Çocuk Gelişimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | CGE101 | ||||
Ders İsmi: | Çocuk Gelişimine Giriş | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. DİDEM ELİTEZ | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr.Öğr.Üy.Didem Elitez | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Çocuk gelişimi alanındaki temel kavramlardan başlayarak; doğum öncesinde gelişim, bebeklik döneminde gelişim, erken çocukluk döneminde gelişim, orta çocukluk döneminde gelişim, ergenlik döneminde gelişime yönelik temel konu ve kavramlar hakkında bilgilendirmek, alanda görev yapan çocuk gelişimcinin rolünü ve önemini vurgulamak ekip çalışmasına yönelik mesleki farkındalık oluşturmaktır. |
Dersin İçeriği: | Çocuk Gelişiminde temel kavramlar Doğum öncesi gelişim Bebeklik döneminde gelişim Erken çocukluk döneminde gelişim Okul döneminde (geç çocukluk) gelişim Ergenlik döneminde gelişim Çocuk gelişimi alanında çocuk gelişimcinin rolü Mesleki alanda ekip çalışmasının önemi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Çocuk gelişimi ile ilgili temel kavramları açıklar. 2) Gelişimin ilkelerini açıklar. 3) Çocuğun gelişiminde Çocuk Gelişimcinin rolünü ve ekip çalışmasının önemini açıklar. 4) Doğum öncesi dönemde gelişim özelliklerini açıklar. 5) Bebeklik dönemi gelişim özelliklerini açıklar. 6) İlk çocukluk dönemi gelişim özelliklerini açıklar. 7) Okul çağı gelişim özelliklerini açıklar. 8) Ergenlik dönemi gelişim özelliklerini açıklar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Temel kavramlar | |
2) | Gelişimin ilkeleri | |
3) | Gelişimi etkileyen faktörler | |
4) | Gelişim dönemleri ve gelişim görevleri | |
5) | Doğum öncesi dönemde gelişim | |
6) | Bebeklik döneminde gelişim | |
7) | Ara sınav | |
8) | Erken çocukluk döneminde gelişim | |
9) | Okul Döneminde Gelişim | |
10) | Ergenlik döneminde gelişim | |
11) | Çocuk gelişimi mesleği: Çalışma alanları, görev ve yetkileri | |
12) | Çocuk gelişimi mesleği: Çalışma alanları, görev ve yetkileri | |
13) | Ekip çalışması: Multidisipliner, İnterdisipliner ve Transdisipliner Yaklaşım | |
14) | Sağlık Bilimlerinde Farklı Disiplinlerle İşbirliğinde Çocuk Gelişimcinin Rolü | |
15) | Final | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Bebekler ve Çocuklar, Nobel Akademik Yayıncılık Laura E. Berk |
Diğer Kaynaklar: | Bayhan, P. S. VE Artan, İ. (2004).Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. Morpa Yayınevi Santrock, J. W. (Çeviri Editörü: Galip Yüksek). Yaşam Boyu Gelişim. Mc Graw Hill. Mc.Davitt, T.M. & Ormrod, J.E. (2010). Child Development and Education. Pearson. Bacanlı, H. (2002). Gelişim ve Öğrenme . NOBEL |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur. | 3 | 3 | |||||||||||||
2) Çocuk Gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanır. | |||||||||||||||
3) Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak kendini ifade eder, gerekli mesleki çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sorumluluk alır. | |||||||||||||||
4) Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri anlayarak güncel yaşantıları ile ulusal ve uluslararası gelişmeleri ilişkilendirir. | |||||||||||||||
5) Çocuk Gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | |||||||||||||||
6) Çocuk Gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | |||||||||||||||
7) Çocuk Gelişimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirler ve gerekli yönlendirmeleri yapar. | |||||||||||||||
8) Çocuk Gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile sosyal, kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır. | |||||||||||||||
9) Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (kitap, bilgi notu, kitapçık, oyuncak, eğitici öğretici araçlar vb.) planlar, hazırlar, değerlendirir ve materyalleri çocuğun ve ailenin yüksek yararına uygun olarak kullanır. | |||||||||||||||
10) .Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki mesleki uygulamalar için gerekli temel bilgiye sahip olur. | |||||||||||||||
11) Mesleki alandaki tüm uygulamalarda ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun davranır. | |||||||||||||||
12) Çocuk Gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar. | |||||||||||||||
13) Avrupa bilgisayar kullanma lisansı açısından ileri düzey bilgisayar kullanma becerilerine sahiptir. | |||||||||||||||
14) Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 seviyesi İngilizce dil hakimiyetine sahiptir. | |||||||||||||||
15) Çocuk Gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur. | 3 |
2) | Çocuk Gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
3) | Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak kendini ifade eder, gerekli mesleki çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sorumluluk alır. | 2 |
4) | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri anlayarak güncel yaşantıları ile ulusal ve uluslararası gelişmeleri ilişkilendirir. | 2 |
5) | Çocuk Gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 3 |
6) | Çocuk Gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | 3 |
7) | Çocuk Gelişimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirler ve gerekli yönlendirmeleri yapar. | 3 |
8) | Çocuk Gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile sosyal, kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır. | 3 |
9) | Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (kitap, bilgi notu, kitapçık, oyuncak, eğitici öğretici araçlar vb.) planlar, hazırlar, değerlendirir ve materyalleri çocuğun ve ailenin yüksek yararına uygun olarak kullanır. | 3 |
10) | .Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki mesleki uygulamalar için gerekli temel bilgiye sahip olur. | 3 |
11) | Mesleki alandaki tüm uygulamalarda ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun davranır. | 2 |
12) | Çocuk Gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar. | 1 |
13) | Avrupa bilgisayar kullanma lisansı açısından ileri düzey bilgisayar kullanma becerilerine sahiptir. | 1 |
14) | Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 seviyesi İngilizce dil hakimiyetine sahiptir. | 2 |
15) | Çocuk Gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterir. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 10 |
Ödevler | 6 | 12 |
Ara Sınavlar | 2 | 4 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 58 |