Dersin Amacı: |
Her öğrenci için dersin amacı;
Öğrencilerin okuryazarlık ve ilişkili kavramları anlayabilmesi, erken okuryazarlık becerilerinin kuramsal çerçevesi, erken okuryazarlık becerilerinin içeriği ve gelişimi, okuryazarlık kazanımında ev ortamının etkileri, erken okuryazarlık becerilerinin değerlendirilmesinde kullanılan yaklaşımları, erken okuryazarlık becerilerini okul yaşantısında destekleyici stratejileri, erken okuryazarlık becerilerini ev ortamında destekleyici stratejiler geliştirebilmeyi ve özel gereksinimli çocuklarda erken okuryazarlık becerilerinin kazanılmasını öğrenmeleri hedeflenmektedir.
|
Dersin İçeriği: |
Okuryazarlık ve ilişkili kavramlar, erken okuryazarlık becerilerinin kuramsal çerçevesi, dil ve erken okuryazarlık ilişkisi, erken okuryazarlık, okuma ve akademik başarı ilişkisi, erken okuryazarlık becerilerinin içeriği ve gelişimi, okuryazarlık kazanımında ev ortamının etkileri, erken okuryazarlık becerilerinin değerlendirilmesinde kullanılan yaklaşımlar, erken okuryazarlık becerilerini okul yaşantısında destekleyici stratejiler, erken okuryazarlık becerilerini ev ortamında destekleyici stratejiler ve özel gereksinimli çocuklar ve erken okuryazarlık becerilerinin kazanımı. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Okuryazarlık ve ilişkili kavramlar |
|
2) |
Erken okuryazarlık becerilerinin kuramsal çerçevesi |
|
3) |
Erken okuryazarlık becerilerinin kuramsal çerçevesi |
|
4) |
Dil ve erken okuryazarlık ilişkisi |
|
5) |
Erken okuryazarlık, okuma ve akademik başarı ilişkisi |
|
6) |
Erken okuryazarlık becerilerinin içeriği ve gelişimi |
|
7) |
Erken okuryazarlık becerilerinin içeriği ve gelişimi |
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Erken okuryazarlık becerilerinin değerlendirilmesi |
|
10) |
Erken okuryazarlık kazanımında ev ortamının etkileri ve düzenlenmesi |
|
11) |
Erken okuryazarlık becerilerinin değerlendirilmesinde kullanılan yaklaşımlar |
|
12) |
Erken okuryazarlık becerilerini okul yaşantısında destekleyici stratejiler |
|
13) |
Erken okuryazarlık becerilerini ev ortamında destekleyici stratejiler |
|
14) |
Özel gereksinimli çocuklar ve erken okuryazarlık becerilerinin kazanımı |
|
15) |
Genel tekrar |
|
16) |
Final |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur. |
3 |
2) |
Çocuk Gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanır. |
3 |
3) |
Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak kendini ifade eder, gerekli mesleki çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sorumluluk alır. |
3 |
4) |
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri anlayarak güncel yaşantıları ile ulusal ve uluslararası gelişmeleri ilişkilendirir. |
3 |
5) |
Çocuk Gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
3 |
6) |
Çocuk Gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
3 |
7) |
Çocuk Gelişimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirler ve gerekli yönlendirmeleri yapar. |
3 |
8) |
Çocuk Gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile sosyal, kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır. |
3 |
9) |
Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (kitap, bilgi notu, kitapçık, oyuncak, eğitici öğretici araçlar vb.) planlar, hazırlar, değerlendirir ve materyalleri çocuğun ve ailenin yüksek yararına uygun olarak kullanır. |
3 |
10) |
.Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki mesleki uygulamalar için gerekli temel bilgiye sahip olur. |
3 |
11) |
Mesleki alandaki tüm uygulamalarda ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun davranır. |
3 |
12) |
Çocuk Gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar. |
2 |
13) |
Avrupa bilgisayar kullanma lisansı açısından ileri düzey bilgisayar kullanma becerilerine sahiptir. |
3 |
14) |
Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 seviyesi İngilizce dil hakimiyetine sahiptir. |
3 |
15) |
Çocuk Gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterir. |
3 |