Çocuk Gelişimi
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CGE101
Ders İsmi: Çocuk Gelişimine Giriş
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. DİDEM ELİTEZ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üy.Didem Elitez
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Çocuk gelişimi alanındaki temel kavramlardan başlayarak; doğum öncesinde gelişim, bebeklik döneminde gelişim, erken çocukluk döneminde gelişim, orta çocukluk döneminde gelişim, ergenlik döneminde gelişime yönelik temel konu ve kavramlar hakkında bilgilendirmek, alanda görev yapan çocuk gelişimcinin rolünü ve önemini vurgulamak ekip çalışmasına yönelik mesleki farkındalık oluşturmaktır.
Dersin İçeriği: Çocuk Gelişiminde temel kavramlar
Doğum öncesi gelişim
Bebeklik döneminde gelişim
Erken çocukluk döneminde gelişim
Okul döneminde (geç çocukluk) gelişim
Ergenlik döneminde gelişim
Çocuk gelişimi alanında çocuk gelişimcinin rolü
Mesleki alanda ekip çalışmasının önemi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Çocuk gelişimi ile ilgili temel kavramları açıklar.
2) Gelişimin ilkelerini açıklar.
3) Çocuğun gelişiminde Çocuk Gelişimcinin rolünü ve ekip çalışmasının önemini açıklar.
4) Doğum öncesi dönemde gelişim özelliklerini açıklar.
5) Bebeklik dönemi gelişim özelliklerini açıklar.
6) İlk çocukluk dönemi gelişim özelliklerini açıklar.
7) Okul çağı gelişim özelliklerini açıklar.
8) Ergenlik dönemi gelişim özelliklerini açıklar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temel kavramlar
2) Gelişimin ilkeleri
3) Gelişimi etkileyen faktörler
4) Gelişim dönemleri ve gelişim görevleri
5) Doğum öncesi dönemde gelişim
6) Bebeklik döneminde gelişim
7) Ara sınav
8) Erken çocukluk döneminde gelişim
9) Okul Döneminde Gelişim
10) Ergenlik döneminde gelişim
11) Çocuk gelişimi mesleği: Çalışma alanları, görev ve yetkileri
12) Çocuk gelişimi mesleği: Çalışma alanları, görev ve yetkileri
13) Ekip çalışması: Multidisipliner, İnterdisipliner ve Transdisipliner Yaklaşım
14) Sağlık Bilimlerinde Farklı Disiplinlerle İşbirliğinde Çocuk Gelişimcinin Rolü
15) Final
16) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bebekler ve Çocuklar, Nobel Akademik Yayıncılık
Laura E. Berk
Diğer Kaynaklar: Bayhan, P. S. VE Artan, İ. (2004).Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. Morpa Yayınevi
Santrock, J. W. (Çeviri Editörü: Galip Yüksek). Yaşam Boyu Gelişim. Mc Graw Hill.
Mc.Davitt, T.M. & Ormrod, J.E. (2010). Child Development and Education. Pearson.
Bacanlı, H. (2002). Gelişim ve Öğrenme . NOBEL

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur. 3 3
2) Çocuk Gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanır.
3) Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak kendini ifade eder, gerekli mesleki çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sorumluluk alır.
4) Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri anlayarak güncel yaşantıları ile ulusal ve uluslararası gelişmeleri ilişkilendirir.
5) Çocuk Gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.
6) Çocuk Gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir.
7) Çocuk Gelişimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirler ve gerekli yönlendirmeleri yapar.
8) Çocuk Gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile sosyal, kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır.
9) Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (kitap, bilgi notu, kitapçık, oyuncak, eğitici öğretici araçlar vb.) planlar, hazırlar, değerlendirir ve materyalleri çocuğun ve ailenin yüksek yararına uygun olarak kullanır.
10) .Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki mesleki uygulamalar için gerekli temel bilgiye sahip olur.
11) Mesleki alandaki tüm uygulamalarda ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun davranır.
12) Çocuk Gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar.
13) Avrupa bilgisayar kullanma lisansı açısından ileri düzey bilgisayar kullanma becerilerine sahiptir.
14) Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 seviyesi İngilizce dil hakimiyetine sahiptir.
15) Çocuk Gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur. 3
2) Çocuk Gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanır. 3
3) Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak kendini ifade eder, gerekli mesleki çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sorumluluk alır. 2
4) Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri anlayarak güncel yaşantıları ile ulusal ve uluslararası gelişmeleri ilişkilendirir. 2
5) Çocuk Gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 3
6) Çocuk Gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. 3
7) Çocuk Gelişimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirler ve gerekli yönlendirmeleri yapar. 3
8) Çocuk Gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile sosyal, kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır. 3
9) Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (kitap, bilgi notu, kitapçık, oyuncak, eğitici öğretici araçlar vb.) planlar, hazırlar, değerlendirir ve materyalleri çocuğun ve ailenin yüksek yararına uygun olarak kullanır. 3
10) .Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki mesleki uygulamalar için gerekli temel bilgiye sahip olur. 3
11) Mesleki alandaki tüm uygulamalarda ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun davranır. 2
12) Çocuk Gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar. 1
13) Avrupa bilgisayar kullanma lisansı açısından ileri düzey bilgisayar kullanma becerilerine sahiptir. 1
14) Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 seviyesi İngilizce dil hakimiyetine sahiptir. 2
15) Çocuk Gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterir. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 30
Sınıf Dışı Ders Çalışması 2 10
Ödevler 6 12
Ara Sınavlar 2 4
Final 1 2
Toplam İş Yükü 58