygulamalarda ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun davranır. |
3 |
12) |
Çocuk Gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar. |
2 |
13) |
Avrupa bilgisayar kullanma lisansı açısından ileri düzey bilgisayar kullanma becerilerine sahiptir. |
2 |
14) |
Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 seviyesi İngilizce dil hakimiyetine sahiptir. |
3 |
15) |
Çocuk Gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterir. |
3 |