Ders Kodu: | CGE206 | ||||
Ders İsmi: | Gelişimsel Tanı ve Değerlendirme Yöntemleri | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. DİDEM ELİTEZ | ||||
Dersi Veren(ler): | Şebnem Gümüşçü | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Her öğrenci için dersin amacı; Öğrencilerin çocuğu tanımanın amacı, önemi ve çocukları tanıma ilkeleri hakkında bilgi sahibi olmaları, çocukları tanımak için kullanılan yardımcı araçların ve yöntemlerin öğretilmesi, okul öncesi dönemde çocukları tanımak için hazırlanan dosyanın içeriğinin nasıl oluşturulması gerektiği konularını öğrenmeleri hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu derste çocuğu tanımanın amacı ve önemi, çocukları tanıma ilkeleri, çocukları tanımada kullanılan teknikler Testler, erken çocukluk döneminde kullanılan testler (Gelişim ölçekleri, Grup zekâ testleri, Projektif testler), oyun terapisi, çocukları resim yoluyla tanıma, ev ziyaretleri, okul öncesi dönemde tutulması gereken toplu dosya, belirlenen testlerden seçerek belirli çocuk grubuna uygulama ve değerlendirme. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Önceki hafta anlatılan konuları tekrarlanması 2) Farklı yaş gruplarındaki çocuklara resim çizdirilmesi 3) Öğrendiği testi sonraki haftaya kadar arkadaşı ile uygulayarak tekrarlanması 4) Belirlenen testi çocuklarla uygulama, uygulama sırasında kameraya çekilmesi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Çocuğu Tanımanın Amacı Ve Önemi, Çocukları Tanıma İlkeleri, | |
2) | Okul Öncesi Dönemde Gelişimi Etkileyen Faktörler | |
3) | Gözlem | |
4) | Oyunun İyileştiriciliği | |
5) | Çocukları Resim Yoluyla Tanıma | |
6) | Gelişim Ölçekleri (AGTE, DENVER tarama testi, Frankfurter, Burdon) | |
7) | Gelişim Ölçekleri (AGTE, DENVER tarama testi, Frankfurter, Burdon) | |
8) | Vize sınavı | |
9) | Ödev sunumları | |
10) | Ödev sunumları | |
11) | Ödev sunumları | |
12) | Ödev sunumları | |
13) | Kameraya çekilen test uygulamaları üzerinde tartışma | |
14) | Kameraya çekilen test uygulamaları üzerinde tartışma | |
15) | Genel Tekrar | |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Önerilen ders kaynağı bulunmamaktadır. |
Diğer Kaynaklar: | Önerilen ders kaynağı bulunmamaktadır. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 15 |
Ödevler | 13 | 26 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 99 |