Çocuk Gelişimi
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CGE208
Ders İsmi: Çocuk ve Oyun
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. DİDEM ELİTEZ
Dersi Veren(ler): Belma Tuğrul
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Oyunun Tanımı ve Özellikleri, Oyunun Önemi, Oyunun Gelişimsel Katkıları,Oyunun Tarihçesi
Oyun Kuramları,Çocuğun Gelişimine Bağlı Oyun Aşamaları,Oyun Türleri,Oyun Alanları
Oyuncaklar ve Oyun Materyalleri,Farklı Kültürlerde Oyun,Özel Gereksinimli Çocuklar ve Oyun
Oyun Temelli Değerlendirmeyi öğrenmeleri, Çocuk ve Oyunla ilgili Literatürün İncelenmesi
İle Öneriler Geliştirilmesi hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu derste, tarihçesi, oyun teorileri, tanımı, oyunun gelişimi ve özellikleri, oyunun önemi, gelişime olan katkıları, oyunun evreleri, oyun türleri, öğretim yöntemi olarak oyun, oyun materyallerinin çocuğun yaşına ve gelişimsel özelliklerine göre tanımlanması, oyun materyallerinin çocuğun gelişimine katkısı, oyun materyallerinin ideal özellikleri ve seçimde dikkat edilmesi gereken özellikler, özel gereksinimli çocuklar ve oyun ve oyun yoluyla değerlendirme konuları yer almaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1. Oyunun tanımı, tarihçesi, çeşitlerini açıklar
2) 2. Oyunun gelişimsel katkılarını açıklar,
3) 3. Oyun kuramlarını karşılaştırır,
4) 4. Oyun temelli değerlendirme hakkında bilgi sahibi olur
5) 5. Çocuk ve oyunla ilgili literatürü inceler.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Çocuk ve Oyunla ilgili Literatürün İncelenmesi ve Öneriler Geliştirilmesi
2) Oyunun Önemi
3) Oyunun Gelişimsel Katkıları
4) Oyunun Tarihçesi
5) Oyun Kuramları
6) Çocuğun Gelişimine Bağlı Oyun Aşamaları
7) Oyun Türleri
8) Oyun Alanları
9) Oyuncaklar ve Oyun Materyalleri
10) Farklı Kültürlerde Oyun
11) Özel Gereksinimli Çocuklar ve Oyun
12) Oyun Temelli Değerlendirme
13) Oyun Temelli Değerlendirme
14) Çocuk ve Oyunla ilgili Literatürün İncelenmesi
16) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Çocuk ve Oyun,Editör:Ayşe Belgin Aksoy,Hedef Yayınları,2018
Erken Çocukluk Döneminde Oyun, Ayşe Belgin Aksoy,Hale Dere Çiftçi,Pegem Akademi,2019
Okulöncesi Çocuklar İçin Oyun, Elif Ç. Öncü - Esra Özbay,Kök Yayıncılık
Akıllı Çocukların Oynadıkları 365 Oyun, Sheila Ellison,Pozitif Yayıncılık,2010
Çocuklar için Oyun Terapisi İlk Kitabı, Nobel Yaşam Yayınları,2018
Oyun Terapisinin Temelleri,Çeviri: Banu Tortamış Özkaya,Nobel Akademik Yayıncılık,2013
Diğer Kaynaklar: DERS NOTLARI

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur.
2) Çocuk Gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanır.
3) Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak kendini ifade eder, gerekli mesleki çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sorumluluk alır.
4) Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri anlayarak güncel yaşantıları ile ulusal ve uluslararası gelişmeleri ilişkilendirir.
5) Çocuk Gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.
6) Çocuk Gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir.
7) Çocuk Gelişimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirler ve gerekli yönlendirmeleri yapar.
8) Çocuk Gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile sosyal, kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır.
9) Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (kitap, bilgi notu, kitapçık, oyuncak, eğitici öğretici araçlar vb.) planlar, hazırlar, değerlendirir ve materyalleri çocuğun ve ailenin yüksek yararına uygun olarak kullanır.
10) .Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki mesleki uygulamalar için gerekli temel bilgiye sahip olur.
11) Mesleki alandaki tüm uygulamalarda ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun davranır.
12) Çocuk Gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar.
13) Avrupa bilgisayar kullanma lisansı açısından ileri düzey bilgisayar kullanma becerilerine sahiptir.
14) Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 seviyesi İngilizce dil hakimiyetine sahiptir.
15) Çocuk Gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur. 3
2) Çocuk Gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanır. 3
3) Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak kendini ifade eder, gerekli mesleki çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sorumluluk alır. 3
4) Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri anlayarak güncel yaşantıları ile ulusal ve uluslararası gelişmeleri ilişkilendirir. 3
5) Çocuk Gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 3
6) Çocuk Gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. 3
7) Çocuk Gelişimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirler ve gerekli yönlendirmeleri yapar. 3
8) Çocuk Gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile sosyal, kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır. 3
9) Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (kitap, bilgi notu, kitapçık, oyuncak, eğitici öğretici araçlar vb.) planlar, hazırlar, değerlendirir ve materyalleri çocuğun ve ailenin yüksek yararına uygun olarak kullanır. 3
10) .Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki mesleki uygulamalar için gerekli temel bilgiye sahip olur. 3
11) Mesleki alandaki tüm uygulamalarda ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun davranır. 2
12) Çocuk Gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar. 2
13) Avrupa bilgisayar kullanma lisansı açısından ileri düzey bilgisayar kullanma becerilerine sahiptir. 2
14) Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 seviyesi İngilizce dil hakimiyetine sahiptir. 3
15) Çocuk Gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterir. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 14 14
Sınıf Dışı Ders Çalışması 2 7
Ödevler 6 12
Küçük Sınavlar 1 2
Ara Sınavlar 1 2
Toplam İş Yükü 79