Çocuk Gelişimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | CGE208 | ||||
Ders İsmi: | Çocuk ve Oyun | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. DİDEM ELİTEZ | ||||
Dersi Veren(ler): | Belma Tuğrul | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Oyunun Tanımı ve Özellikleri, Oyunun Önemi, Oyunun Gelişimsel Katkıları,Oyunun Tarihçesi Oyun Kuramları,Çocuğun Gelişimine Bağlı Oyun Aşamaları,Oyun Türleri,Oyun Alanları Oyuncaklar ve Oyun Materyalleri,Farklı Kültürlerde Oyun,Özel Gereksinimli Çocuklar ve Oyun Oyun Temelli Değerlendirmeyi öğrenmeleri, Çocuk ve Oyunla ilgili Literatürün İncelenmesi İle Öneriler Geliştirilmesi hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu derste, tarihçesi, oyun teorileri, tanımı, oyunun gelişimi ve özellikleri, oyunun önemi, gelişime olan katkıları, oyunun evreleri, oyun türleri, öğretim yöntemi olarak oyun, oyun materyallerinin çocuğun yaşına ve gelişimsel özelliklerine göre tanımlanması, oyun materyallerinin çocuğun gelişimine katkısı, oyun materyallerinin ideal özellikleri ve seçimde dikkat edilmesi gereken özellikler, özel gereksinimli çocuklar ve oyun ve oyun yoluyla değerlendirme konuları yer almaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1. Oyunun tanımı, tarihçesi, çeşitlerini açıklar 2) 2. Oyunun gelişimsel katkılarını açıklar, 3) 3. Oyun kuramlarını karşılaştırır, 4) 4. Oyun temelli değerlendirme hakkında bilgi sahibi olur 5) 5. Çocuk ve oyunla ilgili literatürü inceler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Çocuk ve Oyunla ilgili Literatürün İncelenmesi ve Öneriler Geliştirilmesi | |
2) | Oyunun Önemi | |
3) | Oyunun Gelişimsel Katkıları | |
4) | Oyunun Tarihçesi | |
5) | Oyun Kuramları | |
6) | Çocuğun Gelişimine Bağlı Oyun Aşamaları | |
7) | Oyun Türleri | |
8) | Oyun Alanları | |
9) | Oyuncaklar ve Oyun Materyalleri | |
10) | Farklı Kültürlerde Oyun | |
11) | Özel Gereksinimli Çocuklar ve Oyun | |
12) | Oyun Temelli Değerlendirme | |
13) | Oyun Temelli Değerlendirme | |
14) | Çocuk ve Oyunla ilgili Literatürün İncelenmesi | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Çocuk ve Oyun,Editör:Ayşe Belgin Aksoy,Hedef Yayınları,2018 Erken Çocukluk Döneminde Oyun, Ayşe Belgin Aksoy,Hale Dere Çiftçi,Pegem Akademi,2019 Okulöncesi Çocuklar İçin Oyun, Elif Ç. Öncü - Esra Özbay,Kök Yayıncılık Akıllı Çocukların Oynadıkları 365 Oyun, Sheila Ellison,Pozitif Yayıncılık,2010 Çocuklar için Oyun Terapisi İlk Kitabı, Nobel Yaşam Yayınları,2018 Oyun Terapisinin Temelleri,Çeviri: Banu Tortamış Özkaya,Nobel Akademik Yayıncılık,2013 |
Diğer Kaynaklar: | DERS NOTLARI |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur. | |||||||||||||||
2) Çocuk Gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanır. | |||||||||||||||
3) Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak kendini ifade eder, gerekli mesleki çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sorumluluk alır. | |||||||||||||||
4) Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri anlayarak güncel yaşantıları ile ulusal ve uluslararası gelişmeleri ilişkilendirir. | |||||||||||||||
5) Çocuk Gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | |||||||||||||||
6) Çocuk Gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | |||||||||||||||
7) Çocuk Gelişimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirler ve gerekli yönlendirmeleri yapar. | |||||||||||||||
8) Çocuk Gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile sosyal, kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır. | |||||||||||||||
9) Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (kitap, bilgi notu, kitapçık, oyuncak, eğitici öğretici araçlar vb.) planlar, hazırlar, değerlendirir ve materyalleri çocuğun ve ailenin yüksek yararına uygun olarak kullanır. | |||||||||||||||
10) .Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki mesleki uygulamalar için gerekli temel bilgiye sahip olur. | |||||||||||||||
11) Mesleki alandaki tüm uygulamalarda ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun davranır. | |||||||||||||||
12) Çocuk Gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar. | |||||||||||||||
13) Avrupa bilgisayar kullanma lisansı açısından ileri düzey bilgisayar kullanma becerilerine sahiptir. | |||||||||||||||
14) Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 seviyesi İngilizce dil hakimiyetine sahiptir. | |||||||||||||||
15) Çocuk Gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur. | 3 |
2) | Çocuk Gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
3) | Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak kendini ifade eder, gerekli mesleki çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sorumluluk alır. | 3 |
4) | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri anlayarak güncel yaşantıları ile ulusal ve uluslararası gelişmeleri ilişkilendirir. | 3 |
5) | Çocuk Gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 3 |
6) | Çocuk Gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | 3 |
7) | Çocuk Gelişimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirler ve gerekli yönlendirmeleri yapar. | 3 |
8) | Çocuk Gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile sosyal, kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır. | 3 |
9) | Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (kitap, bilgi notu, kitapçık, oyuncak, eğitici öğretici araçlar vb.) planlar, hazırlar, değerlendirir ve materyalleri çocuğun ve ailenin yüksek yararına uygun olarak kullanır. | 3 |
10) | .Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki mesleki uygulamalar için gerekli temel bilgiye sahip olur. | 3 |
11) | Mesleki alandaki tüm uygulamalarda ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun davranır. | 2 |
12) | Çocuk Gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar. | 2 |
13) | Avrupa bilgisayar kullanma lisansı açısından ileri düzey bilgisayar kullanma becerilerine sahiptir. | 2 |
14) | Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 seviyesi İngilizce dil hakimiyetine sahiptir. | 3 |
15) | Çocuk Gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterir. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 14 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 7 |
Ödevler | 6 | 12 |
Küçük Sınavlar | 1 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 79 |